Har brug for hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. maj 2013

EnSødMor

Ja, jeg har sku brug for hjælp i den grad.. 

vores pige har de seneste par måneder været meget ked, morglad og pyllert, det har resulteret i at hun ofte har sovet ved min side og at vi stoppede med at ligge hende i seng og læse for hende. 

det har så endt i at hun nu først sover ca omkring kl. 21.00 hver dag, hvilket er alt for sent, når hun før i tiden sov ca kl. 19-19.30.... Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lære hende selv at falde i søvn igen, misunder alle dem som bare ligger der børn i seng også sover de bare!! 

Jeg ved godt det er min skyld, at jeg er for dum at lade hende sove hos mig & sidde og vugge hende i søvn, da ud og dag ind, endda også når hun sover til middag! ;( 

Har inderligt brug for nogle råd til hvordan jeg trin for trin, kan lærer hende det... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

FruJacobsen

Hvor gammel er din datter?

Anmeld

16. maj 2013

LilleChelle

Sådan var det også her de første 4 måneder af bassens liv. 

Dagen hvor han blev 4 måneder, havde vi besøg af en sp'er, som vi ikke normalt havde (vores normale var sygemeldt pga. operation). Hun spurgte om hun skulle blive og hjælpe med at få ham til at sove i sin seng, uden at jeg vuggede ham eller andet.

Jeg havde nemlig i lang tid gået frem og tilbage i stuen med ham, i hans sleebee = totalt skæv i hele kroppen Og det gjorde kun at han sov max 1 time. 

Han blev puttet som normalt, i sleebeen, åben vindue og ned i sengen. Og så sad jeg med en hånd på ham, og shhhh'ede på ham. Han blev bund hysterisk - men hun forsikrede mig at det var ren hysteri. Og nu kan jeg da også sagtens høre at det var hysteri og ikke gråd. Han var hysterisk 20 min. så sov han. Han sov halvanden time, og jeg gik ind og gjorde det samme igen, da jeg kunne se han ikke var udhvilet - 5 min. så sov han endnu en time. 
Og sådan gjorde jeg HVER gang han skulle sove, middag som aften. 

Nu sover han gerne 5 timer i løbet af dagen, falder selv i søvn - vi skal nogle gange ind og give ham sutten nogle gange og lige få ham til at falde til ro, når han bliver sur. Men det er SÅ befriende at kunne ligge ham ind og sove, uden at skulle bruge krafter på at vugge og andet. 

Jeg synes ikke der er nogen middelvej - han var vant til at blive ammet i søvn, det blev han ikke mere fra den dag. 

Anmeld

16. maj 2013

EnSødMor

FruJacobsen skriver:

Hvor gammel er din datter?

7 ½ ca. 

Anmeld

16. maj 2013

EnSødMor

LilleChelle skriver:

Sådan var det også her de første 4 måneder af bassens liv. 

Dagen hvor han blev 4 måneder, havde vi besøg af en sp'er, som vi ikke normalt havde (vores normale var sygemeldt pga. operation). Hun spurgte om hun skulle blive og hjælpe med at få ham til at sove i sin seng, uden at jeg vuggede ham eller andet.

Jeg havde nemlig i lang tid gået frem og tilbage i stuen med ham, i hans sleebee = totalt skæv i hele kroppen Og det gjorde kun at han sov max 1 time. 

Han blev puttet som normalt, i sleebeen, åben vindue og ned i sengen. Og så sad jeg med en hånd på ham, og shhhh'ede på ham. Han blev bund hysterisk - men hun forsikrede mig at det var ren hysteri. Og nu kan jeg da også sagtens høre at det var hysteri og ikke gråd. Han var hysterisk 20 min. så sov han. Han sov halvanden time, og jeg gik ind og gjorde det samme igen, da jeg kunne se han ikke var udhvilet - 5 min. så sov han endnu en time. 
Og sådan gjorde jeg HVER gang han skulle sove, middag som aften. 

Nu sover han gerne 5 timer i løbet af dagen, falder selv i søvn - vi skal nogle gange ind og give ham sutten nogle gange og lige få ham til at falde til ro, når han bliver sur. Men det er SÅ befriende at kunne ligge ham ind og sove, uden at skulle bruge krafter på at vugge og andet. 

Jeg synes ikke der er nogen middelvej - han var vant til at blive ammet i søvn, det blev han ikke mere fra den dag. 

Hold da op sikke en forskel, jeg bruger maks 10 min, hvor efter jeg bliver helt skør af hendes skrigeri og hvor jeg må bukke under og tage hende op.  for jeg bryder mig virkelig ikke om at hun skriger så meget. 

Anmeld

16. maj 2013

LilleChelle

Frk-S skriver:

Hold da op sikke en forskel, jeg bruger maks 10 min, hvor efter jeg bliver helt skør af hendes skrigeri og hvor jeg må bukke under og tage hende op.  for jeg bryder mig virkelig ikke om at hun skriger så meget. 

Nej - det gjorde jeg heller ikke da jeg sad selv. 
Men da jeg blev bekræftet i at det var ren hysteri og at han bare skulle finde ud af at han godt kunne falde i søvn af sig selv. Så var det egentlig ok. 

- Og det blev meget bedre de efterfølgende dage. Nu har vi nærmest aldrig nogle ture hvor han bare skriger af hysteri. Han har vænnet sig til at i sengen sover man og at sengen er rar. 

Anmeld

16. maj 2013

FruJacobsen

Min søn er næsten lige blevet 1 år og vi har virkelig haft mange forskellige søvnmønstre herhjemme (til tider opslidende) - men nu falder han i søvn i egen seng, imens en af os sidder ved siden af. Det tager ca. 5-10 min.

Så måske er det bare en periode i din datters liv, hvor hun har brug for at være tæt på dig om aftenen for at falde i søvn? Måske er hun midt i et tigerspring? Jeg kan godt forstå, at du ikke bare kan lade hende ligge og skrige det synes jeg heller ikke man skal! Da min søn var omkring 7 måneder forsøgte vi at putte ham egen seng og var konsekvente med det i 3 dage, men da han også var ked af det på 4. dagen måtte vi bare indse, at det stadig var for tidligt for ham at sove selv....men nu går det som sagt fint med at sove i egen seng

Håber du kan bruge mit svar til noget. Prøver måske bare at sige, at det nok skal ordne sig en dag og at der er mange forskellige søvnmønstre i starten !

Anmeld

16. maj 2013

EnSødMor

FruJacobsen skriver:

Min søn er næsten lige blevet 1 år og vi har virkelig haft mange forskellige søvnmønstre herhjemme (til tider opslidende) - men nu falder han i søvn i egen seng, imens en af os sidder ved siden af. Det tager ca. 5-10 min.

Så måske er det bare en periode i din datters liv, hvor hun har brug for at være tæt på dig om aftenen for at falde i søvn? Måske er hun midt i et tigerspring? Jeg kan godt forstå, at du ikke bare kan lade hende ligge og skrige det synes jeg heller ikke man skal! Da min søn var omkring 7 måneder forsøgte vi at putte ham egen seng og var konsekvente med det i 3 dage, men da han også var ked af det på 4. dagen måtte vi bare indse, at det stadig var for tidligt for ham at sove selv....men nu går det som sagt fint med at sove i egen seng

Håber du kan bruge mit svar til noget. Prøver måske bare at sige, at det nok skal ordne sig en dag og at der er mange forskellige søvnmønstre i starten !

Tusind tak for svar, det gør at jeg kan se der er lys for enden af alt dette skrigeri! 

Er sikker på hun en dag nok skal lære at man altså godt kan sove selv, ja det er nemlig meget forskelligt hvilken måde de vil falde i søvn i, føler mig bare som en dårlig mor når folk omkring mig bare glor på mig, fordi hun skriger og skriger mens jeg vugger hende i søvn. ;( 

Anmeld

16. maj 2013

FruJacobsen

Selvfølgelig skal hun nok lære det ! Ja, man er ret sårbar overfor andre folk - en fremmed mand kom engang hen til mig og sagde "held og lykke", da jeg stod med min skrigende søn i barnevognen!!

Jeg håber, at det hele snart bliver, som du gerne vil have det med din datter

Anmeld

16. maj 2013

EnSødMor

FruJacobsen skriver:

Selvfølgelig skal hun nok lære det ! Ja, man er ret sårbar overfor andre folk - en fremmed mand kom engang hen til mig og sagde "held og lykke", da jeg stod med min skrigende søn i barnevognen!!

Jeg håber, at det hele snart bliver, som du gerne vil have det med din datter

Du har så meget ret! Sikke da en kommentar. ;( 

ja hun lærer det nok, måske det bare ikke er lige nu hun kan lære det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.