hjælp til fler-lags-kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.376 visninger
13 svar
3 synes godt om
26. maj 2013

Chraz

Hej i skønne kagedamer

Jeg har givet mig selv den udfordring at jeg selv skal lave vores bryllupskage til næste år. Så der skal øves, øves øves! 

Jeg har kigget en masse youtube videoer og jeg tænkte på om man kan bruge sugerør til at stabillisere kagerne når de stables eller om det skal være de plastic pinde. 

Og kender i nogle gode steder man kan købe de mellemlags plader man skal bruge?

Mange knus Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Nemesis

Hvor mange lag skal der være??

vil anbefale sugerør med grillspyd i, så du er sikker på det holder.

Kagepap kan du købe i kagebutikker..især på nettet, men nogle bruger pappet fra en cornflakespakke og beklæder den med vitavrap, en paptallerken og andre bruger et tyndt skærebrædt og klipper til.

Anmeld

26. maj 2013

Chraz

Nemesis skriver:

Hvor mange lag skal der være??

vil anbefale sugerør med grillspyd i, så du er sikker på det holder.

Kagepap kan du købe i kagebutikker..især på nettet, men nogle bruger pappet fra en cornflakespakke og beklæder den med vitavrap, en paptallerken og andre bruger et tyndt skærebrædt og klipper til.

Jeg regner med at det skal være en 3 lags kage.

Men er almindelige paptallerkner stærke nok til at bruge som cakeboard?

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Chraz skriver:

Hej i skønne kagedamer

Jeg har givet mig selv den udfordring at jeg selv skal lave vores bryllupskage til næste år. Så der skal øves, øves øves! 

Jeg har kigget en masse youtube videoer og jeg tænkte på om man kan bruge sugerør til at stabillisere kagerne når de stables eller om det skal være de plastic pinde. 

Og kender i nogle gode steder man kan købe de mellemlags plader man skal bruge?

Mange knus Christina

Du kan godt bruge sugerør.

Men du skal bruge en del. Og du skal sætte 2 sugerør sammen. det gør du ved at sprætte det ene sugerør op på langs, og så sætte det andet sugerør ind i det.

Og så vil jeg kraftigt råde dig til at stille hvert kagelag på hver sit underlag. Jeg plejer at købe de der plastikskærebrædder, og så klippe dem til, så de passer under kagen. Så lægger jeg kagen sammen på det her skærebræt, og overtrækker og det hele, sådan at hver gang du skal flytte kagen, har du et tilpasset skærebræt under den. 

Skærebrædderne kan jo bare ryge en tur i opvaskeren, og bruges til en anden kage en anden gang

Jo flere lag kage, des flere sugerør skal du bruge i hvert lag. 

Anmeld

26. maj 2013

Chraz

mariamiss6 skriver:

Du kan godt bruge sugerør.

Men du skal bruge en del. Og du skal sætte 2 sugerør sammen. det gør du ved at sprætte det ene sugerør op på langs, og så sætte det andet sugerør ind i det.

Og så vil jeg kraftigt råde dig til at stille hvert kagelag på hver sit underlag. Jeg plejer at købe de der plastikskærebrædder, og så klippe dem til, så de passer under kagen. Så lægger jeg kagen sammen på det her skærebræt, og overtrækker og det hele, sådan at hver gang du skal flytte kagen, har du et tilpasset skærebræt under den. 

Skærebrædderne kan jo bare ryge en tur i opvaskeren, og bruges til en anden kage en anden gang

Jo flere lag kage, des flere sugerør skal du bruge i hvert lag. 

Mange tak for fiffet

Er der et sted på nettet man kan købe de plader du snakker om?

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Chraz skriver:

Mange tak for fiffet

Er der et sted på nettet man kan købe de plader du snakker om?

Sikkert. Men du går bare ned i det første supermarked du kommer forbi, går ind i isenkram afdelingen, og tager de billigeste plastik skærebrædder du kan finde.... 

Jeg har købt en del hos coop danmark (kvickly/superbrugsen) De kan koste alt fra 25-50 kroner, og der er gerne 2-4 i hver pakke. 

De er de der plastik nogen hvor der fra nogle producenter er for eksempel et gult/rødt/grønt/blåt, og så er det meningen man skla bruge en bestemt farve til fjerkræ/okse/svin/grønt. De er lgie til at klippe i. 

IKEA har også nogle gode kraftige nogle, i grå og sort.

Jeg tror heller ikke man kan finde en isenkræmmer som ikke fører dem

Anmeld

26. maj 2013

Chraz

mariamiss6 skriver:

Sikkert. Men du går bare ned i det første supermarked du kommer forbi, går ind i isenkram afdelingen, og tager de billigeste plastik skærebrædder du kan finde.... 

Jeg har købt en del hos coop danmark (kvickly/superbrugsen) De kan koste alt fra 25-50 kroner, og der er gerne 2-4 i hver pakke. 

De er de der plastik nogen hvor der fra nogle producenter er for eksempel et gult/rødt/grønt/blåt, og så er det meningen man skla bruge en bestemt farve til fjerkræ/okse/svin/grønt. De er lgie til at klippe i. 

IKEA har også nogle gode kraftige nogle, i grå og sort.

Jeg tror heller ikke man kan finde en isenkræmmer som ikke fører dem

Ih tak for tippet Det er jo allerede mange penge der er sparet der Tror helt bestemt jeg skal ind og kigge i brugsen næste gang jeg skal handle Kan de genbruges?

Anmeld

26. maj 2013

mariamiss6

Chraz skriver:

Ih tak for tippet Det er jo allerede mange penge der er sparet der Tror helt bestemt jeg skal ind og kigge i brugsen næste gang jeg skal handle Kan de genbruges?

Ja ja, det er jo plastik. Det er et skærebræt, til at skære kød og den slags på, så det skal jo bare vaskes.

Anmeld

26. maj 2013

Chraz

mariamiss6 skriver:

Ja ja, det er jo plastik. Det er et skærebræt, til at skære kød og den slags på, så det skal jo bare vaskes.

nårh ja.. Tanketorsk fra min side 

og det bånd man pynter med det er bare ganske almindelig satinbånd ikke?

Undskyld alle min spørgsmål, men vil bare gerne have styr på det hele inden den store dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.