københavnerbøtter er anderledes end korsørbøtter! eller også er vi bare flyttet midt i en rivende udvikling hos dem. pyyyhh ... i luca's verden forgår alt på maven lige nu, fx når vi skifter ble er det en kamp at få hende til at blive på ryggen. og hun RÅBER, det er næsten lidt pinligt her i den denne varme hvor folk har vinduer og altandøre åbne, er sikker på de ruller med øjnene og tænker: åh nej, ikke det der barn igen ; )
og skemaden, åh gud. det er præcis som skouboe beskrev det i et indlæg om lille freja her forleden. næsten endnu værre er det med sutteflaskerne, bøtterne vil jo gerne hjælpe til med at holde flasken men laver sådan nogle hårde ryk med armene at de flår den ud af munden på sig selv hele tiden. og så er de begyndt at dreje hovedet og glo rundt mens de drikker, så ryger den også ud af munden. så med den ene hånd laver jeg 'skyklapper' og med den anden hånd holder jeg deres arme nede og med min tredje hånd giver jeg dem mad. nårh nej.
og så er der trapperne. vi bor på anden sal men reelt er det tredje da jeg skal ned i kælderen for at komme ud i gården til barnevognen. jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg smartest transporterer dem derned endnu. i går tog jeg en på armen og den anden i en voksipose men det var vildt bøvlet. og hvis jeg tager dem en af gangen er jeg sikker på folk tænker at jeg er en dårlig mor fordi jeg går fra den ene for at hente den anden. det gjorde jeg i korsør, men det var nede i vores aflukkede have så der var ingen der så det.
nå. vi skal på loppemarked i dag – vil se om jeg kan finde et par gamle babylifte som jeg kan bruge til at transportere dem op og ned af trapperne. der kan jeg vel tage to på en gang. også skal jeg prøve at få pakket lidt mere ud så vi kan komme helt på plads i den skønne lejlighed. på trods af at det er lidt mere besværligt, så elsker jeg bare at være her : )
Anmeld