brug for råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. maj 2013

DianaRJS

ja jeg venter jo tvillinger, vi skulle bare lige have en mere, og så var der altså dobbelt op men er vel altid det man høre med folk der siger " vi skal bare lige ha et barn mere, og så er det også slut"

men det korte af det lange er jeg har 2 drenge på 3 (4 til den tid) og 4 (5 til den tid), og jeg er bare SÅ bange for at de kommer til at føle sig overset? Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg har nok kærlighed til dem alle, men er bare så nervøs for at Sebastian den yngste i hvert fald, ikke helt kan forstå hvis jeg nu f.eks. står midt i en ble eller i ammingen, at han lige må vente lidt. (bare et eksempel) Tvillingernes far er værkføre, og arbejder ofte sent, så jeg vil komme til at være alene med alle 4 nogle dage.

Hvordan har i taklet det? og har jeres andre pus kunne forstå det, og har nydt tilværelsen som storebror/søster?

håber at høre lidt fra andres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

lycly

Min datter er to år og har lige fået en lillebror og hun kan sagtens forstå hvis jeg lige er ved at skifte ble eller give mad. Jeg sørger bare for at huske at vende tilbage til hende så hun ikke føler sig glemt
Så jeg tænker at når din den yngste er 4 til den tid er han jo så gammel at I kan forklare ham at I altså lige skal skifte ble - evt tilbyde ham at hjælpe til

Anmeld

30. maj 2013

DianaRJS

LuLy skriver:

Min datter er to år og har lige fået en lillebror og hun kan sagtens forstå hvis jeg lige er ved at skifte ble eller give mad. Jeg sørger bare for at huske at vende tilbage til hende så hun ikke føler sig glemt
Så jeg tænker at når din den yngste er 4 til den tid er han jo så gammel at I kan forklare ham at I altså lige skal skifte ble - evt tilbyde ham at hjælpe til

ja men ork ved ikke hvorfor er bare blevet så nervøs :s ved sku ikke om nogle gravide bliver lidt tosset for så er jeg i hvert fald en af dem

men vi har også prøvet at snakke med ham lidt om det, og vist på billede at mor har 2 babyer inde i maven, og det forstår han også helt fint, og stort set hver dag når han kommer op i BH, skal han lige pleje på maven og forklare pædagogerne at der er 2 babyer derinde, og forklare at jeg bliver "tyk" nok knap så godt

men der er self også forskel fra at forstå at han skal være storebror til at de ligepludselig også tager noget af den tid som han jo har haft, hvis man kan sige det sådan.

og blvier bare så nervøs for at han vil føle sig glemt, også selvom jeg gør hvad jeg kan.

Da den store blev storebror var der heller ikke nogen problemer, og han synes også det var utrolig spændene når "lillebror" skulle ha mad, i bad ha en ny ble osv. osv. og burde jo slet ikke ære nervøs nu da jeg jo har prøvet det før bare med en ekstra... 

Anmeld

30. maj 2013

lycly

DianaRJS skriver:

ja men ork ved ikke hvorfor er bare blevet så nervøs :s ved sku ikke om nogle gravide bliver lidt tosset for så er jeg i hvert fald en af dem

men vi har også prøvet at snakke med ham lidt om det, og vist på billede at mor har 2 babyer inde i maven, og det forstår han også helt fint, og stort set hver dag når han kommer op i BH, skal han lige pleje på maven og forklare pædagogerne at der er 2 babyer derinde, og forklare at jeg bliver "tyk" nok knap så godt

men der er self også forskel fra at forstå at han skal være storebror til at de ligepludselig også tager noget af den tid som han jo har haft, hvis man kan sige det sådan.

og blvier bare så nervøs for at han vil føle sig glemt, også selvom jeg gør hvad jeg kan.

Da den store blev storebror var der heller ikke nogen problemer, og han synes også det var utrolig spændene når "lillebror" skulle ha mad, i bad ha en ny ble osv. osv. og burde jo slet ikke ære nervøs nu da jeg jo har prøvet det før bare med en ekstra... 

Jeg forstår dig så udmærket jeg havde selv de samme bekymringer og jeg får dem garanteret også næste gang! Men det jo klart man vil jo så nødig "svigte" sine børn eller risikere at de føler sig tilsidesat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.