hjælp lige her..amme amme amme.!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2013

2721

1990h skriver:

bliver det ikk til en dårlig vane

Nej, det gør det ikke. Så små børn får ikke dårlige vaner de har et behov som bliver tilfredstillet ved at ligge hos mor og sutte. Takt med behovet mindskes, vil hun også stoppe med det igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Koen.

1990h skriver:

hej piger.

skal lige hører hvad i vil gøre i denne situtation. måske i har nogle gode råd..

Ida har lige sovet eftermiddags lur i min seng..vågner så halvt om halvt og kan se hun laver de der søge bevægelser for mad. ammer hende så og hun falder i søvn igen og jeg går lidt efter..dette gentager sig tre gange. hun gider ikke tage sut og kan ikke nares når hun først ligger der..så hyler hun. men hun bruger vel i bund og grund bare patten til at falde i søvn ved?. 2 sekunde efter kommer alt mælken op igen... prøver og give hende sutten men det sjælendt hun gider?..

kan ikke finde ud af om det er det rigtige bare at stikke patten i munden på hende eller hvad. det hjælper ikke rigtigt at putte og nusse

Liam har aldrig ville tage sut ( er et år nu) så mens jeg ammede havd jeg den funktion og jeg lod ham gøre det, her handlede det bare om tryghed

Anmeld

16. maj 2013

1990h

2721 skriver:

Nej, det gør det ikke. Så små børn får ikke dårlige vaner de har et behov som bliver tilfredstillet ved at ligge hos mor og sutte. Takt med behovet mindskes, vil hun også stoppe med det igen

okay dejligt at hører..

man er så bange for at give dårlige vaner allerede fra start som man så skal kæmpe med senere..
men altså, hvis det sådan hendes behov er..så får hun lov.

Anmeld

16. maj 2013

1990h

Tanja. skriver:

Liam har aldrig ville tage sut ( er et år nu) så mens jeg ammede havd jeg den funktion og jeg lod ham gøre det, her handlede det bare om tryghed

her handler det helt sikkert også om tryghed..bare så irriterende når maden vælter ud bagefter fordi hun jo ikke er sulten.

men hvis det sådan hendes behov er..så det bare sådan det er..

Anmeld

16. maj 2013

Koen.

1990h skriver:

her handler det helt sikkert også om tryghed..bare så irriterende når maden vælter ud bagefter fordi hun jo ikke er sulten.

men hvis det sådan hendes behov er..så det bare sådan det er..

Jeg gjorder det at jeg lige tog et par tryk med bryst pumpen, en manuel en, så det lige stoppede med at fosse ikke så du stimulere og laver for meget mælk, men bare så man ikke føler man bader i mælk når de slipper igen

Anmeld

16. maj 2013

1990h

Tanja. skriver:

Jeg gjorder det at jeg lige tog et par tryk med bryst pumpen, en manuel en, så det lige stoppede med at fosse ikke så du stimulere og laver for meget mælk, men bare så man ikke føler man bader i mælk når de slipper igen

god ide

Anmeld

16. maj 2013

(august)

Min datter suttede så meget at hun ikke blev mæt nogen af gangene, da hun kun to et par minutter af gangen. Da jordmoderen kom efter den første uge, havde jeg skrevet ned hvordan jeg ammede og ud fra hendes synspunkt var det meste amning/sutten kun som tryghed. 

Hun foreslog at vi introducerede en sut i stedet så mine bryster kunne få ro og hun også kunne føle en sult. Så vi introducerede en sut og det tog et par dage hvor vi gik rundt med hende med en sut i munden, hun skreg, og vi sang den sang vi altid synger for at få hende til at falde til ro og det gav pote i løbet af et par dage. Så fra at spise en til to gange i timen gik vi over til at spise med ca. 3-4 timers intervaller også blev der også ammet igennem.

Håber det lykkes for jer hvad en i vælger.

Anmeld

16. maj 2013

1990h

(august) skriver:

Min datter suttede så meget at hun ikke blev mæt nogen af gangene, da hun kun to et par minutter af gangen. Da jordmoderen kom efter den første uge, havde jeg skrevet ned hvordan jeg ammede og ud fra hendes synspunkt var det meste amning/sutten kun som tryghed. 

Hun foreslog at vi introducerede en sut i stedet så mine bryster kunne få ro og hun også kunne føle en sult. Så vi introducerede en sut og det tog et par dage hvor vi gik rundt med hende med en sut i munden, hun skreg, og vi sang den sang vi altid synger for at få hende til at falde til ro og det gav pote i løbet af et par dage. Så fra at spise en til to gange i timen gik vi over til at spise med ca. 3-4 timers intervaller også blev der også ammet igennem.

Håber det lykkes for jer hvad en i vælger.

jeg har her til aften fået hende til at ligge lidt med sut..men i mine arme..hun vil satme ikke ha den i liften når hun skal sove eller lige vågner imellem en lur eller noget:s..vi må blive ved med at prøve..

Anmeld

16. maj 2013

2721

1990h skriver:

okay dejligt at hører..

man er så bange for at give dårlige vaner allerede fra start som man så skal kæmpe med senere..
men altså, hvis det sådan hendes behov er..så får hun lov.

Bare rolig
Det skal nok aftage med tiden
Lige nu er hun så lille og skal stadig vende sig til at hun ikke længere er inde i mors mave

Læste at du forsat prøver sutten. Jeg tror klart at hvis det skal lykkes at du skal fortsætte med at prøve når du har hende hos dig. Det er jo en kæmpe forskel at gå fra at ligge trygt i mors arme mens man dier til at ligge helt alene med et stykke gummi i munden, det hverken føles eller dufter af mor

Anmeld

16. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sådan var alberte også de første 3-4 mdr, nu er hun 10 1/2 mdr, og bruger stadig ik sut, men får så også kun bryst morgen, hvis hun trænger og ellers får hun en nat bab. 

Tror ik man "ødelægger" baby ved at lægge det til. Det er bare monster hårdt i starten at være sut!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.