Sort uheld og overtro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
5 svar
7 synes godt om
7. juni 2013

Lauer

Hej med jer,

Jeg har en pige på 5 år, og har gemt det meste af hendes ting fra hun var baby - bl.a. købte jeg en helt ny vugge til hende. Denne står på loftet hos hendes far, og jeg har et ønske om at få den hjem til mig, ikke stillet op eller noget, men jeg vil gerne have den hjem og stå - hvis den nu har taget skade af at stå på loftet, skal jeg have en ny, eller den skal repareres. Og så er det jo lige, at jeg ikke kan huske alt det der med uheld og overtro - er det kun barnevognen det gælder, eller?

Vil i øvrigt sige, at jeg havde alt hjemme til min datter, længe ingen hun blev født - også barnevognen - og det gik jo fint Denne gang er jeg nok bare lidt mere påpasselig

God weekend til jer

Lauer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Fenja09

Lauer skriver:

Hej med jer,

Jeg har en pige på 5 år, og har gemt det meste af hendes ting fra hun var baby - bl.a. købte jeg en helt ny vugge til hende. Denne står på loftet hos hendes far, og jeg har et ønske om at få den hjem til mig, ikke stillet op eller noget, men jeg vil gerne have den hjem og stå - hvis den nu har taget skade af at stå på loftet, skal jeg have en ny, eller den skal repareres. Og så er det jo lige, at jeg ikke kan huske alt det der med uheld og overtro - er det kun barnevognen det gælder, eller?

Vil i øvrigt sige, at jeg havde alt hjemme til min datter, længe ingen hun blev født - også barnevognen - og det gik jo fint Denne gang er jeg nok bare lidt mere påpasselig

God weekend til jer

Lauer

Har aldrig hørt at der skulle "være noget" i forbindelse med at have en vugge til at stå hjemme. Ved kun at hvis man er overtroisk, så må vuggen/sengen ikke være redt. Jeg havde heller aldrig hørt det med barnevognen før jeg kom herind på Baby.dk  

/Fenja

Anmeld

7. juni 2013

l.kjoeller

Lauer skriver:

Hej med jer,

God weekend til jer

Lauer

jeg havde alt undtagen barnevogn hjemme men det var mest af praktiske årsager. jeg tror ikke på det

Anmeld

7. juni 2013

Muhmi

Det eneste der er med det er at, man ikke må rede sengen inden babyen er født, men man må gerne samle den og have den stående...

Anmeld

7. juni 2013

lycly

Alle de der ting med overtro omkring barnevogn, seng osv gælder kun ved første barn

Anmeld

7. juni 2013

Moma

Vi havde både vugge og barnevogn hjemme ved andet barn. For der har man jo de ting.

Men vuggen redte jeg først, da vi kom hjem fra sygehuset.

Men hallo - det hele er jo bare overtro og noget med, at man ikke skal sælge skindet, før bjørnen er skudt. For at beskytte sig selv, så man ikke skal have det hele stående "hvis det nu skulle gå galt", og der ikke kommer et barn med hjem.

Men det gør der jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.