Graviditet, barn og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. maj 2013

NovemberBaby2013

Hej søde piger! Jeg tænkte på om der er nogle af jer der ved hvordan reglerne hænger sammen? Jeg har prøvet at søge og har ringet til kommune, jobcenter osv. men kan intet præcist svar få.. Jeg er gravid i 14. uge, og har termin 2. december. Til august starter jeg HF-enkeltfag op og skal derfor på barsel efter endte eksaminer i december. MEN hvordan er det lige med penge derefter? Er det su der betaler barsel, er det kontanhjælp man ryger over på, eller hvordan? Håber der er nogle der har prøvet noget lign som kan hjælpe.

Knus Cathrine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

onlyme

DecemberBaby2013 skriver:

Hej søde piger! Jeg tænkte på om der er nogle af jer der ved hvordan reglerne hænger sammen? Jeg har prøvet at søge og har ringet til kommune, jobcenter osv. men kan intet præcist svar få.. Jeg er gravid i 14. uge, og har termin 2. december. Til august starter jeg HF-enkeltfag op og skal derfor på barsel efter endte eksaminer i december. MEN hvordan er det lige med penge derefter? Er det su der betaler barsel, er det kontanhjælp man ryger over på, eller hvordan? Håber der er nogle der har prøvet noget lign som kan hjælpe.

Knus Cathrine.

Hvis du skal på su igen efter din barsel kan du få noget der hedder barselsklip,.!
Du får 12 mdrs klip svarende til den su og eller evt sulån hvis du vælger at skulle have det,.

Du kan også vælge at tage 6 mdrs barsel og få dobbelt su og su lån i de 6 mdr,.

Hvis ikke du skal studerer efter barsel kan du ikke få su på barsel Håber der hjalp

Anmeld

29. maj 2013

NovemberBaby2013

Hvad gør de der 'klip'? . Jeg skal studere videre efter endt barsel, der forsætter jeg jo bare mine enkeltfag

Anmeld

29. maj 2013

onlyme

DecemberBaby2013 skriver:

Hvad gør de der 'klip'? . Jeg skal studere videre efter endt barsel, der forsætter jeg jo bare mine enkeltfag

Det er xtra su man får tildelt pga fødsel,.!
hvis du søger på barselsklip på Google kommer der en masse om det,.!
Jeg har lige selv søgt det,.
Går nemlig på barsel næste uge ;-)

Anmeld

29. maj 2013

NovemberBaby2013

Okay, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.