Til alle dem med træls soverutiner !hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
4 svar
1 synes godt om
4. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp !!

siden vores skønne søn kom til verden for 2,5 år siden, har det været meget specielt med hans soverutiner.. og MEGA hårdt.

Han plejede at vågne 7-9 gange om natten .. mor havde intet søvn .. han har hele tiden brug for tryghed og kan ikke sove uden mor ..

Han sover stadig i vores seng og bliver skrækslagen når vi nævner hans egen seng i hans eget værelse .. Han vil kun sove imellem os og sover ikke indtil vi vil sove som er omkring 23 tiden .....

Men når vi begge ligger ham ved 20 tiden så falder han i søvn først 2 timer efter, så mor og far ligger der i 2 timer og derefter er vi begge søvnig og trætte selv ...

Vi har intet privatliv .. og vi ved slet ikke hvad vi har gjort forkert ... eller er han bar speciel ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Mumto3

I har lyttet til jeres barns signaler og det er der intet forkert i! Men det lyder til at ved at være lidt uholdbart for jer alle tre.

Anmeld

4. juni 2013

LR85

Puuuuuha. Den er vist kørt alt for langt ud. 

Jeg er virkelig ked af at skulle sige det, men i skulle virkelig have taget fat om det for et år siden. 

Nu er han så stor at han forstår det og forstår følelserne og oprigtig bliver ked af det. 

Nå, hvor starter man. Jeg tror det vigtigste i hele den kommende periode er at vise ham at sengen er et rart sted. Sørg for at lege der, sidde i, synge i og lign. 

Dernæst tror jeg at jeg ville lægge mig på en madras ved siden af, når i starter 'her er DIN seng, den skal du sove godt i'

dernæst skal i jo vise ham at i kan rumme og forstå hans sorg og vise at i er helt trykke og rolige ved situationen. Han kigger mere på jer, end han høre jer. 

Hva tænker du om det?

Anmeld

4. juni 2013

Pikku Myy

Puuuuuha. Den er vist kørt alt for langt ud. 

Jeg er virkelig ked af at skulle sige det, men i skulle virkelig have taget fat om det for et år siden. 

Nu er han så stor at han forstår det og forstår følelserne og oprigtig bliver ked af det. 

Nå, hvor starter man. Jeg tror det vigtigste i hele den kommende periode er at vise ham at sengen er et rart sted. Sørg for at lege der, sidde i, synge i og lign. 

Dernæst tror jeg at jeg ville lægge mig på en madras ved siden af, når i starter 'her er DIN seng, den skal du sove godt i'

dernæst skal i jo vise ham at i kan rumme og forstå hans sorg og vise at i er helt trykke og rolige ved situationen. Han kigger mere på jer, end han høre jer. 

Hva tænker du om det?

Jeg er altså uenig i den med at det bliver sværere jo ældre barnet bliver. Jeg oplever at det er klart nemmere at forklare et stort barn at han fx ikke kan sove inde i min seng hver nat, fordi vi simpelthen sover dårligt når vi sover så tæt. Eller hvis han giver udtryk for at han føler at jeg er for langt væk, kan vi snakke om at jeg sagtens kan høre ham når han kalder. Vi har sammen lavet et forsøg hvor det var mig der kaldte, så han kunne høre at den var god nok.

Jeg synes det er trist, hvis idéen om at det skulle blive sværere og sværere, at lære barnet at sove på sit eget værelse jo ældre barnet bliver, kommer til at resultere i at man går i gang med at få barnet ud af soveværelset før man som familie er klar.

Jeg synes dit råd om madrassen på gulvet er godt. Det brugte vi med succes.

Anmeld

4. juni 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp !!

siden vores skønne søn kom til verden for 2,5 år siden, har det været meget specielt med hans soverutiner.. og MEGA hårdt.

Han plejede at vågne 7-9 gange om natten .. mor havde intet søvn .. han har hele tiden brug for tryghed og kan ikke sove uden mor ..

Han sover stadig i vores seng og bliver skrækslagen når vi nævner hans egen seng i hans eget værelse .. Han vil kun sove imellem os og sover ikke indtil vi vil sove som er omkring 23 tiden .....

Men når vi begge ligger ham ved 20 tiden så falder han i søvn først 2 timer efter, så mor og far ligger der i 2 timer og derefter er vi begge søvnig og trætte selv ...

Vi har intet privatliv .. og vi ved slet ikke hvad vi har gjort forkert ... eller er han bar speciel ?

Årh .. Lyder ikke sjovt ..

Jeg ville nok også ha valgt at begynde "lær og sove selv" projekt lidt tidligere .. 

Vi har f.eks valgt at vores børn ikke skulle sove i vores seng ..
Noel har aldrig sovet i vores seng , og Oscar har først her efter han er blevet stor sovet i vores seng , for hyggens skyld ..
Han kan sagtens sove i sin egen seng også ..

Men i blir nød til at være konsekvente når han er 2,5 år .. 
Jeg ville nok også tro det havde været nemmere hvis i havde gjort det da han var helt lille i stedet for nu ..
Tænker på trodsalderen osv.
Det er vigtigt han kan høre jer inde fra værelset .. Evt. ha en dør stående på klem eller lign. så han ved i er lige ude i stuen eller køkkenet .. Måske sid og læs en bog sammen med ham i hans seng , før han skal sove , for at vise den altså er god nok .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.