Ingen æggestokke og STORT ønske om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
10 svar
11 synes godt om
17. maj 2013

Amalie Pi Westerby

Hej derude  

Jeg er en ung pige på 22 år, der inden for de sidste 4 måneder er blevet opereret 2 gange, på grund af ovariecancer (kræft i æggestokkene) jeg er så uheldig at have fået fjernet begge mine æggestokke men fået lov at beholde min livmoder på lånt tid.
Jeg har fået afvide af lægerne, specalister og professorer at min livmoder helst skulle have været ude i går og jeg derfor hurtigst muligt skal igang med fertilitetsbehandling. 
Mit problem er så nu at, de ikke har været i stand til at fryse mine æggestokke ned som normalt (da de var for syge og risikable at nedfryse), så de har måtte nøjes med at fryse væv ned, hvor de så skal modne ægene (ægblære) i labritorium til modne æg, og så befugter dem på normalvis. det er dog stadig på forsknings niveau! Både min kæreste og jeg, ønsker at inderligt at få lov at få den store oplevelse at være gravide og få barn, vi ønsker ikke at tage chancer om at vente (og evt. miste muligheden)

Jeg har søgt og søgt på oplysninger, men alt omhandler tilbagesætning af væv i æggestokkene (og dem har jeg jo ikke) så  derfor råber jeg nu højt, i håb om at der sidder nogen der har erfaring med dette eller kender til nogen der har oplevet ligende. (evt. hjemmesider, bøger mm. med information)

Jeg håber  VIRKELIG at der er bare lidt "hjælp" at hete

Forhåbningsfulde hilsner 
Amalie Pi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kender desværre intet til det men ville ikke gå uden at give et kram og de allerbedste ønsker om at det lykkes for jer...

Anmeld

17. maj 2013

Swerg

17. maj 2013

mth1987

Amalie Pi Westerby skriver:

Hej derude  

Jeg er en ung pige på 22 år, der inden for de sidste 4 måneder er blevet opereret 2 gange, på grund af ovariecancer (kræft i æggestokkene) jeg er så uheldig at have fået fjernet begge mine æggestokke men fået lov at beholde min livmoder på lånt tid.
Jeg har fået afvide af lægerne, specalister og professorer at min livmoder helst skulle have været ude i går og jeg derfor hurtigst muligt skal igang med fertilitetsbehandling. 
Mit problem er så nu at, de ikke har været i stand til at fryse mine æggestokke ned som normalt (da de var for syge og risikable at nedfryse), så de har måtte nøjes med at fryse væv ned, hvor de så skal modne ægene (ægblære) i labritorium til modne æg, og så befugter dem på normalvis. det er dog stadig på forsknings niveau! Både min kæreste og jeg, ønsker at inderligt at få lov at få den store oplevelse at være gravide og få barn, vi ønsker ikke at tage chancer om at vente (og evt. miste muligheden)

Jeg har søgt og søgt på oplysninger, men alt omhandler tilbagesætning af væv i æggestokkene (og dem har jeg jo ikke) så  derfor råber jeg nu højt, i håb om at der sidder nogen der har erfaring med dette eller kender til nogen der har oplevet ligende. (evt. hjemmesider, bøger mm. med information)

Forhåbningsfulde hilsner 
Amalie Pi

Først en  Til dig. Det må være sindssygt hårdt for dig og din kæreste at skulle gennemgå dette. Jeg kender desværre ikke til dette emne, men jeg håber da virkeligt at i finder på en løsning så i kan få jeres ønske opfyldt. 

Hvad med æg donor? 

Anmeld

17. maj 2013

baby012

Hvad med en æg- donor ?  

altså hvis det ikke går med dine egne æg, så er der jo stadig mulighed for at i kan få et barn  

Anmeld

17. maj 2013

Muffinmus

Din eneste mulighed er jo at snakke med fertilitetsklinikkerne. D ved hvad du kan og ikke kan. Og ja, ellers kan du gøre som kvinder der ingen æg har, låne et æg og bruge den kærestes sæd. Det gjorde vores vennepris's og de har en dejlig pige der totalt ligner sin far

Anmeld

31. maj 2013

Amalie Pi Westerby

Tusind tak for alle de søde ord, det varmer 

Det er nu blevet bekræftet af lægerne at jeg ikke kan bruge det væv jeg har nedfrosset, så jeg skal have donor æg! Jeg er dog så heldig at have verdens bedste søster der har sagt at hun gerne vil donere æg til os, og det betyder at vi kommer foran i køen. Så nu er projekt baby næsten sat igang! Så nu krydser vi fingre for at blive gravide i sensommeren 

endnu en gang tusind tak for jeres søde beskeder 

Anmeld

31. maj 2013

Miss Church

Hej derude  

Forhåbningsfulde hilsner 
Amalie Pi

Ved ingen ting om det - men åh hvor jeg dog håber for jer at i får lov til at opleve den lykke at blive gravid og føde et lille barn   Held og lykke med jeres donor æg 

Anmeld

31. maj 2013

VIPpigen

Tusind tak for alle de søde ord, det varmer 

Det er nu blevet bekræftet af lægerne at jeg ikke kan bruge det væv jeg har nedfrosset, så jeg skal have donor æg! Jeg er dog så heldig at have verdens bedste søster der har sagt at hun gerne vil donere æg til os, og det betyder at vi kommer foran i køen. Så nu er projekt baby næsten sat igang! Så nu krydser vi fingre for at blive gravide i sensommeren 

endnu en gang tusind tak for jeres søde beskeder 

Hold op en fantastisk gave at give jer.

Jeg håber for jer at i bliver forældre i 2014.

Anmeld

1. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ih hvor er det bare  fedt at i snart ka komme i gang med at starte jeres egen lille familie! Håber at det vil lykkes for jer i første forsøg! Vh stin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.