Igangsættelse pga ssf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. maj 2013

Juni-barn

Hey de damer

jeg var til Jordemoder i går og hun er nervøs for at jeg har begyndende ssf, skal til lægen i morgen at blive tjekket.

men hvor meget skal der til før de sætter fødslen igang? 

er blevet så nervøs for min lille dreng i maven.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

l.kjoeller

Juni-barn skriver:

Hey de damer

jeg var til Jordemoder i går og hun er nervøs for at jeg har begyndende ssf, skal til lægen i morgen at blive tjekket.

tror det kommer an på hvor slemt det er og hvor langt du er henne ? men hvis det er ssf vil de sandsynligvis sætte dig i gang med kort varsel . held og lykke

Anmeld

30. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg fik ssf i uge 32+3 blev jeg indlagt til obs, fik tjekket urin og blodtryk hver 3 time døgnet rundt. Da det så udviklede sig til hellp, fik jeg aks i uge 34+. 

Nu er du jo så langt henne at de nok vil lave obs på dig, og hvis dine tal bliver meget forringet, sætter de dig nok igang. Vh stine

Anmeld

30. maj 2013

Hullabullabulla

Juni-barn skriver:

Hey de damer

Min ssf blev opdaget 34+5 og blev indlagt med det samme.. Lå indlagt on/off indtil 36+2 hvor jeg ved blodprøvekontrol 36+2 fik jeg af vide at jeg havde nyrepåvirkning så røg ind igen og lægen sagde at de ville sætte mig igang 36+5 - fødte 36+6

De sætter dig igang hvis de føler det er det bedste for dig og barnet - men de vil gøre alt for at holde barnet i maven så længe som muligt..

Jeg fik blodtryksnedsættende medicin og fik dagligt taget blodprøver, urinprøver og målt blodtryk 6* dagligt..

Hvor langt er du henne ?

Anmeld

30. maj 2013

DianaRJS

Juni-barn skriver:

Hey de damer

det er meget forskelligt...

jeg havde det ved den ældste, og fik det kosntateret allerede i uge 24, desværre havde jeg en masse andre gener, der gjorde at det kom så så tideligt

men når det så er sagt fik jeg lov at gå til uge 34+2 så han er kommet til verden knap 5 uger før forventet termin.

men når det så også er sagt, var det også med tur på sygehuset fra uge 24-34 2 gange i ugen, til blødprøver og kontrol, og hvad der ellers følger med...

men igen tror det er meget forskelligt hvordan de ser på det....

Anmeld

30. maj 2013

Juni-barn

Britt88 skriver:

Min ssf blev opdaget 34+5 og blev indlagt med det samme.. Lå indlagt on/off indtil 36+2 hvor jeg ved blodprøvekontrol 36+2 fik jeg af vide at jeg havde nyrepåvirkning så røg ind igen og lægen sagde at de ville sætte mig igang 36+5 - fødte 36+6

De sætter dig igang hvis de føler det er det bedste for dig og barnet - men de vil gøre alt for at holde barnet i maven så længe som muligt..

Jeg fik blodtryksnedsættende medicin og fik dagligt taget blodprøver, urinprøver og målt blodtryk 6* dagligt..

Hvor langt er du henne ?

Er 36+3 henne... 

Er bare så nervøs for det hele nu... Især når jeg har mere hjertebanken end jeg ellers har haft og lillemanden er mere stille... 

Anmeld

30. maj 2013

Hullabullabulla

Juni-barn skriver:

Er 36+3 henne... 

Er bare så nervøs for det hele nu... Især når jeg har mere hjertebanken end jeg ellers har haft og lillemanden er mere stille... 

Hvis du mærket mindre liv skal du være opmærksom og du kan altid kontakte fg hvis du er den mindste smule i tvivl om noget så du kan få kørt en kurve.. 

Hvordan mente JM at det var begyndende SSF ? Forhøjet blodtryk eller var det urinen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.