fødevarstyrelsen fraråder riskiks til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
10 svar
9 synes godt om
15. maj 2013

helle85

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Smukkert

Jeg som lige havde givet sønnemanden en riskiks med i frugtposen i morges. Tak for info, den er jeg glad for!

Anmeld

15. maj 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

tak for info

Anmeld

15. maj 2013

helle85

Smukkert skriver:

Jeg som lige havde givet sønnemanden en riskiks med i frugtposen i morges. Tak for info, den er jeg glad for!

det var så lidt jeg tror dog ikke der sker så meget hvis det kun er en gang imellem de få det

jeg tænkte bare da jeg så det at det er da nok ikke så mange der ved, jeg viste det heller ikke selv

Anmeld

15. maj 2013

helle85

Problembarnet skriver:

tak for info

det var så lidt

Anmeld

15. maj 2013

Noneother

Ja det har jeg osse lige læst. men ALT gi´r kræft.. -og derudover får min søn ikke riskiks særlig ofte.

Hvis man nærlæser atiklen så er det jo i store mængder, at de i denne her uge mener at ris muuuuligvis giver kræft.

Så jeg slår ro i trussen, og lader min søn få en riskiks hvis han har lyst til en.

Anmeld

15. maj 2013

Fenja09

http://go.tv2.dk/articlemad/id-68349335:fødev arestyrelsen-fraråder-riskiks-til-børn.h tml

har i hørt det?

Nej har ikke hørt om det før nu. Vores datter har aldrig smagt en riskiks, så det er ikke noget der ændre noget herhjemme. Men alt med måde.

/Fenja

Anmeld

15. maj 2013

helle85

Noneother skriver:

Ja det har jeg osse lige læst. men ALT gi´r kræft.. -og derudover får min søn ikke riskiks særlig ofte.

Hvis man nærlæser atiklen så er det jo i store mængder, at de i denne her uge mener at ris muuuuligvis giver kræft.

Så jeg slår ro i trussen, og lader min søn få en riskiks hvis han har lyst til en.

mine få det meget sjælent i forvejen, så de få også stadig det nå det er

og de få også sjælent ostehaps og figne stænger da det ikke har meget med ost at gøre(i stedet skærer vi det sidste ost til sænger som de få med.

men jeg ved der er mange der giver det med i madpakken storset hverdag da jeg har arbejdet i en børnehave.

Anmeld

15. maj 2013

Noneother

helle85 skriver:

mine få det meget sjælent i forvejen, så de få også stadig det nå det er

og de få også sjælent ostehaps og figne stænger da det ikke har meget med ost at gøre(i stedet skærer vi det sidste ost til sænger som de få med.

men jeg ved der er mange der giver det med i madpakken storset hverdag da jeg har arbejdet i en børnehave.

Så handler det måske osse mere om at disse forældre generelt bare burde lave lidt større variation i deres børns kost... 

Du kan osse få kræft, hvis du æder 33kg. af champignoner, røde pølser eller gule legoklodser hver dag, men derfor må min søn stadig gerne få det i rimelige mængder.. Ser bare helst at han ikke spiser sine legoklodser... De er møgdyre!

Anmeld

15. maj 2013

l.kjoeller

http://go.tv2.dk/articlemad/id-68349335:fødev arestyrelsen-fraråder-riskiks-til-børn.h tml

har i hørt det?

ja det vidste jeg godt . de kan også sætte sig fast når de spiser siger dp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.