Laktosefri mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.235 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. maj 2013

majba

Nogle af jer der har laktose intolerense?
Jeg er lige nu i udretning for det og skal derfor holde mig fra produkter med laktose i :-)
Jeg ved man kan få laktosefri minimælk og yogurt i Netto, andet ved jeg ikke

Ved i hvor jeg kan finde andre produkter uden mælk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Trine89

Ved de har et lille område i kvickly hvor der er latosefrie ( og  gluten) produkter . 

Jeg ved at hvis du bruger skyr i stedet for crem frais fx så skulle  du også komme uden om laktosen.

Har en veninde som er laktose intolerens, og hun har sådan nogle piller hun spiser hvis hun har fået noget mad hvor der kunne være spor af laktose, måske du skal overveje af få fat i disse hvis det viser sig at du har det.

Anmeld

24. maj 2013

majba

Trine89 skriver:

Ved de har et lille område i kvickly hvor der er latosefrie ( og  gluten) produkter . 

Jeg ved at hvis du bruger skyr i stedet for crem frais fx så skulle  du også komme uden om laktosen.

Har en veninde som er laktose intolerens, og hun har sådan nogle piller hun spiser hvis hun har fået noget mad hvor der kunne være spor af laktose, måske du skal overveje af få fat i disse hvis det viser sig at du har det.

Mange tak :-)

Jeg fik afvide af lægen jeg til hverdag skal minimere indtaget af produkter af mælk. Men stadig godt anvende dressing, feta i min salat. 

Anmeld

24. maj 2013

Trine89

Jeg fik afvide af lægen jeg til hverdag skal minimere indtaget af produkter af mælk. Men stadig godt anvende dressing, feta i min salat. 

Det er også det smarteste. og forresten Levevis (føtex, bilka og netto) det er vist nok også nogle produkter du kan anvende. 

Min veninde bruger heller ikke de der piller hver dag. men bruger dem hvis hun har fået laktose (men det er vist også i rimelig svær grad hun har det, for der skal ikke meget til før hendes mave går helt amok)

Anmeld

24. maj 2013

majba

Trine89 skriver:

Det er også det smarteste. og forresten Levevis (føtex, bilka og netto) det er vist nok også nogle produkter du kan anvende. 

Min veninde bruger heller ikke de der piller hver dag. men bruger dem hvis hun har fået laktose (men det er vist også i rimelig svær grad hun har det, for der skal ikke meget til før hendes mave går helt amok)

Det lyder slemt! Ved du hvor tidligt hun fik bekræftede det var det hun fejlede?

Anmeld

24. maj 2013

2721

Rema1000, Irma og Føtex har et ret stort udvalg, Føtex har det største.
Der findes flød, Cremfrais, yoghurt, drikke yoghurt, smør( mener det hedder levevis) og vidst også flere ting endnu. Arla er ved at komme med mange af deres svenske laktosefri produkter her på det dansk marked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.