2,5; uge vågner konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

charlottekri

Hmm alle siger det bare.. men han falder bare så hurtigt i søvn hvis der går under to timer. Og det virker som om jeg slet ikke har mælk nok hvis jeg ligger ham til når han søger. Mine bryster er konstant tomme suk

Jeg vil så sige jo oftere du ammer jo mere bliver din produktion øget. Men han skal selvfølgelig ikke spise hver halve time, og jeg synes måske også at det er en smule forkert at sige at det skal være hver 3. Time når du ammer. Man kan bedre bruge den når man bruger flaske. Og med hensyn til at dine bryster er tomme, betyder ikke noget så længe han tager på. Synes også der gik rigtig lang tid før mine bryster begyndte at føles spændte

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Wik

110811 skriver:

Tak for dit svar.. jeg må bare blive ved at prøve. Jeg har anskaffet mig en slyngevugge men det hjælper ikke en fis...
Jeg har prøvet at ha ham hos mig til han er ovre i den dybe aøvn men han vågner stadig efter kort tid :-( jeg har også prøvet at svøbe ham men det er bestemt heller ikke et hit... jeg håber at tid er det der skal til.. selvom jeg nok snart overgiver mig og prøver flasken.det er svært når jeg har en på 21 mdr jeg også skal være mor for.. :-(

Ja, man vil jo også gerne være mor for den store. Man savner jo det samvær man havde inden nummer to kom. 

Anmeld

3. juni 2013

Snartmortil3

modesty skriver:

Hvem er "alle"? Jeg kender ingen der ammer på den måde, og som sagt er det et meget forældet råd. Sådan som du forklarer dit forløb, lyder det som om din dreng når at blive meget sulten inden han får mad igen. Og det skal han ikke.

Men hvis du synes det er bedst at holde fast i den metode, så skal du selvfølgelig gøre det.

Læs f.eks her:

http://voresborn.dk/baby-0-1/kost-og-sundhed/1331-fri-amning-eller-kvoter?page=1

Mange fra min terminsgruppe og min shp har sagt det.. også fordi han tager så meget på...
Men han søger allerede når han vågner efter tyve min - det kan vel ikke være sult?
Jeg kiggede på linket du skrev og der står at når baby er afslappet og slapt og trækker sig væk fra brystet så er han færdig med at amme... det gør min dreng aldrig fornemmer ikke at han veltilpas siger fra af egen vilje. Det kan godt være du har ret i at han er for sulten. Men hvis jeg ligger ham til når han søger så er det at han kun ammer to min.. måske jeg skal prøve med to timer imellem.. selvom mine bryster føles helt tomme...
To timer fra ammestart til ammestart? Eller?

Anmeld

3. juni 2013

modesty

110811 skriver:

Mange fra min terminsgruppe og min shp har sagt det.. også fordi han tager så meget på...
Men han søger allerede når han vågner efter tyve min - det kan vel ikke være sult?
Jeg kiggede på linket du skrev og der står at når baby er afslappet og slapt og trækker sig væk fra brystet så er han færdig med at amme... det gør min dreng aldrig fornemmer ikke at han veltilpas siger fra af egen vilje. Det kan godt være du har ret i at han er for sulten. Men hvis jeg ligger ham til når han søger så er det at han kun ammer to min.. måske jeg skal prøve med to timer imellem.. selvom mine bryster føles helt tomme...
To timer fra ammestart til ammestart? Eller?

Men dem fra din mødregruppe har enten samme SP som dig, eller en SP som kender din SP. Så det er jo ikke "alles" råd, men en kultur blandt SP'erne i dit distrikt.

Prøv dig frem, vil jeg sige. Start med at se hvad der sker med 2 timer fra ammestart til ammestart og så tag den derfra. 

Nu nævner jeg det slemme K-ord, men det kan også nogle gange være symptom på kolik at baby søger brystet hele tiden og er urolig under amning = ondt i maven. MEN men - prøv at amme lidt oftere uden at gøre det hele tiden, og se hvad der sker.

Anmeld

3. juni 2013

Snartmortil3

modesty skriver:

Men dem fra din mødregruppe har enten samme SP som dig, eller en SP som kender din SP. Så det er jo ikke "alles" råd, men en kultur blandt SP'erne i dit distrikt.

Prøv dig frem, vil jeg sige. Start med at se hvad der sker med 2 timer fra ammestart til ammestart og så tag den derfra. 

Nu nævner jeg det slemme K-ord, men det kan også nogle gange være symptom på kolik at baby søger brystet hele tiden og er urolig under amning = ondt i maven. MEN men - prøv at amme lidt oftere uden at gøre det hele tiden, og se hvad der sker.

Har tænkt kolik men han græder bare ikke rigtig og virker ikke til at have ondt i maven.. men måske et forstadie... vil tiden vise.

Det er min terminsgruppe på facebook.. så det er damer fra hele landet :-) er ikke kommet i mødregruppe endnu.. men mange af dem er faktisk også flaskebørn når jeg lige tænker over det.
Jeg prøver med de to timer... krydser for at det hjælper..

Anmeld

3. juni 2013

l.kjoeller

110811 skriver:

Jeg er desperat. Mit lille mirakel nr. 2 vågner konstant!!! Hanber 2, 5 uge. Hver gang han skal overi den dybe søvn så vågner han.. så det er efter tyve minutter. Jeg tager ham ikke op for tidligt for jeg vventer altid til han ligger lysvågen. Jeg har prøvet at våger over ham som en høg også snart han er ved at vågne vugge ham osv. Hjælper ikke.. han vågner stadig op.Jeg ammer og han søger når han vågner men nogengange erdet jo kun 30 min siden han har ligget ved brystet så han kan jo ikke være sulten. Når han vågner kan jeg ikke få ham til at sove igen før næste gang jeg skal amme og der siger min shp at der skal gå cirka 3 timer imellem. Det bliver immervæk en lang dag for jeg trasker rundt med ham på armen og til sidst bliver han sur.. men jeg aner ikke om han bliver sur pga træthed eller sult.. hvis det stod til ham lå han ved brystet konstant men det har jeg også prøvet og det hjælper heller ikke for så spiser han kun to min og får akdrig det gode mælk..Selvom jeg lader det gå tre timer mellem amningerne så er mine bryster aldrog mælkespændte og de er altid meget bløde...han tømmer som regel begge bryster ved en amning men ligger sindssygt uroligt når han ammer og græder også tit imens, eller klynker... til sidst falder han i søvn ved brystet også kan jeg ligge ham i liften og give ham sut også sover han de der tyve minutter.. også er det forfra. Omkring kl 21 sover han en lang lur til halv et cirka, men så fortsætter hans dårlige søvn derfra, så jeg er også meget træt og frustreret for jeg kan ikke være der for storebror ordenligt.. jeg får heller ikke spist osv...
Han har allerede taget 800 g på så han får hvad han skal have. Hvad fanden gør jeg forkert???? Jeg overvejer at prøve at give ham flaske for jeg er så træt og udkørt og min familie mangler mig...

synes du skal prøve en gang zoneterapi. det gør underværker også i forhold til søvn. har du prøvet at give en flaske lige efter amning for at se om han spiser mere? min datter tog fint på, min bryster blev ikke spændte, men viste sig hun stadig var sulten da hun lige efter amning kunne spise 60 ml. prøv at se om han spiser ekstra for kan sagtens være derfor min datter begyndte næsten med et at sove efter det og havde også rigtig god effekt af zoneterapi. hun havde kolik smerter og en meget aktiv mave. held og lykke med det

Anmeld

3. juni 2013

Chevro

110811 skriver:

Jeg er desperat. Mit lille mirakel nr. 2 vågner konstant!!! Hanber 2, 5 uge. Hver gang han skal overi den dybe søvn så vågner han.. så det er efter tyve minutter. Jeg tager ham ikke op for tidligt for jeg vventer altid til han ligger lysvågen. Jeg har prøvet at våger over ham som en høg også snart han er ved at vågne vugge ham osv. Hjælper ikke.. han vågner stadig op.Jeg ammer og han søger når han vågner men nogengange erdet jo kun 30 min siden han har ligget ved brystet så han kan jo ikke være sulten. Når han vågner kan jeg ikke få ham til at sove igen før næste gang jeg skal amme og der siger min shp at der skal gå cirka 3 timer imellem. Det bliver immervæk en lang dag for jeg trasker rundt med ham på armen og til sidst bliver han sur.. men jeg aner ikke om han bliver sur pga træthed eller sult.. hvis det stod til ham lå han ved brystet konstant men det har jeg også prøvet og det hjælper heller ikke for så spiser han kun to min og får akdrig det gode mælk..Selvom jeg lader det gå tre timer mellem amningerne så er mine bryster aldrog mælkespændte og de er altid meget bløde...han tømmer som regel begge bryster ved en amning men ligger sindssygt uroligt når han ammer og græder også tit imens, eller klynker... til sidst falder han i søvn ved brystet også kan jeg ligge ham i liften og give ham sut også sover han de der tyve minutter.. også er det forfra. Omkring kl 21 sover han en lang lur til halv et cirka, men så fortsætter hans dårlige søvn derfra, så jeg er også meget træt og frustreret for jeg kan ikke være der for storebror ordenligt.. jeg får heller ikke spist osv...
Han har allerede taget 800 g på så han får hvad han skal have. Hvad fanden gør jeg forkert???? Jeg overvejer at prøve at give ham flaske for jeg er så træt og udkørt og min familie mangler mig...

Hej :-)

Først får du lige et !

Min søn var nærmest som din lyder til at være (:
Rigtig trist start, med en træt mor og et ulykkeligt barn. Det kan nemt ske din søn får nok mad, da han tager på af det. Men igen, det er ikke sikkert det giver nok mæthed for ham.

Vi gik ret hurtigt over på flaske til natten på trods af at han tog ret godt på - inden han var 1 md også! Vil sige, der sker bestemt ikke noget ved at prøve det! Han er stadig så lille, så der skal ikke særlig meget til for at han er helt mæt (: Når du så siger at han nærmest kan blive ved - er det jo fordi der mangler noget.

For at prøve det - køber du bare en alm nan1 den lille brik. Han vil måske kun kunne spise 20 ml, men jeg lover dig - er det mætheden han mangler, vil du jo hurtigt kunne mærke forskel!

Det vigtigste er at prøve det af, det kan også nemt være andre ting - men så har du ligesom prøvet det.

<3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.