Opskrift til kødsovs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.945 visninger
9 svar
1 synes godt om
21. maj 2013

Helloo

Jeg har en pk oksekød, og noglepølser.

Nogen som har en super lækker kødsovs eller millionbøf sovs som indenholder disse 2 ting ?

Vi skal enten ha pasta, eller kartoffelmos til :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

LilleLene

Louise6551 skriver:

Nogen som har en super lækker kødsovs eller millionbøf sovs som indenholder disse 2 ting ?

her bliver det bare lavet af oksekød, salt, peber, knorr's kød krydderi, hvidløg og beauveais ketchup

så kan man jo bare putte pølser i

Anmeld

21. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

En dåse hakkede tomater, hvidløgsslat, ketchup, røde bønner i tomat, Harico verts (lange grønne bønner), majs, Brun sovsejævner.

Hvis du har en wok er den klart det bedste og ellers tag en tykbundet gryde. Hvis du har ingen af delene vil jeg tro du stadig kan få den ok-lækker ved lav varme og en alm. gryde.

Først tager du tomaterne og de røde bønner og blender sammen, tag evt den ene af dåserne og kom halvt med vand oveni så fylder det lidt mere.

Dernæst tager du kødet, Harico Verts og maj og blandingen der er blendet og putter i wok'en på middel varme.

Rør rundt i det jævnligt, plejer selv at blive ved det og røre når det begynder at boble i midten.

Når det har kogt i ca. 20 min. skru helt ned på næstlaveste varme og tilsæt ketchup og hvidløgssalt. Pas på med at få ketchup til at koge det kan virkelig smage hæsligt.

Herefter tilsæt sovsejævner indtil det har den rigtige konsistens efter Jeres smag.

Vil sige at herhjemme plejer jeg at putte pastaen i helt i starten, og der plejer at være til 2 aftener hvor jeg den næste aften blot laver en halv portion pasta ekstra for en sikkerheds skyld.

herhjemme køber jeg de store pakker kød på 1400-1800 g og deler op i mindre poser så der bruges nok max 250g kød til denne portion.

Anmeld

21. maj 2013

Moma

21. maj 2013

Helloo

Moma skriver:

Du kan prøve denne - hedder abehjerne:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=21679

Ka ikke se den 

Anmeld

21. maj 2013

Pikku Myy

Louise6551 skriver:

Pasta-kødsovs, som mine forældre lavede det:

Løg + hvidløg sivtses

Oksehak brunes

Grøntsager *

Flåede tomater (der kan tilsættes lidt vand, hvis man gerne vil have den tyndere)

Pølser + grøntsager* + krydderi (jeg ville bruge basilikum, evt + paprika)

salt og peber

-serveres med spaghetti

Hvis det skal laves til børn, kan man stege løg og grøntsager sammen og tage dem af inden man går i gang med at brunde kødet. Grøntsagerne blendes sammen med de flåede tomater, og tilsættes når kødet er klar.

*Afhængig af om man kan lide grøntsager med bid eller ej. De grøntsager vi plejer at veksle imellem: Gulerødder, champignon, bladselleri, majs (skal i sammen med pølserne), squash (har vi kun prøvet når der blendes), rød peber.

Anmeld

21. maj 2013

nielsen80

Jeg laver den sådan her:
Et rødløg, en halv squash, et kvart brocolihoved, 2 fed hvidløg og to små gulerødder brunes i en gryde. Så putter jeg lidt grønsagsbouilion og to dåser hakket tomater ved og lader det simre i en times tid.

Efter en time blender jeg det hele, og tilsætter lidt krydderier og salt. Jeg bruner så til sidst noget kød, og hælder det i og det hele røres sammen under opvarming......også klar til servering.

Det er desuden også en vinder ved min 9 mdr gamle pige.

Anmeld

21. maj 2013

Skouboe

Jeg laver den sådan her:

http://www.rivercottage.net/recipes/gills-bolognese-recipe/

Så laver jeg 2 kæmpe gryder ad gangen og fylder det i bøtter og i fryseren, så har jeg nem aftensmad og det smager bare SÅ meget bedre når det har stået og simret og smagen rigtigt er kommet frem.

Anmeld

21. maj 2013

Moma

Louise6551 skriver:

Ka ikke se den 

Linket virker her -  - ellers søg på abehjerne 

Anmeld

21. maj 2013

Victoria2013

Jeg ville gøre følgende:

Svits hakket løg i en gryde og kom hakket oksekød og hakket hvidløg i. Svits til kødet er brunet og tilsæt pølserne skåret i tern. Svits dem lidt med. Tilsæt grøntsager (fx. hakket peberfrugt) og en dåse tomatpure samt en dåse flåede tomater. Smag til med krydderier (timian, paprika, oregano, rosmarin, salt/peber) og lad det simre i mindst en halv times tid. Smag til igen, evt. også med en teskefuld sukker og et lille skvæt hvidvinseddike (det runder retten fint af). Jævn saucen hvis du syntes den er for tynd og servér med pasta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.