Lagkage uden fløde/flødeskum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

M (:

Enirt skriver:

Hej Kageeksperter

Jeg skal holde fødselsdag og vil gerne lave en lagkage. Men fordi jeg har galdesten kan jeg ikke spise flødeskum eller noget med fløde i overhovedet.

Så hvordan kan jeg lave en lagkage alligevel?

Nu er det godt nok ikke en lagkage i sin oprindelige form, men man kan jo heldigvis "arrangere" den som man vil; evt. i lag.

Jeg ved godt, at der er fløde og cremefraise blandet sammen, men man kan sagtens udelade fløden, og "bare" smøre ren cremefraise på i stedet.. (:

Jeg har serveret den for 25 kræsne børn, og der var ikke én, der ikke kunne lide den (:

http://food4u.dk/opskrifter/6369/Festlig+frugttærte/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Enirt

M (: skriver:

Nu er det godt nok ikke en lagkage i sin oprindelige form, men man kan jo heldigvis "arrangere" den som man vil; evt. i lag.

Jeg ved godt, at der er fløde og cremefraise blandet sammen, men man kan sagtens udelade fløden, og "bare" smøre ren cremefraise på i stedet.. (:

Jeg har serveret den for 25 kræsne børn, og der var ikke én, der ikke kunne lide den (:

http://food4u.dk/opskrifter/6369/Festlig+frugttærte/

Mange tak for forslaget men må ikke få noget somhelst i den retning.

Kan ikke tåle at spise animalske produkter, i sær ikke fede produkter som fløde og cremefraise.

Anmeld

27. maj 2013

M (:

Enirt skriver:

Mange tak for forslaget men må ikke få noget somhelst i den retning.

Kan ikke tåle at spise animalske produkter, i sær ikke fede produkter som fløde og cremefraise.

Ups.. 

Anmeld

27. maj 2013

Enirt

M (: skriver:

Ups.. 

Det er helt i orden, skrev jo også kun fløde til at starte med

Anmeld

27. maj 2013

Tulipan

Du kan sagtens lave en galdestensvenlig kage

her er en lagkage nærmest uden fedt:

brug købte eller lav selv kagebunde, evt med af chokoladekagedej hvis du må få det 

lav et lag med kagecreme enten hjemmelavet eller købt. Lav det på skummetmælk så du slipper for fedten

i det andet lag laver du en kagecreme af kogte hindbær, vanille og helt fedtfattig græsk yoghurt + husblas

generelt kan du i de fleste ting udbytte græsk yoghurt + husblas hvor det skulle være flødeskum. Det bliver altid super lækkert og enhver god kage ska jo også ha lidt syrligt så den ikke bliver for sød

hvis du vil ha mere præcis opskrift så skriv en pb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.