sygeplejerske uddannelse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.702 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2013

Anonym trådstarter

Har tænkt på at uddanne mig til syge plejerske om jeg vil uddanne mig videre til jorde mor ved jeg ikke endnu :-) men hvordan søger man ind på uddannelsen hvad hedder den og kan man søge ind i Hillerød? Skal man have en hf eller en hg studenter eksamen? Håber nogen kan hjælpe mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2013

LRJ

Anonym skriver:

Har tænkt på at uddanne mig til syge plejerske om jeg vil uddanne mig videre til jorde mor ved jeg ikke endnu :-) men hvordan søger man ind på uddannelsen hvad hedder den og kan man søge ind i Hillerød? Skal man have en hf eller en hg studenter eksamen? Håber nogen kan hjælpe mig :-)

du skal have en Gymnesiel uddannelse, eller 4 HF fag + 9 mdr erhvervserfaring eller SOSU

ved ikke li om du kan læse i Hillerød
Men her kan du læse om det på UG http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbachelorud dannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejersk e.aspx#fold3

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

LRJ skriver:

du skal have en Gymnesiel uddannelse, eller 4 HF fag + 9 mdr erhvervserfaring eller SOSU

ved ikke li om du kan læse i Hillerød
Men her kan du læse om det på UG http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbachelorud dannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejersk e.aspx#fold3

Kan man ikke tage en hg? Eller skal man tage en hf? Eller er det nemmest at tage social og sundheds hjælper uddannelsen og studere videre derfra?

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

23. maj 2013

LRJ

Anonym skriver:

Kan man ikke tage en hg? Eller skal man tage en hf? Eller er det nemmest at tage social og sundheds hjælper uddannelsen og studere videre derfra?

Hvis du har en Hg har du jo ikke en Gymnisiel uddannelse, og er nødt til at tage de 4 fag oveni jo

Men jeg er ved at tage en Fuld Hf for at være sikker på at kunne komme ind som jordemoder senere, for der er det et krav du har den fulde Hf/gymnisielle uddannelse

hvis du "bare" vil holde dig til sygeplejerske så kan du jo tage de 4 hf fag og så arbejde i 9 mdr et sted så er du klar om et år til sygeplejerskeudd.. eller tag en hf over 1,5-2 år ved ikke hvor lang en Sosu tager - men der skal du jo os læse nogle af fagene op for at kunne komme på sygeplejerskeudd

Anmeld

23. maj 2013

mommy1991

Anonym skriver:

Vil bare lige sige, at det ikke er en fordel for dig at uddanne dig til sygeplejerske først og SÅ jordemoder, da det er to forskellige uddannelser. Og har man først en færdiggjort uddannelse, kommer man sidst i køen, når du søger ind på en ny. Så vil nok anbefale dig at vælge én af de to  

Det er vidst rimelig svært at komme ind på jordemoderuddannelsen, da der er mange om buddet og så bliver karaktergennemsnittet rimelig højt. Og der skal du vidst have en gymnasiel uddannelse. 

På sygeplejerskeuddannelsen kan du både tage den lange vej ved at uddanne dig til SOSU-hjælper først, så SOSU-assistent og SÅ sygeplejerske (dette kan du gøre direkte efter folkeskole..)
- ellers kan du tage en HF-fagpakke, som vidst nok tager 1-2 år? Men der skal man så vidst nok have 9 mdrs praksiserfaring. 

Anmeld

23. maj 2013

Anonym trådstarter

LRJ skriver:

Hvis du har en Hg har du jo ikke en Gymnisiel uddannelse, og er nødt til at tage de 4 fag oveni jo

Men jeg er ved at tage en Fuld Hf for at være sikker på at kunne komme ind som jordemoder senere, for der er det et krav du har den fulde Hf/gymnisielle uddannelse

hvis du "bare" vil holde dig til sygeplejerske så kan du jo tage de 4 hf fag og så arbejde i 9 mdr et sted så er du klar om et år til sygeplejerskeudd.. eller tag en hf over 1,5-2 år ved ikke hvor lang en Sosu tager - men der skal du jo os læse nogle af fagene op for at kunne komme på sygeplejerskeudd

Jeg er nok mest hooked på sygeplejerskeuddannelsen end jordemoder :-)

Anmeld

23. maj 2013

ESV

Anonym skriver:

Jeg er nok mest hooked på sygeplejerskeuddannelsen end jordemoder :-)

UCC Hillerød uddanner sygeplejersker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.