sådan kom min prinsesse til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Lene Unik

Endnu en gang stort tillykke - sikke en omgang. Hun ville da bare ikke ud. Men sikke en skøn pige - uh får helt lyst til en lille en selv (og nej det er slut herfra, men man kan da drømme).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

sof2013

Lene Unik skriver:

Endnu en gang stort tillykke - sikke en omgang. Hun ville da bare ikke ud. Men sikke en skøn pige - uh får helt lyst til en lille en selv (og nej det er slut herfra, men man kan da drømme).

hehe ja og tak skal du ha

Anmeld

6. juni 2013

M&N

Hvor er hun dejlig! Stort tillykke. 

Anmeld

6. juni 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hvor er du sej! 

Sikke et laaangt forløb - Tillykke med prinsessen - og sikken et  fantastisk billed af hende, hun ved slet ikke hvad hun har udsat dig for 

Men skøn ser hun ud 

Anmeld

6. juni 2013

sof2013

tak skal i ha alle sammen.. skriver lige til alle i stede for..

Anmeld

6. juni 2013

Cbank

sof2013 skriver:

fødselsberetning:

hvis nogen af jer har lyst til at læse den. men den er lang.

Torsdag d. 16/5-13
Skulle møde ind til en igangsættelse kl 10:00 ca kl 11:00 bliver jeg undersøgt og er 1 cm åben og 1 cm livmorhals tilbage så fik lagt en stik pille op og skulle komme igen kl 16:30 og få lagt en ny pille med mindre der var sket noget. jeg mærkede intet der i løbet af dagen, men mødte ind igen der kl 16:30 og de tjekkede at bette pigen var okay og imens jeg lå der og ventet begyndte jeg og få nogen meget træls plukveer. de kom ind igen ca kl 17:30 - 18:00 og jeg blev undersøgt og fik lagt en stik pille mere og så tog vi hjem igen, men inden vi nåede hjem havde de plukveer vendt sig til alm. veer. vi begyndte og ta tid på dem og de lå mellem 4 og 7 min. Kl 23:30 ringede vi til FG havde rigtig ondt og mine veer lå på hver 3 min og varer 1 min så vi tog der op og jeg blev tjekket men intet var der sket overhovedet. Jeg fik noget smertestillen og en sove pille jeg kunne ta når jeg kom hjem. og så skulle jeg komme igen næste morgen.

Fredag d. 17/5-13

jeg møder ind på FG og bliver undersøgt igen og der stadig ikk sket noget overhovedet så jeg får lagt en ny stik pille, og får en ny tid kl 15:30 hvor jeg igen skal komme og få en pille mere. denne pille her når at give veer inden vi forlader sygehuset, men jeg tog hjem og ventet på vi skulle der op igen. Da vi så kom der op igen syns de vi skulle holde en pause til om lørdagen med og ligge en ny pille da jeg ikk havde fået noget søvn overhovedet og bette pigen virkede stresset som de mente kunne være fordi mine krop var på hårdt arbejde. Jeg takkede pænt ja tak så jeg os kunne få noget energi til endnu en omgang med de skod piller. Så fik en ny tid til dagen efter.

Lørdag d. 18/5-13

Jeg møder ind på FG igen igen kl 08:00 bliver undersøgt igen da de veer forsatte uden pillerne virkede men stoppede så igen midt på natten, men der var stadig ikk sket noget som helst. Jeg får lagt en ny pille igen der ca kl 09:00 og tager hjem igen med ny tid kl 15:00 bliver igen igen undersøgt og får lagt ny pille da der intet var sket. Jeg tager hjem igen, men midt på natten er vi nød til og ta op på FG igen da jeg har møg hammer ondt og bløder lidt meget " syns jeg selv" men det var så helt normalt og bløde sådan når kroppen arbejder på den her måde. Jeg bliver indlagt natten over da de valgte og gi mig noget morfin og en sove pille.

Søndag d. 19/5-13

der kommer en jordmor op til mig på stuen sammen med en læge for at snakke med mig om hvad jeg selv tænker og syns om det her forløb, da jeg åbenbart nede på FG havde sagt i nat at jeg ikk ville ha flere af de piller når nu de ikk virkede alligevel, så hvis de ikk ville forsøge at ta vandet måtte de give mig et planlagt kejsersnit, som jeg enlig ikk mente helt alligevel. Stod dog stadig fast i jeg helst ikk ville ha flere af de piller. Vi blev enig om jeg skulle holde en pause til næste torsdag så jeg kunne få hvilet godt ud og få noget energi, Så jeg tog hjem.

Torsdag d. 23/5-13

Jeg møder ind kl 10:00 til først en samtale med lægen om hvad vi skal osv. Han siger så at jeg skal ha to piller mere her idag og virker de stadig ikk lover han mig de finder en anden løsning, da han godt kan forstå jeg er rigtig træt af alle de her piller som bare ikk virker overhovedet. så jeg giver de her piller endnu en chance som selvfølgelig slet ikk virker som de plejer. men skal dog blive på sygehuset natten over så jeg er i nærheden når de har fundet en løsning.

Fredag d. 24/5-13

Der kommer igen en læge og jordmor op til mig oppe på stuen og siger nu har de haft det oppe på et møde med de andre læger og jordmødre, og de var blevet enig om jeg skulle ha lagt et Ballonkateter i håb om det kunne starte min fødsel eller bare kunne åbne mig til de 2 cm så de kunne komme til og ta vandet. Så om aften skulle jeg ned og det lagt. jeg fik lidt mens smerter men det var os det.

Lørdag d. 25/5-13

jeg kom ned på FG kl 10:30 ca for at få fjernet det Ballonkateter igen og blev undersøgt og var nu 2 cm åben, så hende jordmoren tog vandet, de skulle så lige finde ud af om jeg skulle ned efter 4 eller 6 timer og ha lagt ve drop hvis der ikk var sket noget inden da. men så havde de så mange fødende at jeg skulle vente til søndag morgen kl 08:00 med mindre jeg selv fik veer inden da.

Søndag d. 26/5-13

skulle ha været nede på FG der kl 08:00 men de havde stadig nogen fødende. så kl 10:45 kom jeg der ned og de fik lagt det drop kl 11:05 starte de de vedrop og det gik nu meget fint, kl 11:45 fik jeg min første ve og ca kl 12:10 stoppede de det vedrop da min krop selv lavede de veer der kl 12:30 blev jeg tjekket og var lige lidt over 2 cm åben men det var ikk engang en halv cm. mig og hende jordmoren blev enig om at jeg skulle ha lagt en epi. så jeg kunne få lidt ro så hun ringede efter ham nakoselægen som skulle lig den. han nåede lige og gå så syns hende jordmoren vi skulle ringe efter ham igen da den kun virkede i venstre side så hun gik ud for at ringe efter ham igen. Da hun lige var gået spurgte jeg min mor om hun ikk ville hjælpe mig på wc for skulle bare "skide" undskyld sproget. men hun sagde du må ikk presse jeg henter lige jordmoren men jordmoren sagde gå du bare på wc'et du ikk allerede klar til og føde. så ja tak sagde jeg hvad med at hjælpe mig op. men så fik jeg en presse ve da hun ville til og hjælpe mig op. så sagde hun at hun enlig gerne alligevel lige ville mærke efter. og så så hun bare alvorligt op på mig og sagde lig dig på ryggen du klar til og skal føde og så når du kan presser du bare og så gik hun ud efter dem der skulle hjælpe hende. kl 14:01 kom min lille prinsesse til verden. havde presseveer i 21 minutter.

Det skal dog lige siges af de kl der skrevet søndag den 26 maj er ikk helt som de skal være det bare hvad jeg sådan kan huske men ud fra de papir hende jordmoren har skrevet og sagt så fra 1 ve til hun er ude gik der 2 timer og 41 minutter.

Sikke dog en historie. Men stort stort tillykke med hende, hvor er hun smuk  

Må jeg spørge om hvor langt I havde til sygehuset, ift alle de køreture frem og tilbage. Jeg tænker det må have været monster frustrerende?!

Anmeld

6. juni 2013

sof2013

Cbank skriver:

Sikke dog en historie. Men stort stort tillykke med hende, hvor er hun smuk  

Må jeg spørge om hvor langt I havde til sygehuset, ift alle de køreture frem og tilbage. Jeg tænker det må have været monster frustrerende?!

ca 16 km hver vej men de første 2 dage sov jeg ved min søster som bor 5 min der fra heldigvis

Anmeld

6. juni 2013

Cbank

sof2013 skriver:

ca 16 km hver vej men de første 2 dage sov jeg ved min søster som bor 5 min der fra heldigvis

Ja okay. Det er heldigvis ikke så langt igen. 

Anmeld

6. juni 2013

Moma

Stort tillykke med din smukke datter! Men sikke en omgang, du skulle igennem. Men da der først kom gang i veerne, så gik det da pænt stærkt. 

Håber I har det godt

Anmeld

6. juni 2013

sof2013

Moma skriver:

Stort tillykke med din smukke datter! Men sikke en omgang, du skulle igennem. Men da der først kom gang i veerne, så gik det da pænt stærkt. 

Håber I har det godt

Ja hun er så smuk og dejlig og det var en rigtig hård omgang men det hele vær men tusind tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.