TWT skriver:
Hej
min datter på 5,5 mdr har været syg i 5 dage, og næsten intet spist.
Jeg har fuldammet hende indtil nu. Men pga hun næsten ikke har spist, er min mælkeproduktion gået meget ned.
Når jeg ligger hende til brystet skriger og skriger hun, fordi der går lang tid før mælken kommer. Og hvis hun ikke opgiver inden den kommer, bliver hun slet ikke mæt..
nu har jeg så ved ca hverandet måltid givet hende mme. Men er det normalt at hun kun spiser mellem 60-100ml? Synes det virker af lidt.
Håber selvfølgelig at min mælk kommer op at køre igen. Så derfor ligger jeg hende til brystet før jeg tilbyder flaske. men der kommer ikke noget mælk til hende inden hun giver op.
hun får ikke grød, kun mm og mme
Det kan være rigtig hårdt når de er syge. Hos os tager det ofte en uge før min datter får appetiten tilbage.
Har du tænkt på, om det måske var tid nu til at starte op på grød? Hjemmelavet ris/majsgrød med mme er meget tyndt og mætter godt.
Det kan ofte være besværligt at mælke ud, synes jeg. Nu ammer jeg ikke længere, men kan huske det kunne tage op til 30 min., før jeg fik gang i udmalkningen, og jeg skulle helst være i samme rum som min datter før det virkede.
En baby på 5-6 måneder skal have op mod en liter mm/mme om døgnet, når hun nu ikke får noget skemad.
Jeg var, som førstegangs mor meget opsat på ikke at starte med skemad før barnet var 6 måneder, men det måtte jeg droppe, og vi startede med skemad når hun var 5 måneder, selv om hun ammede 1 liter i døgnet. Hun var simpelten så sulten, så det blev gjort i samråd med sundhedsplejersken.
Jeg synes at du skulle prøve at ringe til din sundhedsplejerske. Hun har helt sikkert nogle gode råd til dig 
Held og lykke med det hele