Første jordmor besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. juli 2009

MaleneGærup

Hvad er det lige der skret til det første jordmor besøg?
Vi skal afsted i morgen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Brams

Til mit foerste besoeg hoa jordemoderen talte vi om "alt og ingenting" altsaa hvis jeg havde nogle spoergsmaal om alt muligt kunne jeg komme med dem der. Jeg havde bl.a. spoergsmaal om flyvning, da vi skulle paa ferie i USA.

Det gaelder om at laere jordemoderen at kende, i hvert fald hvis man er heldig og have den samme hele vejen (det er vi heldigvis) .

Saa fik jeg gennemgaaet faktisk det samme som hos laegen, spisevaner, vitaminer, motion, vaegt. Hun maerkede mig paa maven og maalte at livmoderen havde den laengde den skulle. Hoerte ikke hjertelyd for det var for tidligt. Naa ja og saa skulle jeg tisse paa en af de der pinde, for at tjekke om sukkerindholdet var ok.

Saa talte vi om foedselsforberedelse og muligheden for at blive sat igang 1 uge foer tid, da vores graviditet ikke er helt almindelig.

Saa det er egentlig en slags laer hinanden at kende samt mulighed for uddybning af evt. spoergmaal.

Soerg for at have taenkt igennem hvad du har af ting du vil spoerge om, for det er altid nemmere at tale om person til person end over tlf.

God fornoejelse i morgen.

Trine

Anmeld

7. juli 2009

MaleneGærup

Tak for dit svar, Trine.
Nu har vi så været afsted og du har ret i at det var var en sludder for en sladder. Hun spurgte hvordan jeg havde det med at føde...Har aldrig prøvet det før og har heller ikke gjort mig de helt store tanker om det endnu, er jo stadig overlykkelig over at være over den kritiske periode og har da også stadig svært ved at forstå at det er lykkedes os at blive  gravid.
Da vi var færdige undrede min kæreste og jeg os meget, for da vi kom ud i venteværelset sad der kun kvinder. Er det ikke normalt at man tager sin kæreste/ mand med? Min kæreste vil rigtig gerne med til alt, da det jo bliver nemmere for ham at forstå hvad det er jeg går igennem.
Men det gik godt og alt var som det skulle være

Anmeld

7. juli 2009

Mie A

MaleneGærup skriver:

Tak for dit svar, Trine.
Nu har vi så været afsted og du har ret i at det var var en sludder for en sladder. Hun spurgte hvordan jeg havde det med at føde...Har aldrig prøvet det før og har heller ikke gjort mig de helt store tanker om det endnu, er jo stadig overlykkelig over at være over den kritiske periode og har da også stadig svært ved at forstå at det er lykkedes os at blive  gravid.
Da vi var færdige undrede min kæreste og jeg os meget, for da vi kom ud i venteværelset sad der kun kvinder. Er det ikke normalt at man tager sin kæreste/ mand med? Min kæreste vil rigtig gerne med til alt, da det jo bliver nemmere for ham at forstå hvad det er jeg går igennem.
Men det gik godt og alt var som det skulle være

Hejsa

Min mand var med til jordemoderbesøgene de første par gange, ved vores første barn. Men han følte sig lidt som det 3. hjul og følte ikke at han fik noget ud af det. Derfor var han ikke med ved de andre besøg - heller ikke med de to andre dejlige unger, som vi har fået siden.
Skanningerne ville han dog ikke gå glip af - der har han altid været med.

Men hvis din mand meget gerne vil, så skal han da bare have lov. Det er da dejligt at være fælles om det hele.
Kender dog ikke selv til nogle, hvor manden har været med ved jordemoderen alle gange...

Anmeld

8. juli 2009

Brams

Hej Malene

Er glad for at hoere at alt gik som det skulle og at det ser fint ud.

Kender det godt det der med stadig at vaere i den fase hvor alting er nyt endnu og man endnu ikke har taget stilling til de helt store ting - for de er jo lang fremme endnu

Min mand var ogsaa med til jordemoder og til de skanninger vi har vaeret til. Jeg har synes det var dejligt, at han ville deltage og vores jordemoder var rigtig god til at inkludere ham i samtalen synes jeg.

Proev evt. at faa han til at spoerge om nogle af de spoegsmaal I har til naeste gang, paa den maade tvinger I jordemoderen lidt til at inddrage Jer begge to.

Da vi var til jordemoder var det naesten alle sammen par der sad og ventede, saa jeg tror det er lidt forskelligt. Men lad Jer ikke slaa ud af det, tag endelig afsted sammen og vaer faelles om det.

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.