Hvor rent taler jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

281 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. juli 2009

lonemus

Jeg er lidt nysgerrig for at vide, hvor rent børn i 3-års alderen egentlig skal kunne tale.
Kan jeres udtale alle ord perfekt og taler de meget tydeligt og klart??

Stefanie forstår alt og kan sige alt, og hun snakker rigtig meget. Hun har dog svært ved at sige f og nogle gange v - det kommer lidt an på ordet.
Man kan sagtens føre en samtale med hende, nogle ord kan dog være svære at forstå - dog mest for andre, som ikke taler med hende dagligt.

I dag kom en pige på snart 3 i vuggestuen over og talte med mig..hende havde jeg svært ved at forstå.....hun talte ikke tydeligt.
Omvendt har jeg mødt nogle deroppe, som taler meget tydeligt!!

Hvor tydeligt taler jeres??
Det skal siges, at Stefanie begyndte først at snakke rigtigt og sige alle ord, da hun var 2 år og 8 mdr......det må da osse betyde lidt!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2009

3rollinger

Daniel taler lidt som om han har sut i munden, ogsaa naar han ikke har. Der er nogen lyder som man ikke kan lave med sut, som han har svaert ved. Som tungen op i ganen og den slags.

Og han har faktisk ikke gaaet med sut udenfor huset i snart lang tid, saa det er underligt. Det blvier dog bedre og bedre, ligesaa langsomt. Men man kan forstaa ham det meste af tiden uden problemer. Dog er der nogen ord som kan vaere svaere at forstaa. Saa er det godt at have vores lille tolk Laura, som altid har forstaaet ham meget bedre end jeg har.

Knus
Trine

Anmeld

4. juli 2009

lonemus

Trina skriver:

Saa er det godt at have vores lille tolk Laura, som altid har forstaaet ham meget bedre end jeg har.

Knus
Trine

HA-HA, sådan har vi det osse med lillebror på 2 år - han er til tider lidt svær at forstå, men Stefanie forstår alt han siger, og så er hun god til at oversætter det til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.