Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
En dåse hakkede tomater, hvidløgsslat, ketchup, røde bønner i tomat, Harico verts (lange grønne bønner), majs, Brun sovsejævner.
Hvis du har en wok er den klart det bedste og ellers tag en tykbundet gryde. Hvis du har ingen af delene vil jeg tro du stadig kan få den ok-lækker ved lav varme og en alm. gryde.
Først tager du tomaterne og de røde bønner og blender sammen, tag evt den ene af dåserne og kom halvt med vand oveni så fylder det lidt mere.
Dernæst tager du kødet, Harico Verts og maj og blandingen der er blendet og putter i wok'en på middel varme.
Rør rundt i det jævnligt, plejer selv at blive ved det og røre når det begynder at boble i midten.
Når det har kogt i ca. 20 min. skru helt ned på næstlaveste varme og tilsæt ketchup og hvidløgssalt. Pas på med at få ketchup til at koge det kan virkelig smage hæsligt.
Herefter tilsæt sovsejævner indtil det har den rigtige konsistens efter Jeres smag.
Vil sige at herhjemme plejer jeg at putte pastaen i helt i starten, og der plejer at være til 2 aftener hvor jeg den næste aften blot laver en halv portion pasta ekstra for en sikkerheds skyld.
herhjemme køber jeg de store pakker kød på 1400-1800 g og deler op i mindre poser så der bruges nok max 250g kød til denne portion.
Anmeld