Hjælp..!! grovæder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Nadja+Baby+2012

Millea skriver:

Så har kvalmen fået fat, MEN hvis jeg spiser lidt hele tiden føler jeg ligesom den bliver holdt lidt i skak. 

Da i havde kvalme hjalp det så at spise, hele tiden?

(hvis jeg ikke finder på noget andet bliver jeg jo en KÆMPE!!) 

Hvad spiste i?

Andre tips til at holde kvalmen væk?

Håber i har nogle erfaringer i kan vidergive, tages imod med kyshånd! 

Hos mig hjalp det os at småspise hele tiden.. Hvis jeg blev sulten eller mæt fik jeg det dårligt.. Frisk frugt; ananas, meloner, vindruer, kiks og IS - har aldrig spist så mange is før.. Haha.. 

jeg havde vindruer stående på natbordet, så når jeg alligevel skulle op og tisse, så ku jeg lige spise lidt.. Haha.. Min kæreste vågnede den ene gang, og spurgte hva fanden jeg lavede midt om natten.. Haha.. så sad jeg og gnaskede vindruer.. 

Nå ja, kartoffelmos blev os et stort hit (ikke at det hjalp på kvalmen)..

Generelt koldt mad hjalp, og varmt mad ku jeg kun ha i små mængder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Millea

92louise skriver:

Jeg spiste citron og drak citron vand 

Puha, citron.. det lyder surt 

Men hvis det hjælper - så giver jeg det måske et forsøg 

Anmeld

15. maj 2013

Millea

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hos mig hjalp det os at småspise hele tiden.. Hvis jeg blev sulten eller mæt fik jeg det dårligt.. Frisk frugt; ananas, meloner, vindruer, kiks og IS - har aldrig spist så mange is før.. Haha.. 

jeg havde vindruer stående på natbordet, så når jeg alligevel skulle op og tisse, så ku jeg lige spise lidt.. Haha.. Min kæreste vågnede den ene gang, og spurgte hva fanden jeg lavede midt om natten.. Haha.. så sad jeg og gnaskede vindruer.. 

Nå ja, kartoffelmos blev os et stort hit (ikke at det hjalp på kvalmen)..

Generelt koldt mad hjalp, og varmt mad ku jeg kun ha i små mængder..

Hyggeligt med en natsnack :-)

Sjovt med kartoffelmos - da min mor var gravid med min bror var (noget så usundt og "klamt") som pulver-kartoffelmos det ENESTE der hjalp på hendes kvalme.. Håber jeg får det sådan, men dog bare med vand og grønt 

Anmeld

15. maj 2013

Millea

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Den kvalme havde jeg osse..

Og der røg da vist et par ekstra kilo på på den bekostning.

Jeg synes frisk frugt var godt.. og den med sun lollys er også god..

Friske ting.. gerne lidt syrlige.. eller et bolche, det holder lidt længere..

Men det kan sikkert være meget forskellig hvad man lige har lyst til..

Jeg tog da vist på macD et par gange, hvor jeg bare burde ha taget en rugbrødsmad eller et æble.. 

Håber din kvalme snar forsvinder igen.. 

D.

Åhhhh MacD.. Nu kan jeg ikke tænke på andet.. Tak  

Anmeld

15. maj 2013

Millea

Lotus86 skriver:

Øv, din stakkel.

I min terminsgruppe er der en del der har haft succes med de der seaband armbånd, det kunne være et forsøg værd

Det har jeg godt hørt lidt om.. Det vil jeg prøve at undersøge.. Kunne være at man kunne være lige så heldig at det havde samme gode effekt på mig  

Og ja så kom kvalmen alligevel 

Anmeld

15. maj 2013

Millea

Rikke2404 skriver:

Jeg døjer også med kvalme. Utrolig meget om morgenen  Selvom jeg er 13+2 med tvillingerne idag, kan jeg slet ikke mærke at den er på vej retur. Øvøv! 

Men iskold vand, is og frugt/grønt er et must for mig lige pt 

Men du er heldig at det er forholdsvis sunde ting der hjælper dig.. :-) Kan du så komme afsted i skole/arb om morgnen? eller er kvalmen for slem? 

Anmeld

15. maj 2013

92louise

Millea skriver:

Puha, citron.. det lyder surt 

Men hvis det hjælper - så giver jeg det måske et forsøg 

Ja men nu kan jeg personlig godt lide syrlige ting 

Anmeld

15. maj 2013

Mother-love

Åh ja den kvalme kan godt huske den jeg havde kvalme med opkast igennem dagen fra uge 6- 18
Jeg små spiste også hele tiden. Og så købte jeg nogen armbånd der hedder seaband i Matas. Nogen man sætter på håndledet. De hjalp mig rigtig meget. Lidt underlige at gå med i starten. Men vendte mig til dem.
Og ellers så hold dig fra syre. Dvs. Sodavand, fed mad.

De fleste kommer over det omkring uge 12.

Anmeld

16. maj 2013

Rikke2404

Millea skriver:

Men du er heldig at det er forholdsvis sunde ting der hjælper dig.. :-) Kan du så komme afsted i skole/arb om morgnen? eller er kvalmen for slem? 

Ja, det er nu rart nok Og det er lidt forskelligt. Nogen dage er jeg sygmeldt, andre dage kan jeg godt komme afsted. Så tager jeg det bare stille og roligt 

Anmeld

16. maj 2013

skatja

altså jeg ÆDER vandmelon og røde peberfrugter i massevis.. har kun kvalme om aftenen og der spiser jeg bare videre. Er simpelthen så sulten konstant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.