Vi besluttede os for et halvt års tid siden, at vi skal velsignes i kirken og holde bryllupsfest på vores 3 års bryllupsdag. Det bliver til sommeren næste år.
I mellemtiden er jeg så blevet gravid, og har termin i november. Og nu er vi lidt i et dilemma. Skal vi slå de to ting sammen eller holde det hver for sig?
Hvis vi holder det hver for sig, vil dåben blive for en meget lille del af familien. Det vil kun være vores forældre og søskende med "påhæng" og børn. Årsagen til det er, at vi simpelthen ikke kan nå at spare penge op til at skulle leje lokaler og holde noget fancy, samt mad til de flere mennesker. Vi har lige købt hus, sparer penge op til brylluppet og til babyudstyr. Så der er ikke mange kroner og øre at gøre godt med
Min mor foreslog så, at vi slog de to ting sammen, og blot fik navngivet den lille inden.
På den måde får vi flere fra familien med, som jeg egentlig helst vil. Men samtidig tænker jeg, at den lille er 7-8 måneder på det tidspunkt, og det synes jeg er sent. Vi vil i hvert fald ikke kunne bruge den dåbskjole jeg selv havde på, da den slet ikke er så stor. Derudover tænker jeg at det må blive forvirrende at vi skal velsignes, og der så også skal faddere og gudmor/gudfar med op. Men jeg ved ikke, hvad der er smartest?
Hvad tænker I?
Hvordan foregår det rent praktisk med dåb og bryllup samtidig, og hvornår på dagen gør man det? Bryllup er jo normaltvis ved ca 13 tiden i kirken, mens en dåb ofte er om formiddagen
Anmeld