Tegn til tale?!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
10 svar
4 synes godt om
15. maj 2013

sandramor

Hejsa

Melina har nu gået i dagpleje siden februar og hun eeeeeelsker bare at være derhenne og jeg elsker vores dagplejemor... Hende havde min store datter også.... Hun er bare såååå fantastisk.. Hun elsker og forguder sine børn og hun synger, danser, går i skoven og vandet med dem og er meget sammen med andre dagplejebørn....
Så bruger hun RIGTIG meget tegn til tale med børnene og er simpelhen bare så imponeret over hvad melina allerede kan
Hun gir håndkys og når hun er mæt klapper hun i hænderne (tak for mad) hun tager hænderne ud fra øjnene og klapper fingrene sammen som i "se en and" hun kan lægge hånden på kinden som i sove nu....
Sys bare det er så skønt at hun kommunikere på den måde og er faktisk selv begyndt at bruge det meget herhjemme
Jer med børn i dagpleje? Bruger jeres dagplejemor det også meget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

lycly

Synes det er sådan en sød ting det der tegn til tale De bruger det ikke i Julias dagpleje, men min veninde har en datter der er for tidligt født og går i en special dagpleje. Hun kan ikke sige ord, så hun kommunikerer udelukkende med tegn til tale og det er helt vildt så hurtigt de faktisk lærer det

Anmeld

15. maj 2013

sandramor

LuLy skriver:

Synes det er sådan en sød ting det der tegn til tale De bruger det ikke i Julias dagpleje, men min veninde har en datter der er for tidligt født og går i en special dagpleje. Hun kan ikke sige ord, så hun kommunikerer udelukkende med tegn til tale og det er helt vildt så hurtigt de faktisk lærer det

ja jeg sys simpelthen også bare det er sååååå sødt når de gør det... i starten forstod jeg ikke hvorfor pokker hun altid sad og klappede i hænderne ved aftensmaden
og ja det er netop suuuper godt og smart at de kan kommunikere på den måde når de nu ikke har noget ordforråd

Anmeld

15. maj 2013

Fenja09

Hejsa

Melina har nu gået i dagpleje siden februar og hun eeeeeelsker bare at være derhenne og jeg elsker vores dagplejemor... Hende havde min store datter også.... Hun er bare såååå fantastisk.. Hun elsker og forguder sine børn og hun synger, danser, går i skoven og vandet med dem og er meget sammen med andre dagplejebørn....
Så bruger hun RIGTIG meget tegn til tale med børnene og er simpelhen bare så imponeret over hvad melina allerede kan
Hun gir håndkys og når hun er mæt klapper hun i hænderne (tak for mad) hun tager hænderne ud fra øjnene og klapper fingrene sammen som i "se en and" hun kan lægge hånden på kinden som i sove nu....
Sys bare det er så skønt at hun kommunikere på den måde og er faktisk selv begyndt at bruge det meget herhjemme
Jer med børn i dagpleje? Bruger jeres dagplejemor det også meget??

Jeg har ikke bemærket det hos vores dp mor, så tror ikke hun bruger det på samme måde som jeres. Børnene lære faktisk hurtigt at bruge deres hænder og abe efter. Vores datter har lavet "high five" fra hun var ca. 12 måneder, nu er hun snart 21 måneder og forstår og snakker en del, men hun bruger stadig sine hænder rigtig meget, men mest hvis hun ser nogen gøre noget, så gør hun det samme.

Så Alberte ved ikke hvorfor man f.eks. klapper, men hun gør det hvis hun ser vi andre gøre det eller der er nogen der gør det i tv. Derudover er hun begyndt at danse ret meget og kan næsten ikke stå stille hvis der er musik  Og så peger hun meget samtidigt med at hun snakker - nogle ord er forståelig andre er volapyk

/Fenja

Anmeld

15. maj 2013

sandramor

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke bemærket det hos vores dp mor, så tror ikke hun bruger det på samme måde som jeres. Børnene lære faktisk hurtigt at bruge deres hænder og abe efter. Vores datter har lavet "high five" fra hun var ca. 12 måneder, nu er hun snart 21 måneder og forstår og snakker en del, men hun bruger stadig sine hænder rigtig meget, men mest hvis hun ser nogen gøre noget, så gør hun det samme.

Så Alberte ved ikke hvorfor man f.eks. klapper, men hun gør det hvis hun ser vi andre gøre det eller der er nogen der gør det i tv. Derudover er hun begyndt at danse ret meget og kan næsten ikke stå stille hvis der er musik  Og så peger hun meget samtidigt med at hun snakker - nogle ord er forståelig andre er volapyk

/Fenja

jaa det var også lidt det jeg troede Melina egentlig bare gjorde... altså efterabede mig eller hendes søster...
men fandt så ud af at hvis jeg siger ordene så gør hun tingene med hænderne
Men ja du har helt ret jeg kan også tydelig se hvor meget hun bruger hænderne i det daglige
hihi sys det er ret sødt når de kan "high five" det kan Melina dog ikke endnu
Men han prøver at sige tak (daaaaarrr) hvis man giver hende noget eller taget noget for den sags skyld
og så siger hun ba ba ( hun eeeeeeelsker bamse og kylling)

Anmeld

15. maj 2013

kriknu

Ej hvor lyder det fantastisk ... håber virkelig vi er lige så heldig med vores DP til den tid 

Anmeld

15. maj 2013

Miss Kat

Jeg tænker at forsøge mig med nogle basistegn, for at fjerne lige den allerværste frustration i ikke at blive forstået.

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/kan-babyer-kommunikere-med-tegnsprog

Anmeld

15. maj 2013

sandramor

kriknu skriver:

Ej hvor lyder det fantastisk ... håber virkelig vi er lige så heldig med vores DP til den tid 

jaaaa det er virkelig også fantastisk altså

og så føler jeg mig bare SÅ velsignet i at have en dp der bare gør SÅ meget for "sine" børn og hvor det virkelig lyser langt ud af hende at det her... det er bare hendes store lidenskab!!!

så ja jeg håber også for dig at du er lige så heldig til den tid

Anmeld

15. maj 2013

sandramor

Miss Kat skriver:

Jeg tænker at forsøge mig med nogle basistegn, for at fjerne lige den allerværste frustration i ikke at blive forstået.

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/kan-babyer-kommunikere-med-tegnsprog

hihihi lyder ski fornuftigt....

ikke rart med et frustreret barn der bare da overhovedet ikke forstår hvad MOAR mener

Anmeld

15. maj 2013

Miss Kat

sandramor skriver:

hihihi lyder ski fornuftigt....

ikke rart med et frustreret barn der bare da overhovedet ikke forstår hvad MOAR mener

Præcis. Det MÅ da være voldfrustrerende, og lige så slemt når MOAR bare slet ikke forstår hvad baby siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.