gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. maj 2013

Anonym trådstarter

Sagen er at jeg har et barn på 2½ år faren og jeg flyttede fra hinanden sep sidste år. vi har så set lidt til hinanden og jeg er blevet gravid med ham igen. "vi" har aftalt at beholde det men ikke at flytte sammen.. HVordan pokker fremlægger jeg den overfor min sagbehandler på jobcenteret. planen var at jeg til aug. skulle begynde på sosu grundforløbet mit spørgsmål er så når jeg er på barsel og jeg går fra på su hvad får jeg så mens jeg er på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Sagen er at jeg har et barn på 2½ år faren og jeg flyttede fra hinanden sep sidste år. vi har så set lidt til hinanden og jeg er blevet gravid med ham igen. "vi" har aftalt at beholde det men ikke at flytte sammen.. HVordan pokker fremlægger jeg den overfor min sagbehandler på jobcenteret. planen var at jeg til aug. skulle begynde på sosu grundforløbet mit spørgsmål er så når jeg er på barsel og jeg går fra på su hvad får jeg så mens jeg er på barsel?

Du fremlægger det vel præcis som det er?

Hvad du får i barselspenge kommer vel an på, om du er enlig eller ej til den tid. 

Stort tillykke med maven 

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Du fremlægger det vel præcis som det er?

Hvad du får i barselspenge kommer vel an på, om du er enlig eller ej til den tid. 

Stort tillykke med maven 

Jeg går udfra jeg også er enlig til den tid (:

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

Hvis du går på barsel, fra SU, så kan du få dobbelt su-klip mens du er på barsel. Faktisk svarende til det du allerede får på su nu, nu hvor du har et barn i forvejen.

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Smukkert skriver:

Hvis du går på barsel, fra SU, så kan du få dobbelt su-klip mens du er på barsel. Faktisk svarende til det du allerede får på su nu, nu hvor du har et barn i forvejen.

jeg er på kh nu. Men jeg tænker når jeg er færdig med det grund forløb skal jeg søge ind på sosu hjælperen hvilket jeg ikke kan da jeg skal til at føde der. skal jeg så søge kh igen underbarsel?

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

jeg er på kh nu. Men jeg tænker når jeg er færdig med det grund forløb skal jeg søge ind på sosu hjælperen hvilket jeg ikke kan da jeg skal til at føde der. skal jeg så søge kh igen underbarsel?

Uha de skal du spørge uddannelsesstedet om. Jeg ved ikke om de stadig betragter dig som studerende på den uddannelse når du går fra grundforløb til at søge ind som medhjælper. Men hvis ikke, så kan du søge kontanthjælp der er satsen fra 2014 for enlig mor 11.500kr (nye regler).

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Smukkert skriver:

Uha de skal du spørge uddannelsesstedet om. Jeg ved ikke om de stadig betragter dig som studerende på den uddannelse når du går fra grundforløb til at søge ind som medhjælper. Men hvis ikke, så kan du søge kontanthjælp der er satsen fra 2014 for enlig mor 11.500kr (nye regler).

Okay tusind tak (; hvad med hver 3 måned med en på 3 år og en på et par mdr.

Anmeld

16. maj 2013

Smukkert

Anonym skriver:

Okay tusind tak (; hvad med hver 3 måned med en på 3 år og en på et par mdr.

Børnebidrag som enlig?

Med en på 3 får du omkring 6000kr hver 3. måned og for en på et par måneder får du vidst omkring 7000kr oveni.

+ børnepenge fra faren - ca. 14.000kr om året pr. barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.