Sådan var det også her de første 4 måneder af bassens liv.
Dagen hvor han blev 4 måneder, havde vi besøg af en sp'er, som vi ikke normalt havde (vores normale var sygemeldt pga. operation). Hun spurgte om hun skulle blive og hjælpe med at få ham til at sove i sin seng, uden at jeg vuggede ham eller andet.
Jeg havde nemlig i lang tid gået frem og tilbage i stuen med ham, i hans sleebee = totalt skæv i hele kroppen
Og det gjorde kun at han sov max 1 time.
Han blev puttet som normalt, i sleebeen, åben vindue og ned i sengen. Og så sad jeg med en hånd på ham, og shhhh'ede på ham. Han blev bund hysterisk - men hun forsikrede mig at det var ren hysteri. Og nu kan jeg da også sagtens høre at det var hysteri og ikke gråd. Han var hysterisk 20 min. så sov han. Han sov halvanden time, og jeg gik ind og gjorde det samme igen, da jeg kunne se han ikke var udhvilet - 5 min. så sov han endnu en time.
Og sådan gjorde jeg HVER gang han skulle sove, middag som aften.
Nu sover han gerne 5 timer i løbet af dagen, falder selv i søvn - vi skal nogle gange ind og give ham sutten nogle gange og lige få ham til at falde til ro, når han bliver sur. Men det er SÅ befriende at kunne ligge ham ind og sove, uden at skulle bruge krafter på at vugge og andet.
Jeg synes ikke der er nogen middelvej - han var vant til at blive ammet i søvn, det blev han ikke mere fra den dag.
Anmeld