Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
michelledam skriver: Godaften kagedamer.Isabella har fødselsdag på torsdag hvor hendes farmor,farfar og mormor kommer til aftensmad. Så ville jeg lave en lille lagkage til dessert. Det skal være med fondant. Men så er mit spørgsmål så om hvis jeg laber kagen om formiddagen/middag om jeg skal komme den i køleskabet eller om fondanten bliver klam af det?Samtidig vi have gæster lørdag til fødselsdag samt lørdagen efter hvor jeg begge dage også vil lave lagkager med fondant. Dem vil jeg nok lave om morgen/ formiddagen hvor gæsterne kommer kl 14. Hvordan skal de opbevares i køleskabet eller bare ved stuetemperatur?Jeg tænker jo en kølig kage smager bedst men er bange for fondanten bliver fuldstændig smattet?
Godaften kagedamer.Isabella har fødselsdag på torsdag hvor hendes farmor,farfar og mormor kommer til aftensmad. Så ville jeg lave en lille lagkage til dessert. Det skal være med fondant. Men så er mit spørgsmål så om hvis jeg laber kagen om formiddagen/middag om jeg skal komme den i køleskabet eller om fondanten bliver klam af det?Samtidig vi have gæster lørdag til fødselsdag samt lørdagen efter hvor jeg begge dage også vil lave lagkager med fondant. Dem vil jeg nok lave om morgen/ formiddagen hvor gæsterne kommer kl 14. Hvordan skal de opbevares i køleskabet eller bare ved stuetemperatur?Jeg tænker jo en kølig kage smager bedst men er bange for fondanten bliver fuldstændig smattet?
Endelig i køleskab med dem... Fondanten smelter i varmen, hvis du er usikker på det med køl, så kan jeg fortælle, at jeg nok har lavet de første 300 + kager, og de har ALLE været på køl...
Så det kan du roligt gøre Du kan sætte den i en pose(stor) og lægge noget køkkenrulle ved siden af kagen, det vil suge eventuel fugt, men beroliger dig lige igen, der burde ikke komme fugt
Dot D skriver: Endelig i køleskab med dem... Fondanten smelter i varmen, hvis du er usikker på det med køl, så kan jeg fortælle, at jeg nok har lavet de første 300 + kager, og de har ALLE været på køl... Så det kan du roligt gøre Du kan sætte den i en pose(stor) og lægge noget køkkenrulle ved siden af kagen, det vil suge eventuel fugt, men beroliger dig lige igen, der burde ikke komme fugt
Pylle3 skriver: Du må endelig huske at stille den i køleskabet ellers smelter fondanten.
Du må endelig huske at stille den i køleskabet ellers smelter fondanten.
michelledam skriver: Hej igen. Ville lige hører omhvor lang tid det tager fra man putter kagen på køl til den har sat sig inden man kommer fondant på? Regner med der skal jord og chokolade mousse i samt friske jordbær.
Hej igen. Ville lige hører omhvor lang tid det tager fra man putter kagen på køl til den har sat sig inden man kommer fondant på? Regner med der skal jord og chokolade mousse i samt friske jordbær.
Håber du mener jordBÆR, thi hi
Jeg overtrækker med det samme, altså jeg smører kagen op så på køl, så smører jeg op igen til jævn og fin overflade, også kommer jeg fondanten på. Så den trækker som sådan ikke hos mig
Dot D skriver: Håber du mener jordBÆR, thi hi Jeg overtrækker med det samme, altså jeg smører kagen op så på køl, så smører jeg op igen til jævn og fin overflade, også kommer jeg fondanten på. Så den trækker som sådan ikke hos mig
michelledam skriver: Haha ja det var jordbær. Det er fantastisk når iPaden selv retter Tak for det ja spørger meget i know. Men ved absolut ingenting om kager hehe
Haha ja det var jordbær. Det er fantastisk når iPaden selv retter Tak for det ja spørger meget i know. Men ved absolut ingenting om kager hehe
Man lærer jo kun ved at spørge eller prøve, så spørg bare...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128