Tror Ea har børneeksem - lige pludselig (ik baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. marts 2008

Susan1978

hendes hænder ser farlige ud... De er hævet, røde og meget tørre..

har taget et billede af det..

men som jeg kan læse på nettet omkring atopisk eksem (børne/astma eksem) så er det vist det.
Jeg har selv lidt rigtig meget af det, da jeg var barn.. og de skriver det sagtens kan være arveligt.
+ at mange udvikler en form for allergi.. og jeg gjorde - jeg lider i dag rigtig meget af græspollen allergi.

Æv..

Men prøv lige at tjekke billede når det blir valideret.. og lad mig høre hvad i synes.

Det jeg læste gjorde jeg her :
http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boerneeksem.ht m

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Loggidut

hvor har du smidt det ind henne?
har hun fået meget tomat, eller hjulpet dig med at skære tomater...de kan altså virkelig lave rav i det sådan nogle røde djævler!

Anmeld

18. marts 2008

Tynen

Ej gad vide om det er det Stella pludselig har fået?!

Lige på ydersiden af albuen er hun vildt ru, rød og tør og kan ikke få en tid hos fru doktor før efter påske!!

Må lige se billedet - Smitter det eller hvad kommer det af?

Trine

Anmeld

18. marts 2008

sttina

Hej susan
Nu har jeg jo ikke set billedet, men er du sikker på hun ikke har været ude og lege idag og evt fået kolde og våde hænder???
Her får Mikkel nemlig total tørre ildrøde hænder når han har været ude og lege i børnehaven og der lige har været en vandpyt der skal undersøges med strikvanterne på... Og når de så er total våde (altså både handsker og hænder) så er der jo INGEN grund til at tage dem af selvom det er minus grader >(

Så jeg har ikke tal på hvor mange dage jeg har været dybt bekymret for hans hænder, men god fed creme mange gange efter han er kommet hjem har hjulpet på problemet.. Indtil dagen efter hvor han gentager "stuntet" >(>(>(

Bare en ide (?) Håber virkelig ikke det er børneeksem...

Sttina med Mikkel som absolut ikke er fan af vandtætte handsker/luffer >(

Anmeld

18. marts 2008

Rasmine

Kunne godt ligne sådan noget Mille også har haft.
Det ser "nopret" ud på billedet, er det det?
Lægen sagde vi sku prøve at smøre, med A-Derma.(Fra apoteket)
Det virkede.

Anmeld

19. marts 2008

Susan1978

ja efter en snak med en fra eas nb mødregruppe, hun har arbejdet på et apotek, så siger hun også at hun tror det er noget kulde eksem..

ig det er faktisk mest når det er hunde koldt udenfor hun får det.. nu er det smurt med decubal (det var lige hvad jeg havde) også har jeg fået et navn på en creme jeg ik lige kan huske her. som jeg vil pøve.

Susan

Anmeld

19. marts 2008

Tikki

jep. A-derma (ikke Derma, men A-derma) fra apoteket - det bruger vi også her og det er bare godt ;)

/Jeanette, fra familien med meget sarte hude:D

Anmeld

19. marts 2008

ann-kristina

Hej
Jeg har også selv atopisk eksem = børneeksem. Jeg havde det meget som barn, og nu blusser det op når jeg er stresset. Det allervigtiste er at smøre det med en fed creme, Locobase repair fra apoteket er den absolut bedste for mig. Til de små kan det også hjælpe at putte lidt olie i badevandet (jeg bruger bare madolie9 og så sørge for at de ikke har det for varmt om natten. Og så er det forøvrigt helt forfærdeligt at have uldtøj på hvis man har børneeksem. Det klør og kradser afsindigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.