vågner en halvtime efter at blive puttet til natten!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juni 2013

Merii

Noah er 7 måneder om 3 dage og Når jeg har puttet ham til natten , vågner han en halv time efter og er lys vågen og vil lege og der er kl. ca. 21 og så skal vi begynde forfra!!! jeg gør alt for at han kan sove videre men nej.

Synes det er ved at være hårdt efterhånden, er der andre der har prøvet det og bliver det bedre? evt gode råd?

Skal lige siges at han også vågner 30 min efter sin daglige lure og det er umuligt at lære ham at sove videre (har forsøgt i 3 måneder nu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Merii

slet ingen med gode råd?

Anmeld

8. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

med lur i løbet af dagen kan jeg kun sige at det er noget vi herhjemme endte med at tage i hans tempo.. hvis han kun sov 30 min så blev han lagt til 2 lure og sov han længere så holdt vi ham oppe til han skulle i seng om natten...

Husk at det for alle tager 30 min at nå ned i den dybe søvn og a babyer (og det er han stadig med det ) godt kan vække sig selv ved det fordi de bliver forskrækkede...

Mit bedste råd er at hviske når det er nattid, minimum med lys helst ingen overhovedet, ikke tage ham op men læg ham ned igen og sørg for at putte ham ind mens du stille og roligt hvisker: "nej, det er sovetid nu"... Gå ud af rummet og tæl til ti... hvis han er ulykkelig gå derind efter du har talt til ti, men grynter han bare (du ved jeg er ikke tilfreds lydene) så lad ham ligge mens du tæller til ti endnu en gang...

det tager tid når man først har vænnet dem til at de kommer op... tro mig vi har været der...

Det er først nu hvor han er 21 mdr at han rent faktisk sover nogenlunde roligt om natten medmindre han er syg eller har tænder på vej...

Anmeld

9. juni 2013

Chili

Merii skriver:

Noah er 7 måneder om 3 dage og Når jeg har puttet ham til natten , vågner han en halv time efter og er lys vågen og vil lege og der er kl. ca. 21 og så skal vi begynde forfra!!! jeg gør alt for at han kan sove videre men nej.

Synes det er ved at være hårdt efterhånden, er der andre der har prøvet det og bliver det bedre? evt gode råd?

Skal lige siges at han også vågner 30 min efter sin daglige lure og det er umuligt at lære ham at sove videre (har forsøgt i 3 måneder nu)

Oliver på 7,5 måned har også haft svært ved at sove på det sidste både dag og nat også. Om dagen begyndte jeg simpelthen at gå! 1,5 time hver gang han skulle sove. Så han kunne få en ordentlig lur.
Man siger også at en god søvn om dagen hænger sammen med søvnen om natten. Så de skal sove godt om dagen for at sove godt om natten..

Men altså hvis Oliver vågner om aftenen når vi har lagt ham, venter jeg indtil han begynder at klynke med at gå derind, jeg tager ham op, holder om ham, vugger lidt, tilbyder fx lidt vand i flaske eller lidt mme også efter 2 min siger jeg godnat, ligger ham ned i sengen og går ud igen. Som regel ligger han og pludre lidt efter, og enten begynder han efter lidt tid at klynke og ellers falder han i søvn. Hvis han klynker igen gentager jeg som beskrevet, indtil han falder i søvn.
Derudover, intet lys og ingen øjenkontakt, hvis det kan undgås

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.