hjælp og råd søges ang hund og chip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
8 svar
1 synes godt om
28. maj 2013

heidi prettyface hansen

hej håber nogen kan hjælpe mig...

vi fik for 1/2 år siden en hund i pleje for at finde ud af om den kunne med børn når oliver blev født,fik ikke bogen som lovet og har ikke navn,tlf eller adresse på personen der gav os hunden.

nu står vi i den trælse situation at vores søn på 3 mdr ikke kan tåle hund.

hva gør vi lige for at hunden ikke er i hjemmet mere hva kan man gører i denne situation???

håber virkelig nogen kan hjælpe oss

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Amandasmor

heidi prettyface hansen skriver:

hej håber nogen kan hjælpe mig...

vi fik for 1/2 år siden en hund i pleje for at finde ud af om den kunne med børn når oliver blev født,fik ikke bogen som lovet og har ikke navn,tlf eller adresse på personen der gav os hunden.

nu står vi i den trælse situation at vores søn på 3 mdr ikke kan tåle hund.

hva gør vi lige for at hunden ikke er i hjemmet mere hva kan man gører i denne situation???

håber virkelig nogen kan hjælpe oss

du kan få lavet en ny sundhedsbog oppe ved dyrlægen

Anmeld

28. maj 2013

heidi prettyface hansen

Amandasmor skriver:

du kan få lavet en ny sundhedsbog oppe ved dyrlægen

oss når hunden er chippet i en andens navn...

Anmeld

28. maj 2013

esioul

Det er lidt noget møg.

Ved faktisk ikke hvad man gør i sådan en situation hvor hunden ikke er om registreret.

Jeg ville ringe til hunderegisteret og forklare sagen.

Anmeld

28. maj 2013

Amandasmor

ja for så får du jo afvide hvem personen er , også ringer du til dansk hunde register og siger at du ikke har fået sundhedsbogen og at du har haft hunden i så og så lang tid.. også dem inde i dansk hunde register at se hvem ejeren er også kan de tage kontakt til dem..

Anmeld

28. maj 2013

C-Dog

I kan få navn på tidl. ejer via chip. De vil jo muligvis gerne ha hunden tilbage. Selv om de da virker ret uansvarlige at sætte deres hund i pleje og så lade al kontakt rende ud.

Er du sikker på den er chippet? Nogle mennesker vælger jo at lade være.

Anmeld

28. maj 2013

Nemesis

Dyrlægen kan læse chippen og derved finde oplysninger på den lovmæssige ejer. Ham/hende kontakter du så og beder endten om at de henter hunden eller afleverer bogen så du kan formidle hunden videre.

På hunde registeret kan man få en blanket til overdragelse af hunden så det fremover er det rigtige navn der dukker op når chippen scannes.

Anmeld

28. maj 2013

heidi prettyface hansen

prøver at tjekke chippen op med dyrlægen i morgen også må jeg se om jeg kan opsøge ejeren ellers må jeg jo kunne kontakte politiet

Anmeld

29. maj 2013

heidi prettyface hansen

så fik jeg hunden tjekket og hun havde en chip..

men ikke i det navn på hende der gav mig hunden i pleje uden bogen..

så nu venter jeg på en tro og love erklæring fra dansk hunderegistre for at jeg kan få parpirene på hunden så jeg kan overfører den i mit navn så jeg kan videre formidle hende til et andet godt hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.