hjælp hvordan ser en garanti for en hvalp ud og hva skal der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.542 visninger
14 svar
2 synes godt om
16. maj 2013

Anonym trådstarter

Hjælp hvordan ser en garanti for en hvalp ud ?
Og gælder den hvis det bare står på alm papir med underskrift?
Og hva skal der stå?

Det fordi jeg vil købe en pomeranian men faren har tabt noget hår hvor det sku være humon.

Håber i kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2013

C-Dog

Hvis den skal holde i retten skal der være en form for en bod på. Altså at de skal dække det og det for ellers sker det og det. Kontakt en god avler de har nok bedre forstand på hunde kontrakter end mig ;-) inde på hundegalleri synes jeg de er gode til at hjælpe med alt.

Anmeld

16. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Og hva skal der stå?

Det fordi jeg vil købe en pomeranian men faren har tabt noget hår hvor det sku være humon.

Håber i kan hjælpe mig

Er det en hund med stamtavle eller en uden? For jeg vil da mene at hvis det er en med tavle og den er købt direkte hos avleren så medfølger der papir over, hvad avleren vil dække - det kan være at de betaler pengene tilbage hvis hvalpen skal aflives i dens første leveår pga medfødt fejl eller andet.

Hvad står der på den garanti du har fået?

/Fenja

Anmeld

16. maj 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

Og hva skal der stå?

Håber i kan hjælpe mig

Helt kort, køb din hund et andet sted!
For når du først har anskaffet dig hunden, Hva så når den får det samme så skal den afleveres tilbage for at du får pengene tilbage. Og de afliver den højst sandsynlig bare.
Sådan er det i hvert fald med schæfere. Men den skal hav en stamtavle og du skal have en skriftlig aftale om det.
Nogle avlere giver halvdelen af pengene retur hvis man vil beholde den. Men det er langt fra de fleste.

Så tænk over om i tør tage den chance og om i vil af med den igen, for ellers er det ikke sikkert i får noget for det.

Så mit råd find en en hvalp et andet sted.

Anmeld

16. maj 2013

LilleChelle

Find en hvalp med DKK stamtavle - så er du sikret for div. fejl og mangler. 

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

Er det en hund med stamtavle eller en uden? For jeg vil da mene at hvis det er en med tavle og den er købt direkte hos avleren så medfølger der papir over, hvad avleren vil dække - det kan være at de betaler pengene tilbage hvis hvalpen skal aflives i dens første leveår pga medfødt fejl eller andet.

Hvad står der på den garanti du har fået?

/Fenja

Ja det er med stambog

Vi har ik fået nogen garanti men spurte dem om jeg ku få en og det sage de ja til vil bare være silker på det blir gjordt rigtigt

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Find en hvalp med DKK stamtavle - så er du sikret for div. fejl og mangler. 

Det er med stamtavle

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Helt kort, køb din hund et andet sted!
For når du først har anskaffet dig hunden, Hva så når den får det samme så skal den afleveres tilbage for at du får pengene tilbage. Og de afliver den højst sandsynlig bare.
Sådan er det i hvert fald med schæfere. Men den skal hav en stamtavle og du skal have en skriftlig aftale om det.
Nogle avlere giver halvdelen af pengene retur hvis man vil beholde den. Men det er langt fra de fleste.

Så tænk over om i tør tage den chance og om i vil af med den igen, for ellers er det ikke sikkert i får noget for det.

Så mit råd find en en hvalp et andet sted.

Det os rigtig nok men det er aligevel svært når man har set dem og såden hmm sys den er svær

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Hvis den skal holde i retten skal der være en form for en bod på. Altså at de skal dække det og det for ellers sker det og det. Kontakt en god avler de har nok bedre forstand på hunde kontrakter end mig ;-) inde på hundegalleri synes jeg de er gode til at hjælpe med alt.

Er ik helt sikker på jeg forstår hva du mener med bod på?

Anmeld

16. maj 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Er ik helt sikker på jeg forstår hva du mener med bod på?

Jamen jeg har ikke så meget forstand på det, men har en del hg veninder der har snakket om at der skal være en bod i en kontrakt for at den er gyldig. Jeg tror der menes med bod, altså en konsekvens, en bøde eller lign. Men hvilken klub har hunden tavle igennem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.