Loca - Mopsen der ikke kan løbe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2013

baby012

Det er en typisk fejl hos avls hunde med flad snude, det er en fejl på hypofysen (ballancenerven) .. Når man avler flad næsede hunde videre, bliver næsen skubbet længere bagud. det betyder bare ikke der bliver mere plads til nerver og hjerne.. Man ser dem også tit med en ALT for lang tunge .. Også fordi man absolut vil have den flade snude ..  

det SÅ synd for de stakkels hunde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2013

BellaT

baby012 skriver:

Det er en typisk fejl hos avls hunde med flad snude, det er en fejl på hypofysen (ballancenerven) .. Når man avler flad næsede hunde videre, bliver næsen skubbet længere bagud. det betyder bare ikke der bliver mere plads til nerver og hjerne.. Man ser dem også tit med en ALT for lang tunge .. Også fordi man absolut vil have den flade snude ..  

Nåeh, det er det der er galt. 

Anmeld

22. maj 2013

o1Mutte

baby012 skriver:

Helt til sidst i filmen kommer der en tekst som ejer har skrevet hvori der står hvad hunden fejler

Anmeld

22. maj 2013

Babydrøm

o1Mutte skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=x2RJN9a_jdM

Den er SÅÅ kær

Så sød og kær

Anmeld

22. maj 2013

Tulipan

Min kæreste og jeg er begge ved at græde af grin

Anmeld

22. maj 2013

baby012

BellaT skriver:

Nåeh, det er det der er galt. 

synes det frygteligt at nogen kan finde en lidelse på et dyr sjov eller sødt

Anmeld

15. juni 2013

Camilla <3

Ja, der er jo helt tydeligt noget galt..

Og det synes jeg på ingen måde er sødt, lidt ligesom den der "sjove" hund på youtube med voldsomme "mareridt" , kender man bare lidt til hunde, er det tydeligt at det er epileptiske anfald, eller anden form for et anfald.. Det er hverken sjovt eller sødt!  

Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd.. 

Men HVIS det er denne her du snakker om: 

http://www.youtube.com/watch?v=grEypMDqvTE

Så er det IKKE epileptiske anfald!  

Hunden er ved at være oppe i årene, og den har været ved et utal af dyrlæger og fejler intet!  

Den har været sådan fra hvalp af. 

Samt de har endda lavet en speciel hjelm til den, så den ikke slår hovedet  

Anmeld

16. juni 2013

baby012

Chancen skriver:

Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd.. 

Men HVIS det er denne her du snakker om: 

http://www.youtube.com/watch?v=grEypMDqvTE

Så er det IKKE epileptiske anfald!  

Hunden er ved at være oppe i årene, og den har været ved et utal af dyrlæger og fejler intet!  

Den har været sådan fra hvalp af. 

Samt de har endda lavet en speciel hjelm til den, så den ikke slår hovedet  

Må jeg se et link til kilden der påstår der ikke er noget galt med hunden ??  

at den har gjort det siden den var hvalp, tyder jo endnu mere på at der er tale om en brist i hjernen 

Anmeld

16. juni 2013

Camilla <3

baby012 skriver:

Må jeg se et link til kilden der påstår der ikke er noget galt med hunden ??  

at den har gjort det siden den var hvalp, tyder jo endnu mere på at der er tale om en brist i hjernen 

Det har ejeren selv udtalt  

Kan faktisk ikke præcist huske hvor jeg så det henne, 

men det var vidst i et tv-program, hvor ejeren selv havde indsendt en video, hvor hun fortalte at hun havde været hos et utal af dyrlæger og at hunden altså var 110 % rask, samt hun havde indsendt et billede af hunden som havde en rigtig fin hjelm på  

Jeg skal nok se om ikke jeg kan finde et link  

Anmeld

16. juni 2013

Babiesontheway

baby012 skriver:

synes det frygteligt at nogen kan finde en lidelse på et dyr sjov eller sødt

"Hi Folks

Just so everyone understands, Loca suffers from a mild brain disorder. It is operable but risky and as the vet says she is unaware anything is  wrong with her and will live a long and healthy life, we decided not to risk losing her.

She is loved by all, spoilt rotten and closely protected by the other dogs and lives her life to the full despite her difficulty running. All that said she is very funny to watch so we thought we should share with others and hope she brings as much joy to you as she does to us.

Mal"

Dyrelægen har nok styr på det og det har ejerne også som du kan se..... enhver human person ville nok ikke lade hunden leve hvis den led!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.