Hjælp mig lige her :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. maj 2013

baby012

Ahh! Jeg KAN IKKE finde rundt i de åndsvage su-regler !  

jeg er på barsel, og har brugt 8 af mine 12 su klip, går på VUC .. 

Men så vidt jeg kan se, får jeg ikke penge i juli måned der står bare, er du ikke færdig med at studere, så søg igen, men det kan jeg vel ikke før juli?? Så får jeg jo ingen penge der ?? 

Skal jeg så til og på kontanthjælp i en måned 

Vi ville gerne have delt barslen op Herhjemme, så jeg tog marts-juni og manden fra juli -sep og så brugte jeg de sidste fire su klip fra okt-nov.. 

Men det kan vi vel ikke engang  

hjælp lige piger.. Kan slet ikke finde ud af det!! Andre på VUC som ved hvad jeg skal gøre ????? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

baby012

Btw. Min su vejleder er på ferie de næste tre uger 

Anmeld

19. maj 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Ahh! Jeg KAN IKKE finde rundt i de åndsvage su-regler !  

jeg er på barsel, og har brugt 8 af mine 12 su klip, går på VUC .. 

Men så vidt jeg kan se, får jeg ikke penge i juli måned der står bare, er du ikke færdig med at studere, så søg igen, men det kan jeg vel ikke før juli?? Så får jeg jo ingen penge der ?? 

Skal jeg så til og på kontanthjælp i en måned 

Vi ville gerne have delt barslen op Herhjemme, så jeg tog marts-juni og manden fra juli -sep og så brugte jeg de sidste fire su klip fra okt-nov.. 

Men det kan vi vel ikke engang  

hjælp lige piger.. Kan slet ikke finde ud af det!! Andre på VUC som ved hvad jeg skal gøre ????? 

Kender ikke lige de regler 100 pct.
Men der må være en anden vejleder du kan tale med!

Anmeld

19. maj 2013

ms86

Jeg mener at man skal tage sine barselsklip i forlængelse af hinanden - dvs. at man ikke kan dele dem op i to.. men er ikke helt sikker. Hvis du ikke er færdig på din uddannelse når barslen stopper, burde du kunne fortsætte på alm. SU som normalt.. Prøv evt at ringe til det nr man kan finde inde på min su..der må være et centralt nr man kan ringe til, selvom din personlige vejleder er på ferie..

Anmeld

19. maj 2013

baby012

ms86 skriver:

Jeg mener at man skal tage sine barselsklip i forlængelse af hinanden - dvs. at man ikke kan dele dem op i to.. men er ikke helt sikker. Hvis du ikke er færdig på din uddannelse når barslen stopper, burde du kunne fortsætte på alm. SU som normalt.. Prøv evt at ringe til det nr man kan finde inde på min su..der må være et centralt nr man kan ringe til, selvom din personlige vejleder er på ferie..

Jamen hvordan skulle jeg kunne tage dem i forlængelse får jo ikke su i juli

Ahh ha.. Og det eneste de siger når man ringer, er at jeg skal snakke med min su vejleder .. Da de kun tager sig af elever på videregående uddannelser !!! Ahh !!!! 

Anmeld

19. maj 2013

baby012

Flodkilling skriver:

Kender ikke lige de regler 100 pct.
Men der må være en anden vejleder du kan tale med!

Desværre ikke  

Anmeld

19. maj 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Desværre ikke  

Hvis du går på VUC har du også mulighed for at ringe til andre VUC og bede om en samtale. evt over tlf. Du har krav på vejledning og hvis din vejleder er væk i 3 uger så skal du kunne tale med en anden.

Jeg ville ringe til VUC enten hvor du går og gøre krav på en anden vejleder ellers ring til en anden VUC og sig hvordan du har brug for vejledning nu og ikke om 3 uger

Anmeld

19. maj 2013

baby012

Flodkilling skriver:

Hvis du går på VUC har du også mulighed for at ringe til andre VUC og bede om en samtale. evt over tlf. Du har krav på vejledning og hvis din vejleder er væk i 3 uger så skal du kunne tale med en anden.

Jeg ville ringe til VUC enten hvor du går og gøre krav på en anden vejleder ellers ring til en anden VUC og sig hvordan du har brug for vejledning nu og ikke om 3 uger

må lige prøve på tirsdag så.. :/

synes godt nok det er træls det skal være så rodet det hele .. 

Anmeld

20. maj 2013

camsko88

jeg har lige været på barsel på vuc.

slutter din uddannelse nu her til sommer eller fortsætter du på samme uddannelse? du har 12 klip som kan tages sammenhængende på uddannelse så længe du ikke skifter uddannelse. dvs. hvis du skifter til en anden uddannelse eller den du er igang med slutter her til sommer får du ike de sidste klip, hvis du forstår?

jeg manglede 2 klip da mit vuc hold var færdig og derfor fik jeg ikke dem udbetalt.

er det til at forstå? er svært at forklare, ellers skriv

Anmeld

20. maj 2013

baby012

camsko88 skriver:

jeg har lige været på barsel på vuc.

slutter din uddannelse nu her til sommer eller fortsætter du på samme uddannelse? du har 12 klip som kan tages sammenhængende på uddannelse så længe du ikke skifter uddannelse. dvs. hvis du skifter til en anden uddannelse eller den du er igang med slutter her til sommer får du ike de sidste klip, hvis du forstår?

jeg manglede 2 klip da mit vuc hold var færdig og derfor fik jeg ikke dem udbetalt.

er det til at forstå? er svært at forklare, ellers skriv

Jeg mangler to år på VUC  

men de kan vel ikke tages sammenhængende..? 

Men skal jeg så bare søge su med det samme ?? Eller  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.