Opsige job for at studere....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. maj 2013

Htebsil

Hej alle

Jeg står i et dillema, som jeg godt kunne tænke mig nogle synspunkter på.

Sagen er den, at jeg har et ønske om at læse på en videregående uddannelse. Et ønske, som jeg har haft i flere år, men jeg er i tvivl om, hvad der er det rigtige at gøre 

Jeg er gift og mor til to - et barn i skolealderen og et børnehavebarn.

Jeg er i fast job, som jeg har haft igennem mange år. Men jeg er ikke længere super motiveret - er ved at køre lidt sur i det hele. Jobbet giver ganske vist en fast indtægt hver måned, men arbejdstiderne er alt andet end familievenlige, og udviklingsmulighederne er ikke til stede. Så nu er tanken, at der skal ske noget nyt 
Men det er et ganske stort spring at tage i denne tid, hvor jobs ikke hænger på træerne. For tænk sig, hvis studiet nu ikke er mig - så er det sin sag at komme videre.

På den anden side er jeg bange for, at tager jeg ikke springet nu, bliver det for sent, og jeg ender med at blive utilfreds med "det hele", da jeg ikke er helt glad for mit job.

Min mand er selvstændig og har meget at se til jobmæssigt. Han hjælper, det han kan herhjemme, men er hængt op af både sene arbejdstider og forretningsrejser.

Er der andre, som har befundet sig en lignende situation, som har gjort sig nogle gode erfaringer?

Hænger hverdagen sammen - både praktisk og økonomisk? 
Er græsset grønnere på den anden side, eller skaber det mon bare nye udfordringer, som er svære at løse..... 

Jeg ser frem til at høre fra jer, og spørg endelig, hvis I mangler noget info.

Lis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.