synes ikke jeg mærker liv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
18 svar
3 synes godt om
15. maj 2013

pcoramt

Hej baby.dk brugere..

jeg venter tvillinger (19+3) men synes ikke jeg har mærket så meget til dem de sidste par dage, mærkede vist nok den ene tvilling lidt i går, men så kort tid, så er blevet i tvivl.

jeg har snakket med min læge, som siger jeg skal ringe til jordmoder, men føler mig simpelthen så dum. jeg har efterhånden været til 4 akut scanninger grundet blødninger, og føler ikke rigtig det bliver taget alvorligt, da der ikke har været noget galt de andre gange..

I mandags var jeg til en scanning af mine nyre, da de synes min venstre nyre var en smule forstørret, men der var så ikke noget alvorligt, kun en mindre hævelse. spurgte så lægen (som i forvejen fra ret ubehøvlet) om han ikke ville scanne drengene nu når han var i gang med scanneren, nej fik bare er kort surt NEJ!

bare at høre hjertelyd ville lette mit hjerte så meget!

næste problem er at mit fødested er i Viborg, men jeg har ret langt der ud til en evt. scanning. hvor imod jeg kun har max 10 minutter til Silkeborg, hvor de har udstyret, men ikke vil scanne mig? jeg forstår ikke hvorfor jeg skal tage hele vejen til Viborg hvor der er 45 minutter i bil og 1,5 time i bus hver vej..

jeg er så nervøs, frustreret og bange for om alt er som det skal være..

hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

lycly

Synes du skal ringe til din jm hvis du er bekymret. Men så tidligt i graviditeten skal man ikke mærke liv hver dag, så alt er sikkert i skønneste orden

Hvis du generelt er lidt bekymret pga tidligere blødninger og sådan, så kan man købe sådan et apparat til at høre hjertelyd, så kan man sidde derhjemme og lytte lige når man har lyst

Anmeld

15. maj 2013

pernie89

Årh det er bare så træls når man ikke føler man bliver taget seriøst, jeg har heldigvis ikke haft brug for dem endnu.

Vil de ikke tjekke dig på Silkeborg sygehus? har du haft fat i din JM ? går udfra du går til JM på Silkeborgsygehus..

Men som sagt så skal du jo ikke mærke liv hver dag, men selvfølgelig hvis du er vant til at mærke dem hver dag, og slet ikke mærker til dem nu, ville jeg nok få det tjekket...

Anmeld

15. maj 2013

Pia E.

Åh, det vækker minder og kan godt forstå dig... Jeg var ind imellem ret så bekymret for mit lille væsen derinde og jeg spiste chokolade og drak iskoldt vand, det hjalp som regel, en aften holdt de søde sager hende i gang i 2 timer man skal aldrig føle sig dum, især ikke som gravid, hvis nogen får dig til det, siger det mere om dem. Jeg ringede nok lige en ekstra gang eller flere, og det hørte jeg aldrig noget for, jeg var altid velkommen. Når man er fagperson og har med mange forskellige mennesker at gøre, skal man snakke ordenligt, og ellers skal man fandme se at få det lært. (undskyld sproget, kære karma) du skal ringe hvis du har behov for dét og hvis du har behov for at der bliver lyttet efter hjertelyd skal du dét, det er dig der er gravid, og det er dig der er  sårbar. 

Anmeld

17. maj 2013

Nessie

Fik du fat i JM?

Eller er de begyndt at røre mere på sig?

Begge min har haft dage med meget bevægelse, for så at blive trætte og være stille i 1-2 dage efter

Anmeld

17. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis hjertelyd kan berolige dig ville jeg købe denne

http://testdig.dk/hjertelydsmonitor-36/baby-sound-doppler-76.html?gclid=CJ358c-0nbcCFUF7cAodfFEAkg

Jeg har selv købt den og er lykkelig for den.

Anmeld

17. maj 2013

pcoramt

Nessie skriver:

Fik du fat i JM?

Eller er de begyndt at røre mere på sig?

Begge min har haft dage med meget bevægelse, for så at blive trætte og være stille i 1-2 dage efter

Ja lidt mere liv så det er dejligt! Men Gud hvor jeg glæder mig til MD scanningen på tirsdag

Anmeld

17. maj 2013

Maja88

Jeg ved godt det er en forfærdelig følelse...

Men indtil uge 24 skal du ikke kunme mærke dem hver dag

Anmeld

17. maj 2013

pcoramt

Maja88 skriver:

Jeg ved godt det er en forfærdelig følelse...

Men indtil uge 24 skal du ikke kunme mærke dem hver dag

JM sagde at jeg skal kunne mærke dem hver dag fra uge 21 nu når der er 2 og pladsen er lidt mere trang :/ men har mærket dem, tror bare det er fordi de bruger deres energi på at vokse sig store og stærke

Anmeld

17. maj 2013

Maja88

pcoramt skriver:

JM sagde at jeg skal kunne mærke dem hver dag fra uge 21 nu når der er 2 og pladsen er lidt mere trang :/ men har mærket dem, tror bare det er fordi de bruger deres energi på at vokse sig store og stærke

Men så har du også et par uger endnu at gøre med...

Man kan mærke dem og så kan man nogle dage ikke.. det svinger op og ned endnu desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.