Er han ego?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej piger undskyld for at jeg skriver ano..

Er min mand ego?

Vi skal have min datter på lørdag og lørdag aften har han snakket om at han vil til marked og drikke, men jeg har valgt at jeg ikke tager med pga jeg er gravid og man ved sku aldrig hvad der kan ske når der er så mange der er fulde og jeg vil ikke tage risikoen..
jeg har så sagt at jeg ikke syntes at vi har råd til at han tager på marked og drikker..
da vi ikke har så mange penge og rykke rundt på, for at sige det pænt, vi har ikke engang råd til at jeg kommer til frisøren.. vi har lige sådan at vi får mad på bordet hver dag..
vi er begge på kh og vi ved ikke hvornår han kommer i arbejde pt,
han er en af dem der ikke kan se det fra min side af at jeg ikke kan og jeg passer bare på voers kommende barn, men han tænker mere på sig selv og hans venner osv end "mig" han tænker faktisk ikke rigtig på mig eller voers kommende barn på det punkt..

hvad vil i gøre eller sige?
gode råd tages imod med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Ciss

Ja, han er ego.

Er det for lidt penge så må man snakke sammen og sammen prioritere det, man synes er vigtigst. Det går ikke, at den ene bare bruger en masse penge, og så er der ikke penge til mad mm.

Det er surt, men fest og druk er faktisk ikke en rettighed - det er noget, man kan gøre, hvis man har råd.

Er man på kh har man ikke råd til alt, man har lyst til. Det gør selvfølgelig, at man nogle gange kan føle et ekstra stærkt behov for bare at glemme det hele og afreagere, men er man en ansvarlig voksen, så indser man, hvis det ikke er muligt.

Jeg tror, jeg ville have sat regnestykket helt tydelig op skriftlig:

- Dette er det beløb, vi har til rådighed.

- Dette er det beløb vi trænger til mad osv, hvis vi er meget økonomiske.

- Dette er differancen....positiv eller negativ.

Her i huset hjælper det ikke bare at snakke. Ting skal sættes utvetydigt på papiret for at blive opfattet/godtaget.

Jeg håber, det kan hjælpe dig lidt.

Lykke til. Det er tungt at stå i den situation.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Ja, han er ego.

Er det for lidt penge så må man snakke sammen og sammen prioritere det, man synes er vigtigst. Det går ikke, at den ene bare bruger en masse penge, og så er der ikke penge til mad mm.

Det er surt, men fest og druk er faktisk ikke en rettighed - det er noget, man kan gøre, hvis man har råd.

Er man på kh har man ikke råd til alt, man har lyst til. Det gør selvfølgelig, at man nogle gange kan føle et ekstra stærkt behov for bare at glemme det hele og afreagere, men er man en ansvarlig voksen, så indser man, hvis det ikke er muligt.

Jeg tror, jeg ville have sat regnestykket helt tydelig op skriftlig:

- Dette er det beløb, vi har til rådighed.

- Dette er det beløb vi trænger til mad osv, hvis vi er meget økonomiske.

- Dette er differancen....positiv eller negativ.

Her i huset hjælper det ikke bare at snakke. Ting skal sættes utvetydigt på papiret for at blive opfattet/godtaget.

Jeg håber, det kan hjælpe dig lidt.

Lykke til. Det er tungt at stå i den situation.

1000 tak for dit dejligt svar..
jeg mener bare ikke at vi har råd til at han tager ud og drikker , når jeg ikke kan komme til en frisør..
vi har 1300 om ugen til mad og benzin, skal siges kan vi køre næsten hverdag i uge dagene.. + vi har dyr og vi har også hans børn.. så mener bare ikke vi har råd til det når jeg ikke kan komme til en frisør som jeg virkelig trænger til.. men jeg har valgt og sige at det må vente indtil at der er penge til det..
jeg kan godt se det er pisse træls for ham ja men det er en del af livet at noget har man råd til og andet har man ikke pt..
man han vægter hans venner og druk højre.. og det syntes jeg personligt er at være ego..  

Anmeld

30. maj 2013

modesty

Hej piger undskyld for at jeg skriver ano..

Er min mand ego?

Vi skal have min datter på lørdag og lørdag aften har han snakket om at han vil til marked og drikke, men jeg har valgt at jeg ikke tager med pga jeg er gravid og man ved sku aldrig hvad der kan ske når der er så mange der er fulde og jeg vil ikke tage risikoen..
jeg har så sagt at jeg ikke syntes at vi har råd til at han tager på marked og drikker..
da vi ikke har så mange penge og rykke rundt på, for at sige det pænt, vi har ikke engang råd til at jeg kommer til frisøren.. vi har lige sådan at vi får mad på bordet hver dag..
vi er begge på kh og vi ved ikke hvornår han kommer i arbejde pt,
han er en af dem der ikke kan se det fra min side af at jeg ikke kan og jeg passer bare på voers kommende barn, men han tænker mere på sig selv og hans venner osv end "mig" han tænker faktisk ikke rigtig på mig eller voers kommende barn på det punkt..

hvad vil i gøre eller sige?
gode råd tages imod med kyshånd

Find ud af hvor mange penge I overhovedet kan tillade jer at skrabe sammen til sjov og ballade. Del pengene. Du får den ene halvdel til frisør, han får den anden halvdel til marked.

Jeg er dog i tvivl om det her rent faktisk handler om penge, eller om det handler om at du ikke vil have at han tager afsted, af andre årsager.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Find ud af hvor mange penge I overhovedet kan tillade jer at skrabe sammen til sjov og ballade. Del pengene. Du får den ene halvdel til frisør, han får den anden halvdel til marked.

1000 tak for dit svar.. ja det kunne være vi skulle gør det

Anmeld

30. maj 2013

Elgaard73

Altså...handler det om penge eller handler det om at du ikke syntes at han skal afsted, når du ikke skal/kan? Ved ikke hvorfor, men får lidt tanken, at det er det sidste.

Jeg tænker, herre Gud, hvis det er sjældent at han er afsted, så lad ham dog tage til marked. Han behøver jo ikke at bruge en formue.

Hvis han derimod er afsted på druk, hver weekend, ville jeg nok sige at der skulle andre boller på suppen.

Men som sagt, jeg har lidt svært ved at tyde dine bevæggrunde.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Altså...handler det om penge eller handler det om at du ikke syntes at han skal afsted, når du ikke skal/kan? Ved ikke hvorfor, men får lidt tanken, at det er det sidste.

Jeg tænker, herre Gud, hvis det er sjældent at han er afsted, så lad ham dog tage til marked. Han behøver jo ikke at bruge en formue.

Hvis han derimod er afsted på druk, hver weekend, ville jeg nok sige at der skulle andre boller på suppen.

Men som sagt, jeg har lidt svært ved at tyde dine bevæggrunde.

det handler om at vi ikke har råd... hver gang vi er ude ved nogle af hans venner så drikker han sammen med dem.. og det er nok 2-3 gange om ugen, nogle gange 4 gange.. også drikker han..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.