En due på vores lille altan :( .. HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

mariamiss6

Masig skriver:

Hehe ja så er det svært... Hvad med så bare at lade den bygge reden og nyde de små fugleunger?? 

Duer sviner helt ekstremt meget, altså med fugleklatter og sådan noget. 

Ifølge det jeg læste igår på skadedyrsbekæmperens side sviner de endda så meget at de nemt kan tiltrække så mange skadedyr, eller videregive sygdomme til mennesker, så det faktisk er direkte ulovligt at sørge for at en due kan bygge rede, bevidst altså. 

Så jeg ville sige at trådstarter har alt god grund til ikke at gide have selskab af duen Især med børn som jo hele tiden er meget tættere på jorden end vi voksne er (det med fugleklatter igen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

BabyMiracle <3

Masig skriver:

Hehe ja så er det svært... Hvad med så bare at lade den bygge reden og nyde de små fugleunger?? 

Jeg synes det er lidt ulækkert, når vi nu spiser morgenmad derude i weekenderne ..

Anmeld

31. maj 2013

BabyMiracle <3

mariamiss6 skriver:

altså, så tror jeg der skal en hel del til. så ville jeg nok hellere købe noget af det der kunstgræs. Evt. ring til skadedyrsbekømperen og spørg om de tror det kan have en virkning, ud fra det du har læst om plastikpigge og blødt underlag.

Altså, bygger den reden direkte på gulvet på altanen? Jeg troede det var på kanten eller sådan noget

Vi har også ekstremt mange strips ..
Ja, den gør.. Eller vil ikke kalde det for gulv..
Det er sådan en rist med store "huller" .. Org, hvor er det svært at forklare .. Jeg skal nok lige se om jeg kan finde et billede af en altan der ligner

Anmeld

31. maj 2013

mariamiss6

BabyMiracle <3 skriver:

Det er sådan en rist med store "huller" .. Org, hvor er det svært at forklare .. Jeg skal nok lige se om jeg kan finde et billede af en altan der ligner

Men jeg vil sige, faktisk så anbefaler skadedyrsbekæmperen altid at man indfanger og afliver duen. Den vil altid komme tilbage til jeres altan, og det er også derfor i ikke kan komme af med den. 

Det er garanteret en tyrkisk due, som også er dem der bliver burgt til brevduer, og de kommer ALTID tilbage til der hvor de selv synes de bor. De skrev et sted på siden, at man kunne køre kræet til Italien, og alligevel ville den være tilbage på altanen 4 dage senere.

Anmeld

31. maj 2013

mariamiss6

BabyMiracle <3 skriver:

Men jeg vil sige, faktisk så anbefaler skadedyrsbekæmperen altid at man indfanger og afliver duen. Den vil altid komme tilbage til jeres altan, og det er også derfor i ikke kan komme af med den. 

Det er garanteret en tyrkisk due, som også er dem der bliver burgt til brevduer, og de kommer ALTID tilbage til der hvor de selv synes de bor. De skrev et sted på siden, at man kunne køre kræet til Italien, og alligevel ville den være tilbage på altanen 4 dage senere.

Anmeld

31. maj 2013

Masig

mariamiss6 skriver:

Duer sviner helt ekstremt meget, altså med fugleklatter og sådan noget. 

Ifølge det jeg læste igår på skadedyrsbekæmperens side sviner de endda så meget at de nemt kan tiltrække så mange skadedyr, eller videregive sygdomme til mennesker, så det faktisk er direkte ulovligt at sørge for at en due kan bygge rede, bevidst altså. 

Så jeg ville sige at trådstarter har alt god grund til ikke at gide have selskab af duen Især med børn som jo hele tiden er meget tættere på jorden end vi voksne er (det med fugleklatter igen)

Nårh ja, det tænkte jeg slet ikke på...

Anmeld

31. maj 2013

BabyMiracle <3

mariamiss6 skriver:

Det kan jeg da slet ikke få mig selv til :/ ..
Vildt nok at en due har så stærke meninger om at DER bor den :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.