er der noget jeg kan gøre anderledes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
7 svar
1 synes godt om
26. maj 2013

Merii

Er det noget i har oplevet med jeres små trolde og evt. gode råd til hvad jeg kan gøre anderledes?

Min søn er 6 måneder og der er stadig ingen rytme i løbet af dagen

Han får 3 lure daglig på 30 min af gangen, nogen gange kan han godt tage max 1,5 time om formiddagen.

Nogle gange har han fået 3 lur allerede kl. 15  fordi han sover kun 30 min af gangen. Det er både hårdt for ham og for mig

Som regel ligger hans 3 lure ved en 17 tiden og der tager han så 30 min. når han så skal puttes til natten kl. 19.30-20 sover han ikke han drejer rundt i sengen kravler leger og hvad ved jeg indtil kl. 22 og så sover han.

God aften til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Merii

26. maj 2013

LR85

Tag det med ro. Tag det som det kommer. 

Det ændre sig hele tiden og nogen perioder har man dem tidligt i seng, andre er de vågne hver aften til kl 22-23 stykker. 

Sørg for at dæmpe lys og lyd og aktiviteter en time før du mener det er sengetid (og han naturligt er træt)

Lav evt de samme putteritualer. Nattøj,sang og lign. 

Anmeld

26. maj 2013

FruK

Hvis han har taget 3. lur allerede kl 15, kan han så ikke bare tage en lur mere senere?

Og måske puttes lidt senere, hvis han ikke er rigtig træt når du putter ham?

Min pige på knap 5 måneder svinger mellem 3 og 6 lure om dagen - alt efter hvor lange de er og hvor tidligt hun er vågnet om morgenen. Jeg putter hende når hun er træt, og tænker ikke så meget over, hvad tid eller hvor mange lure hun får. Nogle gange tager hun den sidste så sent som ved 18-19 tiden.

Om aftenen bliver hun puttet ca ved 21-tiden - når hun virker klar. Jeg har en enkelt gang prøvet tidligere, fordi jeg troede hun var træt nok,og  der lå hun og keglede rundt. Jeg tog hende så med ned i stuen og prøvede igen en time senere - og der lagde hun sig til at sove med det samme, som hun plejer.

Anmeld

28. maj 2013

Merii

LR85 skriver:

Tag det med ro. Tag det som det kommer. 

Det ændre sig hele tiden og nogen perioder har man dem tidligt i seng, andre er de vågne hver aften til kl 22-23 stykker. 

Sørg for at dæmpe lys og lyd og aktiviteter en time før du mener det er sengetid (og han naturligt er træt)

Lav evt de samme putteritualer. Nattøj,sang og lign. 

Det vil jeg prøve på selvom det er svært nogle gange

hvornår kom der rytme hos jer?

Anmeld

28. maj 2013

Merii

FruK skriver:

Hvis han har taget 3. lur allerede kl 15, kan han så ikke bare tage en lur mere senere?

Og måske puttes lidt senere, hvis han ikke er rigtig træt når du putter ham?

Min pige på knap 5 måneder svinger mellem 3 og 6 lure om dagen - alt efter hvor lange de er og hvor tidligt hun er vågnet om morgenen. Jeg putter hende når hun er træt, og tænker ikke så meget over, hvad tid eller hvor mange lure hun får. Nogle gange tager hun den sidste så sent som ved 18-19 tiden.

Om aftenen bliver hun puttet ca ved 21-tiden - når hun virker klar. Jeg har en enkelt gang prøvet tidligere, fordi jeg troede hun var træt nok,og  der lå hun og keglede rundt. Jeg tog hende så med ned i stuen og prøvede igen en time senere - og der lagde hun sig til at sove med det samme, som hun plejer.

Det trøster lidt  Så er jeg i hvert fald ikke alene.

Tak for dit svar det kan jeg i hvert fald  bruge til noget

Anmeld

29. maj 2013

LR85

Merii skriver:

Det vil jeg prøve på selvom det er svært nogle gange

hvornår kom der rytme hos jer?

Synes der kom rytme da da var omkring de 6-8 månede. Men omkring 1 år bliver det ændret igen da de har en periode hvor 2 lurer er for meget og en er for lidt. 

den er hård fordi de ofte kommer ret sent i seng fordi den sene lur ligger fra 16-17 fx. 

Anmeld

29. maj 2013

L&V

Merii skriver:

Er det noget i har oplevet med jeres små trolde og evt. gode råd til hvad jeg kan gøre anderledes?

Min søn er 6 måneder og der er stadig ingen rytme i løbet af dagen

Han får 3 lure daglig på 30 min af gangen, nogen gange kan han godt tage max 1,5 time om formiddagen.

Nogle gange har han fået 3 lur allerede kl. 15  fordi han sover kun 30 min af gangen. Det er både hårdt for ham og for mig

Som regel ligger hans 3 lure ved en 17 tiden og der tager han så 30 min. når han så skal puttes til natten kl. 19.30-20 sover han ikke han drejer rundt i sengen kravler leger og hvad ved jeg indtil kl. 22 og så sover han.

God aften til jer alle

Hva med og prøve med to lure i stedet.. Det ka være han er mere træt så og kan sove et længere stræk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.