DianaRJS skriver:
tænkte det nu nok, for den fødekasse vi har lavet til hende og hun har haft den sidste månede er i hvert fald ikke god nok til frøkenen 
men mange tak 
så vil jeg bare vente spændt 
Det kan være fødekassen er for åben for hende? Er den lukket på alle sider? det ville nok være bedst, for når hun går i skuffer og skabe og så videre er det fordi hun vil finde et rigtig godt gemmested.
Prøv at lægge lækkerier i kassen (og skynd dig lige lidt
) og så i øvrigt sørge for den er godt foret med tæpper som hun kan mose lidt rundt med, og føle sig varm. Katte ELSKER varme. sæt hende der ind når du lægger lækkerier. Måske et par rejer hver gang du sætter hende derind, dem kan hun sikkert ikke modstå, og så vil hun forbinde kassen med noget rigtig godt.
Og sørg for at stille kassen et sted som kunne være 'et godt gemmested' hvis den står så der er bevægelse omkring den jævnligt, vil hun nok stadig vælge den fra.
Men altså, ellers kan du holde øje med hende, og når hun har født kan du flytte både hende og killingerne til kassen. Hun vil sikkert fjerne dem igen, men hvis det er vigtigt for jer hun bruger kassen, så flytter du bare både hende og killingerne igen, ind til hun beslutter at bruge kassen. '
At hun ikke tager notits af jeres hankat kan skyldes at han jo er kastreret. Han udskiller ikke de samme lugte som en ikke kastreret han, og derfor virker han ikke som en trussel for hende.
Men vær lidt opmærksom når killingerne er født, han kan godt pludselig blive lidt for interesseret i dem, og killingerne kan ske at blive fo rmodige når de er et par uger
Eller, din hunkat kan ske pludselig at blive lidt stresset over hans tilstedeværelse alligevel (men jeg tror dog ikke der er nogen fare altså)
Min gamle kat (Fede Dorit) var desværre for ung da hun fik killinger. Det var i hendes første løbetid, og hun var ikke fuldt udvokset. Desuden var hun, undskyld mig, snot hamrende dum.
Jeg havde også lavet en kasse til hende og stillet den ved siden af min seng, fordi hun plejer at sove i min seng. Eller rettere, hun kunne stort set ikke være uden mig, inden for, derfor var det mest åbenlyst ved min seng.
Anyways, hun fattede overhovedet ikke hvad det var der skete med hende da hun skulle føde, og det endte med at hun søgte trøst og varme unde rmin dyne, mens jeg også selv lå under den, og så gav hun sig til at føde (med et skrig!!!) lige midt mellem mine ben.
Jeg flyttede hende og killingerne til kassen senere, men hun forsøgte at gemme dem i et ufremkommeligt hjørne, og glemte hvor hun havde lagt killingerne, så hun fik lagt dem i forskellige rum (det var sådan en hjemmebygget reol på gulvet), så den ene killing frøs som bare fanden.
Jeg brugte to dage på at flytte hende til kassen, og endte med at flytte kassen, da hun begyndte at forsøge at få killingerne helt ud af mit værelse.
På det tidspunkt satte jeg kassen ud på vores toilet, som var ret stort, og som også var der kattene havde deres bakke og mad og vand. Og i øvrigt det mest rolige rum i huset, med god varme.
Det accepterede hun så.
Stakkels kat, hun var godt nok ikke vildt intelligent. Men hun passede killingerne rigtig fint, trods hun var en times tid om at fatte hvad det var der var kommet ud af hende.