Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
4 svar
2 synes godt om
28. maj 2013

IG

Hej piger

Jeg har ikke fået så meget information fra min jordemoder (har haft tre forskellige) vdr fødselsforberedelse, men skal på et hold i morgen.

Hvordan foregår det?
Er det alene, eller med far/eller anden pårørende?
Hvad skal man have med/på?

Beklager de lidt mange spørgsmål, men er helt på bar bund...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

Enirt

IG skriver:

Hej piger

Jeg har ikke fået så meget information fra min jordemoder (har haft tre forskellige) vdr fødselsforberedelse, men skal på et hold i morgen.

Hvordan foregår det?
Er det alene, eller med far/eller anden pårørende?
Hvad skal man have med/på?

Beklager de lidt mange spørgsmål, men er helt på bar bund...

Altså det fødeselsforberedelse vi var til, var gennem sygehuset og jordemoderpraksisen.

Der var vi et hold på omkring 10 par og stort set alle havde deres mand med.

Jeg havde ikke noget specielt tøj på, bare mit alm.

Kurset var delt op i 4 moduler med disse overskrifter:

• Barn og forældre på vej
  • Fødslen
  • Det nyfødte barn
  • At blive en familie

Vi fik vist en powerpoint og fik info der passede til dagens emne og så lavede vi nogle kommunikations øvelser og andet. Samt en del debat og også lidt for sjov test i hvad vi viste i forvejen.

Synes det var rigtig godt

Anmeld

28. maj 2013

IG

Enirt skriver:

Altså det fødeselsforberedelse vi var til, var gennem sygehuset og jordemoderpraksisen.

Der var vi et hold på omkring 10 par og stort set alle havde deres mand med.

Jeg havde ikke noget specielt tøj på, bare mit alm.

Kurset var delt op i 4 moduler med disse overskrifter:

• Barn og forældre på vej
  • Fødslen
  • Det nyfødte barn
  • At blive en familie

Vi fik vist en powerpoint og fik info der passede til dagens emne og så lavede vi nogle kommunikations øvelser og andet. Samt en del debat og også lidt for sjov test i hvad vi viste i forvejen.

Synes det var rigtig godt

Perfekt, mange tak! Jeg har slet ikke fået nogle information, ud over tid og sted - så dit svar har været til rigtig stor hjælp!

Skal man lave nogle øvelser, altså kravle rundt på gulvet, osv. agtigt?

Anmeld

28. maj 2013

Enirt

IG skriver:

Perfekt, mange tak! Jeg har slet ikke fået nogle information, ud over tid og sted - så dit svar har været til rigtig stor hjælp!

Skal man lave nogle øvelser, altså kravle rundt på gulvet, osv. agtigt?

Nej det gjord vi ikke, vi havde en øvelse hvor der lå nogle billeder på gulvet af alt muligt og så skulle vi finde et billede der passede til vores forventninger til det nye familieliv. Det er det eneste vi har lavet som havde noget med gulvet at gøre

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tror der er stor forskel på hvad man gør alt efter hvor man er så (u)heldig at være tilknyttet...

vores fødselsforberedelse var en jordemoder der stod ved en tavle og så fortalte absolut nada vi kunne bruge til noget.. allersidste gang var der noget med hvilke smertelindringer man kunne få ved fødslen og hvad de gjorde både lige når man fik dem og efterfølgende...

Hørte intet om hvad man måske skulle være opmærksom på efter fødsel med efterfødselsreaktioner eller noget andet der egentlig kunne være lidt vigtigt at vide... f.eks. hvor meget burde barnet tage på hvor hurtigt?

Ville ønske vores fødselsforberedelse havde været ligeså fantastisk som den Enirt beskriver... det kunne have været rart at have fået noget information der gjorde man følte sig bare en lille smule klar til fødsel og til livet bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.