københavnerbøtter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juli 2009

Milka

københavnerbøtter er anderledes end korsørbøtter! eller også er vi bare flyttet midt i en rivende udvikling hos dem. pyyyhh ... i luca's verden forgår alt på maven lige nu, fx når vi skifter ble er det en kamp at få hende til at blive på ryggen. og hun RÅBER, det er næsten lidt pinligt her i den denne varme hvor folk har vinduer og altandøre åbne, er sikker på de ruller med øjnene og tænker: åh nej, ikke det der barn igen ; )

og skemaden, åh gud. det er præcis som skouboe beskrev det i et indlæg om lille freja her forleden. næsten endnu værre er det med sutteflaskerne, bøtterne vil jo gerne hjælpe til med at holde flasken men laver sådan nogle hårde ryk med armene at de flår den ud af munden på sig selv hele tiden. og så er de begyndt at dreje hovedet og glo rundt mens de drikker, så ryger den også ud af munden. så med den ene hånd laver jeg 'skyklapper' og med den anden hånd holder jeg deres arme nede og med min tredje hånd giver jeg dem mad. nårh nej.

og så er der trapperne. vi bor på anden sal men reelt er det tredje da jeg skal ned i kælderen for at komme ud i gården til barnevognen. jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg smartest transporterer dem derned endnu. i går tog jeg en på armen og den anden i en voksipose men det var vildt bøvlet. og hvis jeg tager dem en af gangen er jeg sikker på folk tænker at jeg er en dårlig mor fordi jeg går fra den ene for at hente den anden. det gjorde jeg i korsør, men det var nede i vores aflukkede have så der var ingen der så det.

nå. vi skal på loppemarked i dag – vil se om jeg kan finde et par gamle babylifte som jeg kan bruge til at transportere dem op og ned af trapperne. der kan jeg vel tage to på en gang. også skal jeg prøve at få pakket lidt mere ud så vi kan komme helt på plads i den skønne lejlighed. på trods af at det er lidt mere besværligt, så elsker jeg bare at være her : ) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2009

Milka

ps – guess what – min nabo er enlig mor og er igang med at føde sit første barn lige nu (stakkels kvinde, i denne varme). jeg vil prøve at alliere mig med hende, hun har vel også behov for at gå i vaskekælderen eller ud med affald uden at skulle slæbe sit barn med. man kunne jo bare lade hoveddørene stå åbne og så kunne den anden lige holde øje med ungerne eller noget i den stil. håber hun er sød :  )

Anmeld

4. juli 2009

sarahb

ihhh hvor er der gang i den hos dig... det lyder så hyggeligt

Ja få dig lige allieret dig med hende... så kan i lige hjælpe hinanden lidt med bøtterne

Anmeld

4. juli 2009

TbCp

Er det fedt at være tilbage i storbyen

Du lyder ellers total overskudsagtig selvom der er kommet noget mere gang i tøserne.

Synes da det lyder kanon med hende naboen og det ville da være kanon hvis i kunne hjælpe hinanden lidt

Anmeld

4. juli 2009

Vinker

Ååh ja, der er mange nye rutiner der lige skal indarbejdes, men når der så er styr på det er jeg sikker på I får det rigtig godt i jeres nye hjem

Orv hvor spændende med din nye nabo - Iiih sådan en lille ny bebs du så får at se snart. Så tænker du nok; tænk at bøtterne har været SÅ små! Man glemmer jo bare hurtigt....

Fik du købt noget på loppemarkedet? Du plejer jo at være god til at finde noget spændende rundt omkring

Glæder mig til at se billeder af jeres nye lejlighed når I en gang kommer på plads

Anmeld

4. juli 2009

Milka

Vinker skriver:

Ååh ja, der er mange nye rutiner der lige skal indarbejdes, men når der så er styr på det er jeg sikker på I får det rigtig godt i jeres nye hjem

Orv hvor spændende med din nye nabo - Iiih sådan en lille ny bebs du så får at se snart. Så tænker du nok; tænk at bøtterne har været SÅ små! Man glemmer jo bare hurtigt....

Fik du købt noget på loppemarkedet? Du plejer jo at være god til at finde noget spændende rundt omkring

Glæder mig til at se billeder af jeres nye lejlighed når I en gang kommer på plads

nej for jeg var kommet ud af døren uden hverken mad eller vand til bøtterne så det blev bare en kort tur til brugsen, og derinde var der ingenting af interesse ; )

er sådan lidt glad lige nu fordi jeg lavede et interimistisk mørklægningsgardin til bøtternes værelse – de andre aftener har der været vildt meget bøvl ved puttetid fordi der var så lyst – men i dag gik det hurtigt, og nu sover de sødt, mørkt og køligt : ) 

Anmeld

4. juli 2009

Vinker

Hmm nej uden vand i denne varme kommer man ikke ret langt. Vil de gerne sove når det er så varmt?
Niklas Emil har virkelig haft svært ved at finde ro til at sove om dagen. Om natten sover han heldigvis rigtig godt!

Super at du har lavet en form for mørklægning  Niklas Emil sover også i vores gang mellem soveværelset og køkkenet. Der er nemlig altid mørkt fordi der ingen vinduer er!

Anmeld

4. juli 2009

Milka

de hverken spiser eller sover lur som de plejer, alt er ligesom forstyrret af temperaturen lige nu. synd for de små pus, de har det bare så varmt! gør mit bedste for at holde dem afkølet. de kommende dage skulle ikke være nær så slemme, heldigvis

Vinker skriver:

Hmm nej uden vand i denne varme kommer man ikke ret langt. Vil de gerne sove når det er så varmt?
Niklas Emil har virkelig haft svært ved at finde ro til at sove om dagen. Om natten sover han heldigvis rigtig godt!

Super at du har lavet en form for mørklægning  Niklas Emil sover også i vores gang mellem soveværelset og køkkenet. Der er nemlig altid mørkt fordi der ingen vinduer er!

Anmeld

6. juli 2009

Lilac

Hvor er det spændende!!! Fedt at I bare kunne flytte så hurtigt, men jeg tager godt nok hatten af for at du gjorde det alene med de to bøtter...
Håber at se dig på ns igen en dag - ellers må jeg jo kigge herind af og til for at se hvordan pigerne udvikler sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.