fødselsberetning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. juli 2009

Barbamama

Onsdag aften d. 24/6 klokken 18.30 startede mine veer. Der var 8min mellem. Jeg gik så ind i sengen og lagde mig 20.15 for jeg tænkte at hvis det var nu måtte jeg hellere lægge mig. Casper kom ind til mig en time senere. Klokken 22 var der 5 min mellem veerne og jeg fik ringet til fødegangen som sagde jeg skulle komme. Vi blev hentet af Caspers forældre og kørt til Svendborg. Jeg blev undersøgt da vi kom derud og da var jeg 3cm åben. Vi kom så ind på en stue hvor jeg blev lagt i en seng og Casper blev lagt til at sove på fødelejet. Han var helt færdig for han havde været på arbejde og havde ikke fået noget søvn. Jeg havde nogle UHYGGELIGE veer UDEN pauser. AV!!!! Jeg fik lagt nogle varme omslag på maven og senere kom jeg over i et kar, men jeg kunne slet ikke finde mig til rette i vandet, for jeg havde det bedst med at ligge på siden når veerne rigtig bed! Op igen. Så giv mig dog noget!!!! Vi blev enige om en epidural, men først skulle jeg så lige undersøges for hvor åben jeg var. Det tog lang tid inden hun kunne mærke efter, for hver gang jeg kom om på ryggen gjorde det SINDSSYGT ondt og jeg måtte lægge mig på siden igen. Til sidst lykkedes det og hun fandt ud af at jeg var 10cm åben! Så jeg fik ikke lagt en blokade, hvilket jeg faktisk var rigtig glad for. Grunden til at jeg ville have haft den var fordi jeg troede jeg skulle have de der psyko-veer i mange timer endnu. Men nej :-) Jeg måtte dog ikke begynde at presse da hendes hoved ikke var helt nede. Uhh det var hårdt at gispe og engang imellem pressede min krop for mig. Jeg kunne slet ikke styre det. Da jordemoderen så ENDELIG sagde at jeg måtte begynde at presse med var det verdens største befrielse. Ahh..... Da var klokken ca 8.15. Jeg kunne dog stadig kun ligge på siden og Casper måtte holde mit ben. Da jeg havde presset i en time tilkaldte de en læge. Det var ren rutine. Hun var ikke stresset derinde elller noget. Han vurderede så at jeg ikke kunne få hende ud fordi jeg lå som jeg gjorde, så det lagde en lille sugekop på hende. I veen efter pressede jeg ALT hvad jeg kunne og så kunne det ellers være at Casper begyndte at heppe og så gav jeg den en ekstra skalle. Så kom hovedet da ud og ikke længe efter kom næste presseve og vores dejlige datter kom ud :-) Tårene løb ned over vores kinder og det var bare smukt det hele. Klokken var nu blevet 9.37 så det tog da et par timer.... Og hun havde ikke nogen mærker efter sugekoppen, så det var skønt :-) Hun er bare fin!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2009

Nanna1985

Stort tillykke med jeres prinsesse pige

Lyder som en rigtig drømme fødsel

Anmeld

4. juli 2009

sarahb

mange mange gange tillykke

Håber i har det skønt alle 3

Anmeld

4. juli 2009

Barbamama

Tak jo vi har det godt. Vi døjer bare alle med varmen

Anmeld

4. juli 2009

Vinker

IIiih ENDELIG kom hun ud til jer  STORT STORT TILLYKKE med jeres lille nyfødte pige. Så dejligt at høre at hun er kommet godt til verden! Lyder til du klarede den fødsel så flot Michelle!

Hvor meget vejede hun og hvor lang???

Ååh j,a den varme er godt nok slem i disse dage, men tænk på at hun har været vant til at ligge i 37 grader i maven hos dig!

Glæder mig til at se billeder af hende - Hun er sikkert lige så smuk som sin mor

Anmeld

5. juli 2009

Barbamama

Årh hvor er du sød RIkke. Tusind tak
Hun var 2920g og 48cm, så hun var lidt lille. Men hun kom jo også ud 13 dage før tid

Anmeld

5. juli 2009

Vinker

Det var da en rigtig fin størrelse hun havde ved fødslen. Gennemsnittet for piger ligger på 3 kilo efter hvad jeg har hørt!
Niklas Emil vejede 2950 gram og 50cm selvom han blev født 2 dage før termin. Gennemsnittet for drenge er på 3,5 kilo så han var en lille fis

Håber I har det godt!

Kram kram

Anmeld

5. juli 2009

Ida.

michella80 skriver:

Årh hvor er du sød RIkke. Tusind tak
Hun var 2920g og 48cm, så hun var lidt lille. Men hun kom jo også ud 13 dage før tid

Endnu engang stort tillykke med din lille smuksak  lyder som om du klarede fødslen fantastisk, som Rikke skriver

Med hensyn til størrelsen, så er den da rigtig fin næsten 14 dage før tid! Annika vejede 2840 gr og var 49 cm - født i 40+4. Lina var 3350 gr og 51 cm - født i 39+3

Ida

Anmeld

6. juli 2009

Barbamama

idamaria83 skriver:

Endnu engang stort tillykke med din lille smuksak  lyder som om du klarede fødslen fantastisk, som Rikke skriver

Med hensyn til størrelsen, så er den da rigtig fin næsten 14 dage før tid! Annika vejede 2840 gr og var 49 cm - født i 40+4. Lina var 3350 gr og 51 cm - født i 39+3

Ida

Ja så kan jeg da godt høre at hun har været helt normal alligevel. he he he. Ellers var hun blevet for stor. Hun ville ud fordi hun var færdig med at vokse derinde

Anmeld

6. juli 2009

Lilac

kæmpe tillykke!!! Hvor flot, at du klarede det så længe med de veer! Glæder mig til at se billeder af jeres lille prinsesse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.