Spar penge på frisør, tag på frisørskole eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
6 svar
3 synes godt om
26. maj 2013

EnSødMor

Godaften.  

har et par spørgsmål jeg ønsker svar på; 

1. Kan man få farvet hår samtidig med man også skal have permanent, altså samme dag?  

2. Har du gode erfaringer med at få det permanent hos en frisør skole/elev?  

3. Kan jeg gå fra mørkt hår, til en gylden brun? ;-)

tak på forhånd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Til spørgsmål 1: ja, det kan man godt. Frisøren fraråder det, men det kan godt lade sig gøre. Jeg har selv fået det gjort to gange, fordi jeg ikke har tålmodighed til at vente en-to uger på at få det færdigt 

Anmeld

26. maj 2013

Fenja09

Frk-S skriver:

Godaften.  

1. Kan man få farvet hår samtidig med man også skal have permanent, altså samme dag?  

tak på forhånd. 

Jeg har ikke erfaring med frisørskoler, men jeg ved at du ikke får permanentet dit hår og farvet det samtidigt, medmindre frisøren er ligeglad med hvordan dit hår reagere på det. Jeg har selv fået mit hår permanentet en del gange efterhånden og normalvis skal der gå ca. 14 dage før de vælger at farve det.

Jeg vil mene at du sagtens kan få dit hår lysere, men om det kan lade sig gøre med det samme eller over nogle gange ved jeg ikke.

/Fenja  

Anmeld

26. maj 2013

LR85

Jeg har prøvet frisørskole og vil LANGT hellere betale for en rigtig frisøroplevelse. 

Anmeld

26. maj 2013

Tulipan

Frk-S skriver:

Godaften.  

tak på forhånd. 

Hvis dit hår naturligt bliver lysere af solen, så bliver det afbleget hvis du bliver permanentet og bagefter er i solen. Det gjorde mit i hvert fald 

Jeg har aldrig prøvet frisørskole, men elevklip hos frisører er billigere og der er fireogfirs frisør der ser efter det blir gjort ordentligt. Det kan jeg anbefale

Anmeld

26. maj 2013

sbs78

Godaften.  

tak på forhånd. 

Her kommer svaret fra frisøren.

1 : nej man får ikke farve i samme dag som man får permanent i, jo altså hvis du gerne vil have ødelagt dit hår. Det eneste farve man kan komme i er en tonings farve, men den kan kun farve i samme farve eller mørkere

2 : du kan sagtens få en elev til at gøre det. Hvis du vælger at tage på frisørskolen, så bare vælge en hvor det er, den 4årige uddannelse er. Lærerne hjælper altid eleverne i gang. I salonen hjælper vi altid vores elever i gang.

3: ja det kan du godt, men det er ikke sikkert at det bliver over en dag (vi skal jo passe på dit hår)

Bare spørg hvis du vil vide mere :-)

Anmeld

26. maj 2013

EnSødMor

sbs78 skriver:

Her kommer svaret fra frisøren.

1 : nej man får ikke farve i samme dag som man får permanent i, jo altså hvis du gerne vil have ødelagt dit hår. Det eneste farve man kan komme i er en tonings farve, men den kan kun farve i samme farve eller mørkere

2 : du kan sagtens få en elev til at gøre det. Hvis du vælger at tage på frisørskolen, så bare vælge en hvor det er, den 4årige uddannelse er. Lærerne hjælper altid eleverne i gang. I salonen hjælper vi altid vores elever i gang.

3: ja det kan du godt, men det er ikke sikkert at det bliver over en dag (vi skal jo passe på dit hår)

Bare spørg hvis du vil vide mere :-)

Tusind tak for svar. ;-) 

okay, så ingen hårfarvning samme tid. ;-) Jeg ved bare ikke om jeg skal beholde mit mørke hår og putte en ny mørk farve i... Eller om jeg skal få lavet lyse striber. Mén hvad er bedst? At farve det før eller efter det er permanent? Og hvor mange dage skal der helst gå imellem?   ærgerligt du bor så langt væk. kunne godt have haft brugt dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.