Øget risiko for SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. maj 2013

Lizette86

jeg vil bare hører om , der er øget risiko for spontan abort,

når man har haft en SA tidligere. 

jeg spørger, fordi min mand og jeg planlægger graviditet, men da jeg sidst år i maj tidligt i graviditeten  var ude for en spontan abort, vil jeg bare spørge om risikoen så er større rfor det sker igen.

jeg ved nemlig ikke meget om deT, da jeg først nu er klar til at tænke på graviditet igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Frk. Himmelblå

Lizette86 skriver:

jeg spørger, fordi min mand og jeg planlægger graviditet, men da jeg sidst år i maj tidligt i graviditeten  var ude for en spontan abort, vil jeg bare spørge om risikoen så er større rfor det sker igen.

jeg ved nemlig ikke meget om deT, da jeg først nu er klar til at tænke på graviditet igen

Det er svært at sige, men jeg har indtryk af, at mange kvinder oplever at abortere flere gange. Mange oplever det kun en enkelt gang, mens andre aldrig oplever det.

Jeg ved fra nogle af mine veninder, som har prøvet at miste, at det har deres mødre også. Så måske, der i nogle tilfælde er noget arvelighed, og man kan måske tage et kig på de ældre, kvindelige familiemedlemmer?

Men igen, der er mange årsager til at man mister. Og om det er pga en "fejl" hos mor eller hos barn spiller jo også ind..

Så ærligt talt, så tror jeg ikke, du har en jordisk chance for at regne dine odds ud.  Men kan virkelig godt forstå dine tanker og din nervøsitet.

Anmeld

17. maj 2013

aarhusmor

Så videt jeg husker ender 25% af alle graviditeter i en SA, men det sker typisk før man selv opdager man er gravid og nogle enkelte sker så når man har opdaget det og typisk før uge 7.

Så teoretisk set, burde du sagtens kunne blive gravid og beholde barnet, men ingen kan være helt sikre.

Så er der nogle enkelte af os hvor der er genfejl osv. Hvor det sker igen og igen. Taber man 3. gang så tyder det som regel på at der er et eller andet der gør det.

Anmeld

17. maj 2013

Lizette86

Frk. Himmelblå skriver:

Det er svært at sige, men jeg har indtryk af, at mange kvinder oplever at abortere flere gange. Mange oplever det kun en enkelt gang, mens andre aldrig oplever det.

Jeg ved fra nogle af mine veninder, som har prøvet at miste, at det har deres mødre også. Så måske, der i nogle tilfælde er noget arvelighed, og man kan måske tage et kig på de ældre, kvindelige familiemedlemmer?

Men igen, der er mange årsager til at man mister. Og om det er pga en "fejl" hos mor eller hos barn spiller jo også ind..

Så ærligt talt, så tror jeg ikke, du har en jordisk chance for at regne dine odds ud.  Men kan virkelig godt forstå dine tanker og din nervøsitet.

Mange tak for dit svar

ja man bliver lidt nervøs ved tanken, om "hvad nu hvis det sker igen". 

Men jeg har den dejligste dreng i verden , samt den bedste mand man kunne ønske sig , så det fik mig ovenpå igen da jeg sidste år aborterede.

men det var også bare så super ærgerligt tidspunkt det skete på- 2 måneder inden vi skulle giftes sidste år. Så haved planlagt den gang at gøre graviditeten officielt under talen til brylluppet. men sådan skulle det desværre ikke være

men som sagt jeg er ovenpå igen, og klar til at give det endnu et forsøg og glæder mig så meget til at se Oscar i en rollen som storebror

Anmeld

17. maj 2013

Lizette86

aarhusmor skriver:

Så videt jeg husker ender 25% af alle graviditeter i en SA, men det sker typisk før man selv opdager man er gravid og nogle enkelte sker så når man har opdaget det og typisk før uge 7.

Så teoretisk set, burde du sagtens kunne blive gravid og beholde barnet, men ingen kan være helt sikre.

Så er der nogle enkelte af os hvor der er genfejl osv. Hvor det sker igen og igen. Taber man 3. gang så tyder det som regel på at der er et eller andet der gør det.

Okay, mange tak for dit svar

vi må bare give det en chance til og glæææææder mig så meget til alt det der hører med! 

men skal lige helt ud af medicin først, så hvis alt går vel, må vi begynde at forsøge i juli eller august og jeg har smidt P-piller (beskytter os naturligvis på andre måder indtil da) 

Anmeld

17. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Lizette86 skriver:

Så vidt jeg ved, skulle der kun være en forhøjet risiko for, at det kunne ske igen, hvis man har aborteret 2-3 gange tidligere. Held og lykke med det! 

Anmeld

17. maj 2013

Lizette86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så vidt jeg ved, skulle der kun være en forhøjet risiko for, at det kunne ske igen, hvis man har aborteret 2-3 gange tidligere. Held og lykke med det! 

Okay tusind tak for svar)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.