Suttetræ!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
10 svar
12 synes godt om
8. juni 2013

MortilElias2010

Ja vi har jo snakket med Elias om at når han var færdig med at bruge sut, så skal vi til Endelave og hænge dem på suttetræet. Det er nu en uge siden han sidst havde en sut i munden og imorgen har vi besluttet  at tage til Endelave. Der er gået fuldstændig sørøver i den herhjemme så nu søger jeg inspiration til hvordan jeg skal lave en skattekiste ud af det jeg har herhjemme, som vi lægger under træet (han vil gerne have sin klap for øjet og sørøverkaptajnhatten med/på, så er det jo passende at der også er en kiste på skatteøen  Så hvis nogen af jer ligger inde med noget I har lavet i forbindelse med tema Sørøver så vil jeg med glæde modtage gode ideer - vil selvfølgelig også google på det - men al inspiration kan bruges  Så kom endelig med jeres bud på hvordan I ville lave en skattekiste, tror jeg har en skotøjsæske gemt i krea-værelset så det er nok udgangspunktet 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

MortilElias2010

Kan det virkelig tænkes at der absolut ingen kreative baby.dk medlemmer er online i aften?  Det forekommer næsten utænkeligt... 

Anmeld

8. juni 2013

Nemesis

har du sort isoleringstape??

Så giver du æsken lim på kanter og i midten..gerne en limstift og forsigtigt beklæder du den med sølvpapir. Kanterne på kisten og "remmene" laver du så af sort isoleringstape.

har du ingen tape..ja så er kisten også fin i helt sølv.

Anmeld

8. juni 2013

MortilElias2010

Nemesis skriver:

har du sort isoleringstape??

Så giver du æsken lim på kanter og i midten..gerne en limstift og forsigtigt beklæder du den med sølvpapir. Kanterne på kisten og "remmene" laver du så af sort isoleringstape.

har du ingen tape..ja så er kisten også fin i helt sølv.

Hvor fikst!  

Har ikke sort isoleringstape, men gaffatape kan vel i bund og grund godt bruges... 

Ellers må jeg ty til maling, har sort, guld, sølv - og mønter i guld og sølv og en lille pose til dem med et sørøversymbol på 

Og har en super skotøjsæske der kun åbner i den ene side som en rigtig kiste  Så påfører jeg en tom toiletrulle/eller køkkenrulle og limer den på med en limpistol og så betrække den  

Uh glæder mig til Lillemanden sover, så skal der kreeres 

Anmeld

9. juni 2013

MortilElias2010

Syntes faktisk det gik ok, selvom jeg løb tør for guldmaling og måtte ty til sølv og den vist ligner mere en kuffert en en sørøverkiste - men min søn glæder sig som en ja lille sørøver og havde svært ved at finde ro - for vi skal ud at sejle med en sørøverfærge, have sørøverkikkrtern med og se om der er andre sørøvere ude på havet og hajer, og så skal vi lede efter et sørøversuttetræ og måske ud at køre i traktor med vogn da min mand kender en der bor på øen og er der lige nu som køre turister rundt  Perfekt timing! Vores lille er jo bidt af en hal landmand - ihvertfald transportmidlerne  Det bliver så godt også selvom vi skal (gisp) tidligt op i forhold til at det er søndag og mor her er B menneske  Glæder mig, glæder os - nu skal den kiste bare tørre så tror jeg sætter den udenfor i vinden. Nu må vi se med imorgen 

Anmeld

9. juni 2013

Nemesis

Den blev da super flot!

Anmeld

9. juni 2013

MortilElias2010

Nemesis skriver:

Den blev da super flot!

Tak! Den blev også et hit fyldt med lækkerier. Vi gik en time hver vej fra Endelave Havn til suttetræet så velfortjent efter en god omgang frokost i det grønne og under blå himmel  Det der tog tid udover gåturen, var at Elias skulle finde det HELT perfekte sted at hænge sine sutter så de blev hæng. Op, taget ned, flyttet en dusin gange inden han fandt STEDET (neurotiker som sin far - host!)  Og så glemte han alt om dem og hvor de da hænger smukt  Ret rørende for mor her, Elias var temmelig kølig omkring det - he he 

Billedet er igår aftes/nat da jeg blev færdig med Sutteposen 

Anmeld

10. juni 2013

Janni.

Lyder som om det var rette tidspunkt.

Anmeld

10. juni 2013

MortilElias2010

Janni. skriver:

Lyder som om det var rette tidspunkt.

Det virker det også til at have været. Jeg sagde bare til farmor da hun ringede og han skulle overnatte en aften (da vi skulle til RUNRIG koncert) da hun spurgte om han stadigvæk brugte sut at hun kunne bare hvis hun havde mod på det bare lade som om at sutten ikke var med og i og med at han har taget det så gelinde siden da så må det have været  Det har jo været dejligt nemt, men vi frygtede jo også det værste 

Anmeld

10. juni 2013

Janni.

MortilElias2010 skriver:

Det virker det også til at have været. Jeg sagde bare til farmor da hun ringede og han skulle overnatte en aften (da vi skulle til RUNRIG koncert) da hun spurgte om han stadigvæk brugte sut at hun kunne bare hvis hun havde mod på det bare lade som om at sutten ikke var med og i og med at han har taget det så gelinde siden da så må det have været  Det har jo været dejligt nemt, men vi frygtede jo også det værste 

Perfekt løsning. Han er da så sej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.