Udleveret fødselsjournal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
11 svar
1 synes godt om
24. maj 2013

Risen

Hej piger, 

ved min første fødsel fik jeg udleveret min journal efterfølgende, hvilket var dejligt, så jeg kunne kigge med og "se" fødslen igen efterfølgende. Her anden gang har jeg ikke fået nogen, ved ikke om hun nåede at lave den inden vi skulle gå, fordi selve fødslen gik så stærkt. Men nu er den jo lavet og kunne godt tænke mig at få fingre i den - hvordan gør man det? Ringer jeg op på fødegangen? Har desuden også et spørgsmål til min JM da min moderkage havde nogle forgreninger - og jeg er lidt bekymret for en evt. 3 graviditet.. 

Fik I den med hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Undskyld jeg sådan spørger men den journal du snakker om er det et enkelt stk. papir (gult papir) hvor der står hvordan fødslen gik igang og hvor meget blod man mistede osv. Er det journalen??

Anmeld

24. maj 2013

Fenja09

Risen skriver:

Hej piger, 

ved min første fødsel fik jeg udleveret min journal efterfølgende, hvilket var dejligt, så jeg kunne kigge med og "se" fødslen igen efterfølgende. Her anden gang har jeg ikke fået nogen, ved ikke om hun nåede at lave den inden vi skulle gå, fordi selve fødslen gik så stærkt. Men nu er den jo lavet og kunne godt tænke mig at få fingre i den - hvordan gør man det? Ringer jeg op på fødegangen? Har desuden også et spørgsmål til min JM da min moderkage havde nogle forgreninger - og jeg er lidt bekymret for en evt. 3 graviditet.. 

Fik I den med hjem?

Nu har jeg kun født en gang, men det gik til gengæld super stærkt - 2 timer fra første ve til hun var ude og jeg fik det hele med hjem. Jeg har så godt nok et A4 papir hvor kun de første 2 kolonner er udfyldt netop fordi jeg fødte så hurtigt. Min jm fortalte at normalvis bliver det meste af papiret udfyldt med veer osv.

Du burde have fået det hele med hjem også selvom det gik stærkt. Så du skal nok bare ringe til FG og høre dem ad.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik heller ikke min 1. gang. Jeg ringede til fg og så sendte de den hjem til mig

Anmeld

24. maj 2013

Lærke & Lucas

Risen skriver:

Hej piger, 

Fik I den med hjem?

Hej.

Første gang jeg fødte fik jeg den med hjem, og anden gang fik jeg den da jeg var til efterfødsels samtale. Så hvis du også skal det får du den nok der. Det her er Sønderborg Sygehus.

Anmeld

24. maj 2013

Risen

Tak for jeres svar piger, har lige snakket med FG - man får den åbenbart  nu via. sundhed.dk - først 14 dage efter fødslen.. ALT bliver da digitaliseret nu

Anmeld

24. maj 2013

Risen

Omsorgsgiver skriver:

Undskyld jeg sådan spørger men den journal du snakker om er det et enkelt stk. papir (gult papir) hvor der står hvordan fødslen gik igang og hvor meget blod man mistede osv. Er det journalen??

Nej - ikke min i hvert fald. Det er en længere journal over forløbet . F.eks 00.23 anlægges epi osv..

Anmeld

24. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Risen skriver:

Nej - ikke min i hvert fald. Det er en længere journal over forløbet . F.eks 00.23 anlægges epi osv..

Ok. Ej sådan en fik jeg da ikke ??

Anmeld

24. maj 2013

Risen

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Ej sådan en fik jeg da ikke ??

Nej den gives åbenbart via sundhed.dk nu - 14 dage efter fødslen..

Anmeld

24. maj 2013

MariaKyedDK

Risen skriver:

Hej piger, 

Fik I den med hjem?

Jeg har lige fået tilsendt fødselsjournalen af min søns fødsel for 6 år siden...

fordi jeg er gravid med nummer 2 og kan intet huske af min fødsel, og så sagde min jordmor til mig at den skulle jeg da bare ringe op på fg og få tilsendt, så det har jeg fået

den fylder 9 sider og ret fedt at læse om det , når man ikke husker noget..

der står også alt fra jeg var til jordmødrene dengang osv

men ja du kan os printe den ud på www.sundhed.dk, men jeg har ikke nogen printer så jeg fik den heldigvis tilsendt med posten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.