Hjælp til Regnbue kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.984 visninger
9 svar
3 synes godt om
2. juni 2013

AnnikaE

Hej med jer.

Jeg har sat mig for, at bage en regnbuekage til min kærestes søns 5 års fødselsdag!

Har tænkt mig at lave bundene som drømmekagebund med forskellige farver, dog kun drengefarver. Men er meget i tvivl om, hvad slags creme fyld jeg skal komme mellem lagene, da det ikke skal være for kvalm sødt på en sommer dag! Og så skal dr smørres med en helt anden slags rundt om, for at dække kagen! 

Nogen som har et bud og evt opskrift på disse fyld?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Team Putte

AnnikaE skriver:

Hej med jer.

Jeg har sat mig for, at bage en regnbuekage til min kærestes søns 5 års fødselsdag!

Har tænkt mig at lave bundene som drømmekagebund med forskellige farver, dog kun drengefarver. Men er meget i tvivl om, hvad slags creme fyld jeg skal komme mellem lagene, da det ikke skal være for kvalm sødt på en sommer dag! Og så skal dr smørres med en helt anden slags rundt om, for at dække kagen! 

Nogen som har et bud og evt opskrift på disse fyld?

jeg har lige lavet regnbue kage til sommerfesten i vuggestuen og der tog jeg en pose frosne jordbær, kogte dem, blendede helt glat og smurte mellem lagene da det var afkølet det er lidt syrligt når man ik koger med sukker det blev ret godt

Anmeld

2. juni 2013

AnnikaE

Team Putte skriver:

jeg har lige lavet regnbue kage til sommerfesten i vuggestuen og der tog jeg en pose frosne jordbær, kogte dem, blendede helt glat og smurte mellem lagene da det var afkølet det er lidt syrligt når man ik koger med sukker det blev ret godt

Jeg har selv tænkt åske at lave en jordbærd creme eller ananas måske?? Og så en eller anden lækker creme på toppen..

Lyder lækkert det du har lavet, men tænker mere en creme agtigt ting

Anmeld

2. juni 2013

Team Putte

AnnikaE skriver:

Jeg har selv tænkt åske at lave en jordbærd creme eller ananas måske?? Og så en eller anden lækker creme på toppen..

Lyder lækkert det du har lavet, men tænker mere en creme agtigt ting

Smag og behag personligt  synes jeg ik der skal direkte creme i.. det ødelægger lidt ideen om at farverne sidder lige ved siden af hinanden, ligesom på regnbuen synes oz der er for meget creme på det billede du har lagt op men igen smag og behag 

Anmeld

2. juni 2013

AnnikaE

Team Putte skriver:

Smag og behag personligt  synes jeg ik der skal direkte creme i.. det ødelægger lidt ideen om at farverne sidder lige ved siden af hinanden, ligesom på regnbuen synes oz der er for meget creme på det billede du har lagt op men igen smag og behag 

Tænkte bare det kunne friskes lidt op hvis det selvfølgelig ikke er en chokolade creme. Men evt 2 slags cremer!?

Måske en citron og hyldeblomst, kan man mon det??

Anmeld

2. juni 2013

Team Putte

AnnikaE skriver:

Tænkte bare det kunne friskes lidt op hvis det selvfølgelig ikke er en chokolade creme. Men evt 2 slags cremer!?

Måske en citron og hyldeblomst, kan man mon det??

det plejer at gå fint sammen i madlavning så hvorfor ik i kage har desværre ingen opskrifter på det

Anmeld

2. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Friske jordbær skåret i stykker, med chokolade flødeskum.

Og ellers jordbær og hyldeblomst.

Appelsin chokolade flødeskum. 

Bamanmos/ skiver. Vh stine

Anmeld

2. juni 2013

Nemesis

Cream cheese frosting med appelsin/lime imellem lagene. chokoladeganache til opsmøring.

Anmeld

2. juni 2013

Isabella_mor

jeg lavede regnbuekage til min søns fødselsdag....  

jeg kom hvis chokoladecreme i (lavet på hvid chokolade og fløde) 

hvor man tager fløde og kommer hvid chokolade i, det melster man sammen i et vandbad, og stiller så i køleskabet natten over og pisker det så op dagen efter ligesom når man pisker flødeskum. DET smager rigtig godt uden at blive alt for kvalm.. det passer super godt til drømmekagebunde som også var det jeg brugte, og så kom jeg det både indeni kagen og udenpå..

Du kan med fordel komme lidt revet citronskal eller appelsinskal i for at give det lidt smag.. bare husk at brug økologiske frugter..

du kan også skære jogle jordvær i tynde skiver eller kiwi eller blåbær... du kan også farve den hvide chokoladecreme lige den farve du vil.. (det skal bare være med pastafarve så det ikke klumper sammen, det er ikke så lækkert)

og så kan du jo lave bundene i forskellige nuancer af blå eller grøn  

Anmeld

3. juni 2013

AnnikaE

Tusind tak for alle jeres svar og gode ideer piger!!

Tror enten det bliver:

-Jordbær med hyldeblomst (og lidt citronskal i hyldeblomsten)og cream cheese udenpå. el.

-Hyldeblomst med citron og cream cheese. 

Rigtig dejlig sommer til jer alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.