kanin-forstand?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. maj 2013

Anonym trådstarter

Hei.

Jeg har brug for lidt ekspertise fra jer kyndige kanin piger herinde .

Vi har fået en dejlig kanin på 12 uger . Den har aldrig været på græs før ' eller været vant til at spise grønt - hvordan introducerer vi den bedst til dette?

Jeg har søgt lidt på Google men jeg synes ikke at jeg har kunne finde et ordentligt svar .

Hvad ville I gøre? Og hvad ville I starte med at give den?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Hei.

Vi har fået en dejlig kanin på 12 uger . Den har aldrig været på græs før ' eller været vant til at spise grønt - hvordan introducerer vi den bedst til dette?

Jeg har søgt lidt på Google men jeg synes ikke at jeg har kunne finde et ordentligt svar .

på forhånd tak

jeg ville starte med og give den græs ind i den "indebur" en lille håndfuld de første par gange.... og så ellers putte den ud i udendørs bur en halv time af gangen de første par gange, og ellers trappe op...

der skal meget til at kaniner laver vrøvl med maven pga. græs, men man skal aldrig sige aldrig... derfor er det bedre og være forsigtig

Anmeld

14. maj 2013

Filuca

Anonym skriver:

Hei.

på forhånd tak

Hej

Vi har selv to dejlige kaninbasser, som spiser grønt hver dag.
Jeg vil anbefale, at du introducerer forskelligt grønt i små mængder. Herhjemme er forskellige rodfrugter (pastinakker, rødbeder, persillerod og gulerødder), broccoli, mælkebøtter, salat osv. et hit Ikke mere end en halv gulerod i starten, men du kan se på kaninpøllerne, hvis det det er for meget, for de skal blive ved med at være faste og runde.
Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.