Barnløshed pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har gennem en årrække været overvægtig, og derfor var mine æg gået i dvale. Min gynækolog gav mig besked om, at jeg aldrig kunne blive gravid på normal vis, selvom jeg tabte mig, og selvom jeg har født et barn. Nu har jeg alligevel tabt mig næsten 30 kg, og sidst jeg var hos gynækologen sagde hun, at mine æg igen var vågnet, og jeg burde kunne blive gravid på normal vis. Jeg har to spørgsmål til dette:

Er det ikke forkert af min gynækolog, at fortælle mig, at jeg aldrig vil kunne blive gravid på normal vis, hvis hun ikke er 100 % sikker (hun konstaterede det udfra en scanning)? Det er da noget af en voldsom besked at give, synes jeg..?

Er der nogen her der har været overvægtig, og så har tabt sig, og er blevet gravid? Hvor lang tid gik der, inden I blev gravide?

God dag til alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Anonym trådstarter

15. maj 2013

Anonym trådstarter

15. maj 2013

SjeBets

jeg synes ikke det er forkert at sige det, hvorfor er det det ? hvad skulle hun i stedet sige, hun sagde det som fik dig til at tabe dig og fik gang i dine æg, og det er vel også det du gerne vil have ? 

jeg kender en del piger som ikke har kunne blive gravide pga overvægt, så har de tabt sig, og så kunne de blive og har fået, så der er jo noget om snakken .

Anmeld

15. maj 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg synes ikke det er forkert at sige det, hvorfor er det det ? hvad skulle hun i stedet sige, hun sagde det som fik dig til at tabe dig og fik gang i dine æg, og det er vel også det du gerne vil have ? 

jeg kender en del piger som ikke har kunne blive gravide pga overvægt, så har de tabt sig, og så kunne de blive og har fået, så der er jo noget om snakken .

Der er vist noget du har misforstået. Hun sagde til mig, at det ikke ville hjælpe at tabe mig, og jeg aldrig ville kunne blive gravid uden hjælp. Det er dét jeg synes er forkert - at give sådan en besked, når hun tydeligvis ikke var 100 % sikker. Derfor er det heller ikke det, der har motiveret mig til at tabe mig.

Det lyder godt, at der er succes med at blive gravid efter vægttab 

Anmeld

16. maj 2013

SjeBets

Anonym skriver:

Der er vist noget du har misforstået. Hun sagde til mig, at det ikke ville hjælpe at tabe mig, og jeg aldrig ville kunne blive gravid uden hjælp. Det er dét jeg synes er forkert - at give sådan en besked, når hun tydeligvis ikke var 100 % sikker. Derfor er det heller ikke det, der har motiveret mig til at tabe mig.

Det lyder godt, at der er succes med at blive gravid efter vægttab 

nåårh det må du undskylde  nej det lyder da mærkeligt at hun har sagt det

Anmeld

16. maj 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

nåårh det må du undskylde  nej det lyder da mærkeligt at hun har sagt det

Ja, det synes jeg også. Men er da spændt på hvad der sker nu så 

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.