Amme & gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
8 svar
1 synes godt om
7. juni 2013

Anonym trådstarter

Åh hjælp.  Når man ammer, har man så sværere ved at blive gravid igen/imens?

Jeg har haft normal menstruation to uger efter fødslen, og nu vil vi gerne forsøge på nummer to barn, men folk siger at så længe jeg ammer vores barn på et år, så kan jeg ikke blive gravid igen, så skal jeg stoppe helt ned at amme, ydre det virkelig sandt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

malliebooh

Anonym skriver:

Jeg har haft normal menstruation to uger efter fødslen, og nu vil vi gerne forsøge på nummer to barn, men folk siger at så længe jeg ammer vores barn på et år, så kan jeg ikke blive gravid igen, så skal jeg stoppe helt ned at amme, ydre det virkelig sandt?

Nej, amning hindrer ikke graviditet :-)

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

malliebooh skriver:

Nej, amning hindrer ikke graviditet :-)

Slet ikke? Vores venner siger at det formindsker chancerne for at blive gravide

Anmeld

7. juni 2013

malliebooh

Anonym skriver:

Slet ikke? Vores venner siger at det formindsker chancerne for at blive gravide

Umiddelbart hvad jeg har læst mig frem til, kan det udsætte menstruationen.. Men den skriver du jo at du har fået :-) 

Det er en skrøne at amning fungerer som en slags prævention, hvis man kan sige det. Har læst om flere der er blevet gravide trods at de har ammet fuldt ud :-)

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

malliebooh skriver:

Umiddelbart hvad jeg har læst mig frem til, kan det udsætte menstruationen.. Men den skriver du jo at du har fået :-) 

Det er en skrøne at amning fungerer som en slags prævention, hvis man kan sige det. Har læst om flere der er blevet gravide trods at de har ammet fuldt ud :-)

Tusinde tak for dit svar

Anmeld

8. juni 2013

Bertris

Anonym skriver:

Sandsynligheden for graviditet under amning er mindre pga udskiller et eller andet stof 

men har du fået mens betyder det der er gang i systemet igen

fik at vide på sygehuset at for at amning skulle beskytte mod graviditet skulle man amme HVEE time

Anmeld

8. juni 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Når du ammer, har du et højt niveau af hormonet proklatin, som kan forhindre ægløsning og derfor graviditet.....i og med du får regelmæssig mens, så har du højst sandsynligt ægløsning, og amning forhindrer derfor ikke graviditet hos dig.

Anmeld

8. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg blev gravid da jeg ammede, og var på minipiller....

så tror altså også bare det er en skrøne

Anmeld

8. juni 2013

Kløver

Grunden til de mener det er sværere er at mange ofte får 1 mens efter fødslen langt senere, så har du fået din mens er hormonerne faktisk med til at gøre det nemmere, af hvad jeg har hørt, vi fik lillesøster i 3 forsøg, og har 14 mdr mellem vores

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.