Hader mig selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juli 2009

Karo

jeg sidder lige nu og hader mig selv Jeg har denne virkelige dårlige egenskab som jeg virkeligt hader. Hvilket er at jeg til tider kan have svært ved at være glad på andres vejne. Det er mest hvis andre får noget som jeg gerne selv vil have, så bliver jeg jaloux og har svært ved at være glad på andres vejne. Det tager mig lige et par minutter hvor jeg lige skal tænke mig om før jeg kan være rigtig glad på andres vejne.

Et eksempel er idag. Jeg havde fået en besked fra en af mødrene fra min mødregruppe hvor hun skrev at hun var blevet gravid. Den skulle lige sluges. Nu prøver vi jo selv på at lave en lille og jeg kunne bare mærke at jeg blev vildt jaloux. Jeg var så glad for at jeg fik beskeden over facebook, for så kunne jeg lige fordøje beskeden og nå at være rigtigt glad på hendes vejne. For det er jeg virkeligt, men blev bare lige sekundt mundlam. Efter lige at have slugt den fik jeg skrevet en sød besked hvor jeg ønskede dem mange gange tillykke, og jeg ved at når jeg ser hende næste gang har jeg ingen problemer med at være rigtigt glad på hendes vejne.

Jeg hader virkeligt denne egenskab, da jeg inderligt ikke ønsker at være sådan et menneske der ikke kan være glad på andres vejne. Jeg prøver hver gang at blive bedre til med det samme at lykønske og efter et stykke tid at trække mig tilbage et øjeblik og lige tænke over tingene. Jeg ville bare ønske at man kirugisk kunne fjerne denne side af mig da jeg virkeligt hader den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

ChatH

årh søde, det kender jeg bare alt for godt. har det faktsik på samme måde nogen gange, men mon ikke alle folk har det
det er rigtig svært at være glad over noget man ønsker sig brændende selv!
Håber du får pustet lidt ud, er sikker på i nok snart skal blive gravide med den næste...

mange knus Chatarina

Anmeld

3. juli 2009

NaFe

uha har det samme problem....fik a vide idag a min veninde skal giftes..og det da dejligt, men lige det sekund man ´får det afvide....Ja der bliver man ramt a misundelse....æv hvorfor er det ik mig der skal giftes...men som du selv siger...så er man da glad på deres vejne..selvfølgelig da, det jo en dejlig begivenhed....

Anmeld

3. juli 2009

lion

Jeg tror alle kan ha det sådan. Men at du har det i et kort sekund betyder jo ikk noget. Du blev jo glad på hendes vegne

Anmeld

3. juli 2009

Dictes mor

Oh my God. Spørg lige om jeg kender det. Sådan har jeg haft det så mange gange. Og man har bare så dårlig samvittighed. Jeg har ofte grædt hele vejen hjem fra fester og sammenkomster, fordi der er nogen, som har meddelt at de er gravide, eller hele aftenen handler om at snakke om graviditet og babyer osv. Det kan være rigtig hårdt, men sådan som jeg har lært at håndtere det hele på, eller i hvert fald forklare overfor mig selv og andre, hvorfor det er at jeg bliver ked af det, når folk bliver gravide eller føder.  Sådan som jeg har det, så er det ikke fordi man er ked, at de andre er blevet gravide, det som man er ked af, er, at der ikke er noget, der minder en så meget om, at man ikke selv er gravid, som når andre bliver det eller får babyer. Så det har egentlig ikke noget at gøre med, at man ikke er glad på deres vegne, men mere fordi man bliver mindet om, den situation man står i selv, og det er rigtig hårdt.

Og bare lige så du ved det, så er det okay at blive jaloux, det betyder ikke, at du ikke er glad på deres vegne, men det er klart at det kan være hårdt

Anmeld

6. juli 2009

Lilac

Synes det er flot at du ser den egenskab i øjnene, for tror altså det er noget vi alle har, men at erkende det kan jo være svært...
Jeg har det også selv sådan nogle gange, men det vigtige er jo at man BLIVER glad på andres vegne, når man lige har fordøjet det...
Tror bare du skal være glad for at du jo godt kan være glad på andres vegne, selvom det mpske tager lidt tid... sådan har jeg det i hvert fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.