(september) Jer med termin i september....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. juli 2009

Leneur

Hvad har i af skavanker??? Jeg får utrolig meget vand i kroppen så har fået sår der hvor fod og ankel går sammen + at jeg også har snurrende fingre og en ryg jeg næsten ikke kan være nogen steder med. Selvom det er lidt træls ville det jo være dejligt at vide man ikke er den eneste der lider under sin graviditet.... ;-) Håber i forstår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

Heidi M

Det er jo så forskelligt fra person til person... Men jeg er en heldig tvillingegravid på 36... vi havde givet op for et par år siden og af dovenskab var jeg aldrig startet på ppiller igen.... men nu skal vi have 2 drenge først i september... da vi først var kommet os over chokket glæder vi os nu. Fandt først ud af at jeg var gravid i 12. uge... Jeg startede med at have tabt mig 7 kg de første 12 uger pga masser af kvalme og opkast - troede bare det var en heftig influenza... min læge vAR langtidssyg og efter 8. uge tog jeg en graviditetstest der viste negativ så jeg var stadig sikker på at vi ikke kunne få børn... men nu her i 31/32. uge har jeg taget 10 kg på - det hele sidder lige midt på maven og jeg er en stor pige i forvejen (1.80 høj og over 100 kg). jeg gik på halv tid 1. maj og gik helt fra i uge 27/28. kun på grund af at mit skamben ikke vil være med til at jeg sidder på kontorstolen. Men det er jo naturligt med ligamentsmerter når jeg skal udvide mig for 2. Så jeg skal bare huske ikke at sidde mere end 20 min af gangen for ellers vil benene ikke rigtigt gå.... først her i sidste uge da vi nåede 28 grader hævede fingre og fødder og det vil ikke rigtig gå væk igen... men glæden og det tiltagende sparkeri opvejer til hver en tid skavankerne. Men jeg vil meget gerne i kontakt med andre tvillingeforældre i sorø/midtsjællandsområdet - da jeg er halvgammel og førstegangsmor - men altid glad og åben for lærdom.... Knus Heidi kommende drengetvillingemor 

Anmeld

15. juli 2009

Pellemor

He
Jeg har termin d. 2. september og er nu i uge 33. Jeg måtte sygemeldes i 6, måned pga bækkenløsning (havde også dette da jeg ventede min søn) og da jeg også blev indlagt med kraftige plukveer allerede i uge 21, var det en rigtig god ting at jeg blev sygemeldt. Prøvede ellers at gå på arbejde så meget jeg kunne men til sidst ( i 24.-25. uge) gjorde det altså for ondt.
Men ellers har jeg jo nok bare de sædvanlige - problemer med at sove ordenligt om natten fordi jeg har ondt i ryggen og kan ikke sidde ned for længe så trykker maven og kan heller ikke gå for langt pga. bækkenløsningen og plukveer. Men det er jo det hele værd til sidst ikk?
Vi har også prøvet længe og var igang med alle forundersøgelserne til fertilitetsbehandling, så vi var jo ellevilde da jeg pludselig var gået 14 dage over tid og testen var positiv. Vi måtte lige tage nogle stykker før vi selv troede på det.
Jeg har en søn på 14 i forvejen og min mand har også 2 drenge fra et tidligere forhold, så da det så viste sig at det er en fin lille pige vi skal have, så er det jo bare helt perfekt.
Er der nogen af jer andre som, hvor det er længe siden i har været gravide og født sidst, som godt kan mærke at det er blevet hårdere at være gravid nu? Jeg var 17 år dengang og er nu 31 år så man kan vel også sige at kroppen nok havde nemmere ved det dengang

Anmeld

16. juli 2009

Findusinde

Hej skønne september mødre..

Jeg har termin den 21 sept, så er i uge 30 nu... Det er vores første barn..
Jeg måtte desværre allerede i uge 12 blive sygemeldt på halvtid, da min mave var SÅ øm, og jeg havde så ondt i ryggen, samt pga kvalme og opkast.. Jeg havde aftenvagt på et plejehjem, men kom på dagholdet på halvtid, frem til uge 24 hvor jeg fik konstateret begyndende bækkenløsning, forhøjet blodtryk og blærebetændelse, så lægen sygemeldte mig resten af tiden..
Jeg har som andre, problemer med at sidde ned for længe, samt gå for længe, så får jeg masser af plukveer og mine hofter mærkes til at de er ved at skride fra hinanden.. Blodtrykket er der heldigvis kommet nogenlunde styr på, det hjalp da jeg kom hjem og gå..
Men nu her på onsdag, skal jeg på sygehuset, da mit blodsukker er for højt, så jeg har fået graviditetssukkersyge.. Nu gider jeg altså snart ikke mere..

Ellers alm skavanker, så som væske i kroppen og problemer med at sove om natten..

Men ihh hvor jeg trods det hele elsker at være gravid, elsker at ligge og sludre til maven, og mærke dejligt med liv hver eneste dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.