Bruger i tremmeseng? 1,5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.345 visninger
11 svar
10 synes godt om
6. juni 2013

mor88

Hej

vi har et voksende problem herhjemme med vores datters søvn. Hun sover i tremmeseng, og vender sig maaaange gange på en nat. Det resulterer ofte i, at ben eller arme stikker ud gennem tremmerne, på trods af, at jeg prøver at dække tremmerne til, så godt som muligt. Vi er så bange for, at hun kan komme til at brække f.eks. Benet, ved at vride sig, mens benet stikker ud gennem tremmerne.

Jeg sover meget dårligt af det, og vågner flere gange om natter for at lægge hende på plads igen, og det har også gjort at jeg har sat sengen ind i vores værelse, helt tæt på vores seng, så jeg ikke behøver stå op.

har nogle af jer haft det problem? Og hvad var løsningen? Købe en juniorseng? Jeg er bange for, at hun kan falde på gulvet i en juniorseng 

Hjææælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

StudPsyk

mor88 skriver:

Hej

vi har et voksende problem herhjemme med vores datters søvn. Hun sover i tremmeseng, og vender sig maaaange gange på en nat. Det resulterer ofte i, at ben eller arme stikker ud gennem tremmerne, på trods af, at jeg prøver at dække tremmerne til, så godt som muligt. Vi er så bange for, at hun kan komme til at brække f.eks. Benet, ved at vride sig, mens benet stikker ud gennem tremmerne.

Jeg sover meget dårligt af det, og vågner flere gange om natter for at lægge hende på plads igen, og det har også gjort at jeg har sat sengen ind i vores værelse, helt tæt på vores seng, så jeg ikke behøver stå op.

har nogle af jer haft det problem? Og hvad var løsningen? Købe en juniorseng? Jeg er bange for, at hun kan falde på gulvet i en juniorseng 

Hjææælp 

Ja, hun sover i tremmeseng Har du prøvet en anden type sengerand måske? En der skal bindes fast hele vejen rundt både oppe og nede?

Derudover tror jeg ikke du skal bekymre dig om, at hun brækker benet. Der skal immervæk meget til, og hvis hendes ben sidder i klemme, og hun forsøger at vende sig, er jeg ret sikekr på hun vågner så snart det gør ondt, og før noget brækkes. Prøv at se sådan på det: Hvor ofte har du hørt om nogen der har brækket benene pga tremmerne i en tremmeseng? Så tror jeg ikke de senge ville være så udbredte

Anmeld

6. juni 2013

LilleChelle

Hvorfor ikke bare købe en sengerend til hende? 

Anmeld

6. juni 2013

Fenja09

mor88 skriver:

Hej

Hjææælp 

Min datter er 21 måneder og ligger stadig i tremmeseng. Måske skal du overveje at købe en anden sengerand og tror ikke at hun vil brække sine lemmer

/Fenja

Anmeld

6. juni 2013

khaleesi

mor88 skriver:

Hej

Hjææælp 

Min søn sov så voldsomt i sin tremmeseng at han fik benet i klemme, og fik et stort blåt mærke. Da det skete, droppede vi tremmesengen og fik en juniorseng. (han fik sin juniorseng som 15 mdr gammel) og han sover pludselig utrolig roligt, og har på intet tidspunkt faldet ud af den. 

Anmeld

6. juni 2013

mor88

LilleChelle skriver:

Hvorfor ikke bare købe en sengerend til hende? 

Vi har en sengerand, den højeste jeg kunne finde 

Anmeld

6. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

min dreng er også 1,5 og sover i tremmeseng, med både arme og ben ude gennem tremmerne ofte, og der er aldrig sket noget. Han har ikke engang brokket sig over det om natten. Jeg tror, hvis det gør ondt, så vågner de og får selv foden/armen ind igen. Det gør min i hvert fald, og så lægger han sig ned og sover videre så det er jeg slet ikk bekymret for

Anmeld

6. juni 2013

Holbæktrunten

Min er 20 mdr og han har en tyk sengerand der kan stå af sig selv - de er geniale! Han sover også lidt uroligt til tider, men går aldrig slået sig eller moser arme og ben ud gennem træmmerne. Det er han trygge og hyggelige hule :0) tror nu ikke du skal bekymre dig om brækkede lemmer, vi andre vågner jo også hvis der er noget der gør ondt, og der skal neget til at brække et barns knogle - de er mere elastiske end vores :0)

Anmeld

6. juni 2013

baby012

Ja det gør hun  

vi har en TYK sengerand, og siden vi fik den har vi ikke haft problemer med leger udenfor sengen  

Anmeld

6. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi bruger sengerand. Der findes en der kan bindes hele vejen rundt, både foroven og forneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.